  • 41. Data: 2019-06-11 15:04:07
    Temat: Re: MMS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-06-11 o 10:08, Liwiusz pisze:

    >Omatko, szkoda klawiatury. Doczytaj sobie znaczenie słowa "roaming" i
    >skąd się ono wzięło i jak powstało w systemach GSM i nie tylko. To,
    >że w Polsce ma taką historię to inna bajka a dodatkowe oznaczanie
    >(krajowy czy zagraniczny) jedynie ukierunkowuje na dany sposób. Jak
    >wspomniałem istnieje wiele pojęć które ludzie mylą i źle nazywają.

    Akurat historia sieci w wielu krajach byla podobna, i znaczenie bylo
    glownie
    "zagraniczne".
    Potem ludzie zaczeli uzywac ... nie calkiem zgodnie z pierwotnym
    znaczeniem :-)

    > Od zawsze istnieje w Polsce zapożyczanie z obcego języka nazwy i
    > implementacja tej nazwy bez rozumienia. Rozkmiń sobie kiedyś słowo
    > "rower" i dojdziesz do wniosku, że pozostałe kraje określają tą
    > "maszynę" jako funkcję/czynność a Polska nazywa to nazwiskiem firmy,
    > która to "coś" produkowała. Podobnie jak kiedyś Elektroluks (x)
    > (odkurzacz), który jednak doczekał się polskiej nazwy.

    Zjawisko jest nie tylko w Polsce, zeby wspomniec chocby hoover
    ... akurat rower jest ciekawy, bo bicykle znalismy juz wczesniej, a
    produkty Rover chyba nie byly u nas jakos znaczaco popularne ...

    https://przelom.pl/14100-o-slowie-rower.html

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 42. Data: 2019-06-11 16:35:59
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-11 o 10:37, Liwiusz pisze:

    > To tylko świadczy o tym, że słowa mają różne znaczenia w różnych
    > krajach, a niewątpliwie w Polsce pojęcie roamingu wywodzi się od
    > roamingu zagranicznego.

    Nie, nie, nie :) Prostym dowodem na to jest, że funkcja roamingu, która
    jest dostępna w telefonie nie została utworzona po to aby logować się do
    sieci zagranicznych. Jej przeznaczeniem jest migracja po sieciach
    (wędrówka) ogólnie, bez wyszczególnienia na krajowe czy zagraniczne.
    Dlatego używając słowa roaming ma się na względzie ścisłe określenie
    wędrówki bez wyszczególnienia. Dodatkowe wyszczególnienie właśnie to
    ukierunkowuje :]

    > Pomijając już fakt, że mieszasz techniczne znaczenie słów z potocznym,
    > to i tak nie dajesz żadnego dowodu na to, od czego zaczęła się dyskusja,
    > tzn. że roaming, w domyśle, oznacza roaming krajowy.

    Bredzisz. Dyskusja rozpoczęła się od włączenia funkcji roamingu. Nagle
    się pojawiły jakieś bzdury że to jest połączenie z siecią zagraniczną.
    Funkcja roamingu pozwala na podłączenie do innej sieci niż macierzysta i
    tyle. Twoja NADINTERPRETACJA i dziwne naleciałości kulturowe ubzdurały
    Ci się, że roaming to głównie podłączenie do sieci zagranicznej.

    Kombinuj dalej ale nadal będziesz bredził :)

  • 43. Data: 2019-06-11 16:56:35
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-11 o 15:04, J.F. pisze:
    [...]
> [...]
    > glownie
    > "zagraniczne".
    > Potem ludzie zaczeli uzywac ... nie calkiem zgodnie z pierwotnym

    Ale wiesz że nie "bijesz się" ze mną lecz z twardą definicją roamingu?
    Lubię jak ktoś się bije z faktem :]...otwieram wtedy czipsy i patrzę
    jak atakuje ścianę głową :]

    > Zjawisko jest nie tylko w Polsce, zeby wspomniec chocby hoover
    > ... akurat rower jest ciekawy, bo bicykle znalismy juz wczesniej, a
    > produkty Rover chyba nie byly u nas jakos znaczaco popularne ...

    Ja od zawsze rozkmniniam sobie etymologię nazwy. Przede wszystkim imiona
    i nazwiska z innych krajów jak i całe nazewnictwo. Switch to dla mnie
    przełącznik a router to trasownik...a telefon to rozmawiacz daleki
    (smart) mądry:). Przykładowo, dla nas George Bush...to George Bush a dla
    mnie Jerzy Krzak i jego rodacy też tak to postrzegają i wielu kojarzy z
    zielonym krzakiem. Takie samo znaczenie dla anglika będzie jak usłyszy
    Małgorzata Ruchała i z niczym nie będzie się to kojarzyło a nam się
    kojarzy :) Tak jest prościej ale nudnie i często nielogicznie i
    niezrozumiale bez rozumienia pochodzenia danego słowa.

  • 44. Data: 2019-06-11 17:51:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >roamingu?
    >Lubię jak ktoś się bije z faktem :]...otwieram wtedy czipsy i patrzę

    Ale ta twarda definicja "praca w innej sieci", przez lata znaczyla "za
    granicą".
    I to IMO nie tylko u nas.

    Kto ciekawy, to niech odszuka, gdzie i kiedy pierwszy raz wdrozono
    "roaming krajowy".

    >Ja od zawsze rozkmniniam sobie etymologię nazwy.

    ale czy Rover byl taki popularny w Polsce ?

> [...]
    > Przykładowo, dla nas George Bush...to George Bush a dla mnie Jerzy
    > Krzak i jego rodacy też tak to postrzegają

    Ciekaw jestem czy masz racje.
    Tzn czy rodacy tez mysla "George Krzak", czy juz nie zwracaja na to
    uwagi przy nazwiskach.

    Wiec moze masz niepotrzebne hobby :-)

    A co z polskimi imionami ?
    Jarosław, Radosław, Mieczysław, Bolesław ... co oni sławią ?

    J.

  • 45. Data: 2019-06-11 18:39:48
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-11 o 17:51, J.F. pisze:
    [...]
    > Ale ta twarda definicja "praca w innej sieci", przez lata znaczyla "za
    > granicą".
    > I to IMO nie tylko u nas.

    To zobacz sobie sieć 3UK dla przykładu (jeśli chodzi o Europę).

    > Kto ciekawy, to niech odszuka, gdzie i kiedy pierwszy raz wdrozono
    > "roaming krajowy".

    Bardzo dawno temu. Właśnie dlatego funkcja roamingu została stworzona a
    dlaczego nie była od zawsze używana krajowo od samego początku?

    > ale czy Rover byl taki popularny w Polsce ?

    A ketchup? Od zawsze był sosem pomidorowym a nazwa wbrew pozorom
    pochodzi z Chin co nie przeszkadza polakom znajdować w tym słowie "cz" i
    wymawiać. Nie wymawiają Czolera (cholera) czleb(chleb) ale keczup
    wymawiają, dodatkowo zamiast keczap...bo ketchup to zangielszczona
    chińska nazwa sosu pomidorowego :) a w angielskim ketchup fonetycznie to
    keczap.

    > Ciekaw jestem czy masz racje.
    > Tzn czy rodacy tez mysla "George Krzak", czy juz nie zwracaja na to
    > uwagi przy nazwiskach.

    Widocznie masz bardzo mało znajomych w innych krajach...ale od zawsze
    rdzenni mieszkańcy Ameryki nazywali się różnie...np Siedzący Byk :)

    > Wiec moze masz niepotrzebne hobby :-)

    Bardzo potrzebne, które nie zajmuje mi czasu w ogóle. Można dłubać w
    nosie i rozkminiać a nie myśleć cały dzień o gołych babach.

    > A co z polskimi imionami ?
    > Jarosław, Radosław, Mieczysław, Bolesław ... co oni sławią ?

    Skoro zadajesz sobie od lat trud we wciskaniu spacji przed pytajnikiem,
    obligatoryjnie wynika że użyłeś złośliwie lub specjalnie kilku tysięcy
    wciśnieć, zupełnie bez sensu, zamiast skorzystać z internetu w
    praktyczny sposób. Widzisz, jedni tracą czas na wciskanie bezsensownej
    spacji dodatkowo zadając pytania i czekają na odpowiedz a w tym czasie
    mogli by wejśc sobie na stronę www.ksiegaimion.com i...
    a) nie zadawać komuś pytania na które odpowiedź jest dostępna
    b) nie robić z kogoś lokaja
    c) nie okazywać że się jest...no kim? :)

  • 46. Data: 2019-06-12 01:55:10
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał:

    > Mylisz "roaming międzynarodowy" z roamingiem (w domyśle krajowym).

    O.K. Skopiowałem to twierdzenie z jednej ze stron. Z mojej obserwacji
    zreszta wynika, że roaming krajowy działa róznie. W mojej sieci wRodzinie
    jestem od kilku lat. Na początku praktycznie nie mieli własnej
    infrastruktury i korzystali z pośrednictwa innych sieci. W moim pipidówku
    też nie mieli, zgłaszał się inny operator. Mimo wyłączonego roamingu
    wszystko działało. Tak, że nie jest to tak jednoznaczne jak piszesz.

    > Skoro nie dostałeś sms z konfiguracją to jest możliwe że Twoja Manta nie
    > odebrała sms z konfiguracją.

    Pisałem w tym wątku o Mancie?

    > Możesz spróbować wpisu ręcznie, który może wyglądać tak jak ten (podobny):
    > Wybrać Sieci komórkowe -> Nazwy punktów dostępów, a następnie w zależności
    > od konfigurowanej usługi należy wprowadzić następujące ustawienia:
    > MMS:
    > Nazwa: MMS
    > APN: mms.nasza.pl
    > MMSC: http://mms.nasza.pl:8002
    > Proxy MMS: 212.2.96.16
    > Port MMS: 8080
    > http://polskiesiecicyfrowe.pl/oferta/konfiguracja-te
    lefonu/

    Dzięki, spróbuję tych usyawień.

    > Niestety nie znam na pamięć ustawień MMS "wrodzinie" bo generalnie nie
    > chciało Ci się napisać własnoręcznie jaki to operator, domyśliłem się z
    > linka, który opatrzyłeś podpisem "skopiowany od innego operatora".

    Niczego nie musisz pamiętać, ani domyślać się operatora. Link prowadzil do
    strony operatora i podanej tam konfiguracji. Oprócz tego, że właściwie tam
    nic nie ma, to jeszcze podają tryb pracy sieci LTE. To juz nic z tego nie
    rozumiem.

    Pzdr

  • 47. Data: 2019-06-12 02:16:35
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-12 o 01:55, Kamil pisze:

> [...]
    > pipidówku też nie mieli, zgłaszał się inny operator. Mimo wyłączonego
    > roamingu wszystko działało. Tak, że nie jest to tak jednoznaczne jak

    Tak.
    "To zależy od jakiego producenta jest sprzęt. Ja nieostroznie kupiłem
    g... Manty i działa tylko telefon i SMS. Internetu i MMS nie da się
    skonfigurować. Na korespondencję nie odpowiadają. Nie kupujcie tego szajsu."

    Generalnie nie pisałeś że to wina Manty, jedynie że nie można się z nimi
    dogadać :) a potem naklawiaturzyłeś że może to jednak operator.

    Masz fajny sposób bycia, uważasz że jeśli coś sobie pomyślisz a nie
    napiszesz to każdy powinien być Harrym Potterem i się domyślić co ty
    myślałeś. Spróbuj kiedyś dokładnie opisać jakiś problem i nie wymagaj od
    innych czarów czy domysłów...bo cie każdy oleje :]

    lefonu/

    > Dzięki, spróbuję tych usyawień.

    To nie są ustawienia dla "wrodzinie". Podałem tylko przykład. Napisz do
    "wrodzinie" maila, żeby Ci podali właściwe ustawienia.

> [...]
    > do strony operatora i podanej tam konfiguracji. Oprócz tego, że
    > właściwie tam nic nie ma, to jeszcze podają tryb pracy sieci LTE. To juz

    Zauważyłem że niewiele rozumiesz technicznie :) Dowiedz się zatem, jakie
    ustawienia mają być dla sieci "wrodzinie" i wprowadź je ręcznie na
    powyżej podanym przykładzie, skoro SMS do Ciebie nie dochodzi.

    Masz jeszcze inną opcję...wpakować kartę SIM do innego smartfona (spisać
    najpierw obecne ustawienia) wysłać SMS i po otrzymaniu SMS zwrotnego z
    konfiguracją, zastosować, odczytać, przepisać i skasować/przywrócić
    poprzednie ustawienia ręcznie :)

    Tak w sumie to mam kartę "wrodzinie" ale jej nie użyłem nigdy i sobie
    leży (dodatek do Aero2)...ale jakoś mi się nie chce odwalać za Ciebie
    roboty :]

  • 48. Data: 2019-06-12 03:29:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-11, LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Bardzo dawno temu. Właśnie dlatego funkcja roamingu została stworzona a
    > dlaczego nie była od zawsze używana krajowo od samego początku?

    Twoi interlokutorzy mówią (piszą) o tym jak uważają, większość osób
    rozumie roaming, a Ty odpowiadasz co technicznie oznacza ta definicja.
    To nie musi się przecież pokrywać.

    A teraz takie pytanie: na poziomie terminologii użytkownika telefonu
    roaming odnosi się do zagranicznego czy obu? Jak masz opcję "data
    roaming" to czego ona dotyczy?

> [...]
    > wymawiają, dodatkowo zamiast keczap...bo ketchup to zangielszczona
    > chińska nazwa sosu pomidorowego :) a w angielskim ketchup fonetycznie to

    Chyba kogoś musiało zdrowo pogiąć jeśli pisze ("po polsku") ketchup a
    wymawia keczup.

    > Widocznie masz bardzo mało znajomych w innych krajach...ale od zawsze
    > rdzenni mieszkańcy Ameryki nazywali się różnie...np Siedzący Byk :)

    W innych krajach jest jak w Polsce i to jest po prostu przezroczyste.
    Słysząc Jerzy Krzak nie widzi się rośliny, tak jak przy Dębowskim nie
    widzi dębu, Lisie, lisa, Szydle, szydła, Wałęsie, wagabundy, Jeleniej
    Górze, jelenia na górze, itd.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2019-06-12 03:31:45
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

> [...]

    > myślałeś. Spróbuj kiedyś dokładnie opisać jakiś problem i nie wymagaj od
    > innych czarów czy domysłów...bo cie każdy oleje :]

    Niczego od nikogo nie wymagam, a szczególnie od Ciebie. W wątku bierze
    udział kto chce z dobrej nieprzymuszonej woli. Lepiej olej ten wątek, bo
    niewiele wnosisz oprócz śmiecenia. I poducz się cytowania.

    > Tak w sumie to mam kartę "wrodzinie" ale jej nie użyłem nigdy i sobie leży
    > (dodatek do Aero2)...ale jakoś mi się nie chce odwalać za Ciebie roboty :]

    Nie interesuje mnie co Ty masz i czego używasz. Jak Ci się nie chce to
    spadaj i nie psuj powietrza.

    Bzpzdr

  • 50. Data: 2019-06-12 12:28:34
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 07.06.2019 o 18:00, Animka pisze:

    > Potrzebna jest konfiguracja MMS. Do wysłania MMS-a, czyli większego
    > obrazka wystarczy zwykła wiadomość SMS. SMS może zamienić się w MMS.

    Jako że sam nie musiałem nic konfigurować to przypuszczam że obecne
    karty SIM mają dane polskich operatorów i konfiguracja następuje
    automatycznie.