  • 1. Data: 2009-01-16 20:57:00
    Temat: Język strony w xhtml (meta czy przestrzeń nazw ?)
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Witam, gdzie na stronie xhtml powinienem umieścić informacje o języku
    strony ?

    Czy w deklaracji xml wystarczy ?

    PS. po co 2 atrybuty lang ?

    czy w meta

    albo tu i tu ?

  • 2. Data: 2009-01-16 21:14:32
    Temat: Re: Język strony w xhtml (meta czy przestrzeń nazw ?)
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 16 Jan 2009 20:57:00 -0000, hazet <h...@n...pl> wrote:

    > Witam, gdzie na stronie xhtml powinienem umieścić informacje o języku
    > strony ?
    >
    > Czy w deklaracji xml wystarczy ?

    W deklaracji XML nie ma możliwości umieszczenia informacji o (ludzkim) języku strony.

    > PS. po co 2 atrybuty lang ?

    lang jest dla zgodności wstecz z HTML, xml:lang jest dla zgodności z XML (xml:lang
    nie jest deklaracją XML, a atybutem "lang" w przestrzeni nazw
    "http://www.w3.org/XML/1998/namespace").

    > czy w meta

    > albo tu i tu ?

    Ta konstrukcja nigdy do końca nie działała i jest specjalnie zabroniona w
    HTML5/XHTML5.

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2009-01-16 23:13:43
    Od: hazet <h...@n...pl>

    porneL pisze:

> [...]
    > "http://www.w3.org/XML/1998/namespace").

    > Ta konstrukcja nigdy do końca nie działała i jest specjalnie zabroniona

    Czyli atrybut lang dla xml i dla wstecznej kompatybilności zadeklarowany
    w przestrzeni nazw wystarczy a

    Mogę spokojnie wyrzucić i zapomnieć o nim , zacząć stosować tylko

    ?

  • 4. Data: 2009-01-16 23:23:00
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 16 Jan 2009 23:13:43 -0000, hazet <h...@n...pl> wrote:

    > Czyli atrybut lang dla xml i dla wstecznej kompatybilności zadeklarowany
    > w przestrzeni nazw wystarczy a

    Tak, z tym że chyba masz trochę pomieszane nazewnictwo. Ta linijka:

    to jest tag otwierający element <html>. Przestrzeń nazw w tym wypadku to tylko
    wartość atrybutu xmlns (czyli http://www.w3.org/1999/xhtml).

    --
    this.author = new Geek("porneL");