  • 1. Data: 2009-01-17 10:24:27
    Temat: CSS - pytanie o zasady
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Powiedzcie mi proszę - jak wygląda i jak będzie wyglądał rozwój CSS pod
    kątem używania nazw klas i innych rodzajów identyfikatorów. Jakie znaki
    można/będzie można używać w ich nazwach i czy nie będą przeszkadzać
    duże/małe litery? Jeśli może mieć to znaczenie to prosiłbym o uwzględnienie,
    że CSS będzie stosowany w HTML jak i czasem w XHTML.

    Przykładowo, czy prawidłowe są identyfikatory:
    .toJestMojaKlasaStylu {....
    #aToJestIdentyfikator {...
    .to-jest-inna-klasa {
    .a_to_jeszcze_inna {

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-01-17 15:13:53
    Temat: Re: CSS - pytanie o zasady
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sat, 17 Jan 2009 10:24:27 -0000, Marek <m...@s...interia.pl> wrote:

> [...]
    > duże/małe litery? Jeśli może mieć to znaczenie to prosiłbym o
    > uwzględnienie, że CSS będzie stosowany w HTML jak i czasem w XHTML.

    W HTML wielkość liter nie ma znaczenia, a w XHTML (tym prawdziwym) ma. CSS
    dostosowuje swoją czułośc na wielkość liter do typu dokumentu.

    > Przykładowo, czy prawidłowe są identyfikatory:
    > .toJestMojaKlasaStylu {....
    > #aToJestIdentyfikator {...
    > .to-jest-inna-klasa {
    > .a_to_jeszcze_inna {

    Polecam to-jest-inna albo tojestinna. Nazwy elementów też małymi. Tak z lenistwa,
    żeby shiftu nie trzeba było wciskać :)

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2009-01-17 16:35:43
    Od: satellite <p...@g...pl>

    On 2009-01-17 16:13, porneL wrote:
> [...]

    o ten bedzie prawidlowy dla

    class="toJestMojaKlasaStylu" albo
    class="tojestMojajlasajtylu" albo podobne,

    ale ów :

    bedzie prawidlowy tylko dla :

    id="aToJestIdentyfikator" a nie dla np.

    id="aTojestidentyfikator" - ten bedzie rozpoznawany jako zupełnie inny
    identyfikator

  • 4. Data: 2009-01-17 17:54:40
    Od: ant <a...@n...tld>

    satellite wrote:
    > o ten bedzie prawidlowy dla
    > class="toJestMojaKlasaStylu" albo
    > class="tojestMojajlasajtylu" albo podobne,
    ^ ^
    ^ ^
    ?

  • 5. Data: 2009-01-17 19:03:58
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sat, 17 Jan 2009 16:35:43 -0000, satellite <p...@g...pl> wrote:

    > bedzie prawidlowy tylko dla :
    >
    > id="aToJestIdentyfikator" a nie dla np.
    >
    > id="aTojestidentyfikator" - ten bedzie rozpoznawany jako zupełnie inny
    > identyfikator

    Niezupełnie - różnica jest w DOM, ale nie w CSS.

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 6. Data: 2009-01-17 22:59:56
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Niezupełnie - różnica jest w DOM, ale nie w CSS.

    W zasadzie chodziło mi o to, że rozpoczynając jakiś projekt przed laty
    zrobiłem sobie style w postaci ".toJestMojaKlasa" i z obawą patrzę w
    przyszłość. Napisałem w nadziei na rozwianie obaw. Oczywiście nie zamierzam
    też robić dwóch różnych styli różniących się tylko wielkością litery w
    nazwie.

    Oczywiście w DOM to co innego. A'propos... mówi się, że atrybuty w XHTML
    zawsze małą literą piszemy - rozumiem, że wartości tych atrybutów, a w
    szczególności "id" będą mogły zawierać różnej wielkości znaki? Bardziej
    obrazowo: jeżeli mam element o id="toMojElement" to czy kod w JS
    getElementById("toMojElement") będzie widział ten element w najbliższej
    przyszłości również?

  • 7. Data: 2009-01-17 23:02:09
    Od: satellite <p...@g...pl>

    On 2009-01-17 20:03, porneL wrote:

    > Niezupełnie - różnica jest w DOM, ale nie w CSS.

    A fakt, ale no fx zwraca uwage na wielkosc liter, podobnie jak pozostale
    przegladarki

  • 8. Data: 2009-01-17 23:45:53
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sat, 17 Jan 2009 22:59:56 -0000, Marek <m...@s...interia.pl> wrote:

> [...]
    > przyszłość. Napisałem w nadziei na rozwianie obaw. Oczywiście nie
    > zamierzam też robić dwóch różnych styli różniących się tylko wielkością

    To, że nie zamierzasz nie oznacza, że nie będziesz :)
    Przy takich mieszankach łatwo się pomylić.

    > Oczywiście w DOM to co innego. A'propos... mówi się, że atrybuty w XHTML
    > zawsze małą literą piszemy - rozumiem, że wartości tych atrybutów, a w
    > szczególności "id" będą mogły zawierać różnej wielkości znaki?

    Tak.

    > Bardziej
    > obrazowo: jeżeli mam element o id="toMojElement" to czy kod w JS
    > getElementById("toMojElement") będzie widział ten element w najbliższej
    > przyszłości również?

    Tak.

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 9. Data: 2009-01-18 10:42:28
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Dzięki za ukojenie moich rozszalałych myśli :-)))