  • 1. Data: 2009-01-16 16:02:00
    Temat: application/xhtml+xml i treść w atrybucie title
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    Jest taki przykładowy kod:

    Jeśli całą zawartość wysyłam z nagłówkiem text/html, to przeglądarka nie
    "czepia się" o to, że jest html w atrybucie title (bo pewnie traktuje
    wszystko jako zwykły tekst). Jeśli wszystko wyślę jako
    application/xhtml+xml, to przeglądarka "czepia się" i po prostu przerywa
    renderowanie dokumentu.

    Po co tagi html w title? Bo potem zbieram wszystkie atrybuty title
    JavaScriptem i odpowiednio je obrabiam.

    Może jest na to jakiś sensownym sposób? Tzn. na tagi w atrybucie title.
    Sądziłem, że w trybie application/xhtml+xml przeglądarka potraktuje jako
    tekst to, co jest w atrybucie title :/

    --
    Peter

  • 2. Data: 2009-01-16 16:05:58
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 16-01-2009 o 17:02:00 Peter May <p...@p...fm> napisał(a):

    > Może jest na to jakiś sensownym sposób? Tzn. na tagi w atrybucie title.
    > Sądziłem, że w trybie application/xhtml+xml przeglądarka potraktuje jako
    > tekst to, co jest w atrybucie title :/

    htmlspecialchars?
    Ja to bym sugerował użyć jakiegos bebekodu, albo markdown/textile.
    W końcu te titlesy userzy widzą (przynajmniej Ci bez JS), wiec czemu
    tam ma byc cos dziwnego dla nich? ;)

    --
    Maciej Łebkowski

  • 3. Data: 2009-01-16 16:20:58
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    Maciej Łebkowski pisze:

    > htmlspecialchars?

    Hm... sprawdzę, jak zachowa się to w trybie application/xhtml+xml.

    > Ja to bym sugerował użyć jakiegos bebekodu, albo markdown/textile.
    > W końcu te titlesy userzy widzą (przynajmniej Ci bez JS), wiec czemu
    > tam ma byc cos dziwnego dla nich? ;)

    Trafna uwaga. Też wolałbym aby Ci, co mają JavaScript wyłączony, nie
    widzieli tagów htmlowych w atrybucie title. Przy czym muszę zastanowić
    się jak to rozwiązać.

    --
    Peter

  • 4. Data: 2009-01-16 18:38:36
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 16-01-2009 o 17:20:58 Peter May <p...@p...fm> napisał(a):

    > Hm... sprawdzę, jak zachowa się to w trybie application/xhtml+xml.

    Zamieni ciąg "<em>" na "&lt;em&gt;", co w języku XML oznacza: <em>. ;)

    --
    Maciej Łebkowski

  • 5. Data: 2009-01-16 19:25:00
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 16 Jan 2009 16:02:00 -0000, Peter May <p...@p...fm> wrote:

> [...]
    > wszystko jako zwykły tekst). Jeśli wszystko wyślę jako
    > application/xhtml+xml, to przeglądarka "czepia się" i po prostu przerywa

    Oznacza to, że wygłupiasz się używając trybu XML i nie używasz narzędzi XML.

    Polecam pouczyć się podstaw generowania XML:
    http://hsivonen.iki.fi/producing-xml/

    Gdybyś zrobił:

    span.setAttribute('title','To jest jakiś <em>tekst</em>');

    to by ci serializer XML wyprodukował prawidłową reprezentację tego tekstu:

    To jest jakiś &lt;em&gt;tekst&lt;/em&gt;

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 6. Data: 2009-01-16 19:50:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Peter May <p...@p...fm> writes:

    > Trafna uwaga. Też wolałbym aby Ci, co mają JavaScript wyłączony, nie

    Co wy z tym "Ci"?

    MJ

  • 7. Data: 2009-01-17 10:23:09
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    Michal Jankowski pisze:

    > Co wy z tym "Ci"?

    Hm, zaproponuj inną formę.

    --
    Peter

  • 8. Data: 2009-01-17 10:27:59
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    porneL pisze:

    > Oznacza to, że wygłupiasz się używając trybu XML i nie używasz narzędzi
    > XML.

    Ah tam od razu wygłupiam się :P

    > Polecam pouczyć się podstaw generowania XML:
    > http://hsivonen.iki.fi/producing-xml/

    Dobry link. Poczytam.

    > Gdybyś zrobił:
    >
    > span.setAttribute('title','To jest jakiś <em>tekst</em>');
    >
    > to by ci serializer XML wyprodukował prawidłową reprezentację tego tekstu:
    >
    > To jest jakiś &lt;em&gt;tekst&lt;/em&gt;

    Nieźle, ale nie w tym rzecz. Niemniej jednak podpowiedziałeś mi coś i
    spróbuję dokonać pewnych zmian.

    --
    Peter

  • 9. Data: 2009-01-17 10:41:55
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Peter May <p...@p...fm> writes:

    > Hm, zaproponuj inną formę.

    Znaczy co, shift się wam zacina czy co? Czy jutro będziecie też pisać
    "Oni", "Tamci", "Tamtego"?

    MJ
    PS. Tak naprawdę to oczywiście wiem, że pomyliło wam się "ci" jako
    celownik od "ty" z "ci" jako mianownik liczby mnogiej od "ten". 8-)

  • 10. Data: 2009-01-17 10:48:11
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 17.01.2009, Peter May <p...@p...fm> wroted:

    > Hm, zaproponuj inną formę.

    Małą literą, na przykład.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing