  • 31. Data: 2019-06-11 08:28:31
    Temat: Re: MMS
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-11 o 07:38, Kamil pisze:

    > Roaming mam wyłączony, a internet mam.

    Z tego co napisałeś wcześniej, nie wynikało że masz Internet po
    włączeniu transmisji danych, która również jest potrzebna dla MMS.

    "I jeszcze ponawiam pytanie. Czy w telefonie musi byc skonfigurowany
    dostęp do internetu, aby działał MMS? BO ja mam nieskonfigurowany. W
    razie potrzeby korzystam z WiFi."

    > Jeśli się nie mylę to "Usługa
    > roamingu związana jest z możliwością korzystania z telefonu komórkowego,
    > a także danych mobilnych za granicą".

    Mylisz "roaming międzynarodowy" z roamingiem (w domyśle krajowym).

    > Pytam o MMS, nie internet.

    Skoro nie dostałeś sms z konfiguracją to jest możliwe że Twoja Manta nie
    odebrała sms z konfiguracją. Podobnie zachowywało się kiedyś parę modeli
    MyPhone, które nie odbierały takich sms lub sms z banku w sieci Plus.
    Czasem po restarcie odbierały.

    Możesz spróbować wpisu ręcznie, który może wyglądać tak jak ten (podobny):

    Wybrać Sieci komórkowe -> Nazwy punktów dostępów, a następnie w
    zależności od konfigurowanej usługi należy wprowadzić następujące
    ustawienia:
    MMS:
    Nazwa: MMS
    APN: mms.nasza.pl
    MMSC: http://mms.nasza.pl:8002
    Proxy MMS: 212.2.96.16
    Port MMS: 8080

    http://polskiesiecicyfrowe.pl/oferta/konfiguracja-te
    lefonu/

    Niestety nie znam na pamięć ustawień MMS "wrodzinie" bo generalnie nie
    chciało Ci się napisać własnoręcznie jaki to operator, domyśliłem się z
    linka, który opatrzyłeś podpisem "skopiowany od innego operatora".

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 32. Data: 2019-06-11 08:31:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-06-11 o 08:28, LordBluzg(R) pisze:
    > Mylisz "roaming międzynarodowy" z roamingiem (w domyśle krajowym).

    Z tym domysłem, to bym uważał. Domyślnie każdy rozumie roaming jako
    roaming międzynarodowy, bo ten występował pierwszy, i obecnie jest w
    większości.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2019-06-11 08:35:57
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-11 o 08:31, Liwiusz pisze:

    > Z tym domysłem, to bym uważał. Domyślnie każdy rozumie roaming jako
    > roaming międzynarodowy, bo ten występował pierwszy, i obecnie jest w
    > większości.

    Słowniki i wikipedia podają dokładnie co oznacza usługa roamingu. To
    podobnie jak słowo "podróż" czy "transport". Każdy normalny człowiek
    nie łączy tego ze słowem "międzynarodowy" w domyśle.

  • 34. Data: 2019-06-11 09:37:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-06-11 o 08:35, LordBluzg(R) pisze:

    > Słowniki i wikipedia podają dokładnie co oznacza usługa roamingu. To
    > podobnie jak słowo "podróż"  czy "transport". Każdy normalny człowiek
    > nie łączy tego ze słowem "międzynarodowy" w domyśle.

    Jak już wspomniałem - na początku i przez wiele lat pojęcie roamingu
    oznaczało wyłącznie roaming międzynarodowy, ponieważ roaming krajowy nie
    był świadczony. Wówczas nie tylko domyślnie, ale i bezalternatywnie
    roaming oznaczał roaming zagraniczny. To, że potem wprowadzono na bazie
    roamingu nowe jego wersje, nie oznacza, że to, że dotychczasowe
    rozumienie jest domeną "nienormalnych".

    To, że dla ciebie roaming domyślnie oznacza roaming krajowy świadczy
    tylko o tym, że swoją przygodę z GSM zacząłeś stosunkowo niedawno.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2019-06-11 09:49:25
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-11 o 09:37, Liwiusz pisze:

> [...]
    > roaming oznaczał roaming zagraniczny. To, że potem wprowadzono na bazie
    > roamingu nowe jego wersje, nie oznacza, że to, że dotychczasowe

    Nie kombinuj. Odkąd istnieje sieć Play, która na samym początku bazowała
    głównie na roamingu to jest to jak najbardziej zwykła forma korzystania
    z innej sieci i tyle. W żadnym domyśle nie istnieje pojęcie "innej sieci
    zagranicznej". To, że wiele osób mylnie to interpretuje nie jest dla
    mnie nowością. Jest wiele aspektów mylenia pojęć lub dorabiania
    ideologii. Już sama etymologia słowa "roaming" oznacza wędrówkę i tyle.

    > To, że dla ciebie roaming domyślnie oznacza roaming krajowy świadczy
    > tylko o tym, że swoją przygodę z GSM zacząłeś stosunkowo niedawno.

    Hmm, zaczynałem od Centertela :>

  • 36. Data: 2019-06-11 10:08:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-06-11 o 09:49, LordBluzg(R) pisze:

    > Nie kombinuj. Odkąd istnieje sieć Play, która na samym początku bazowała

    Jak powstała sieć Play, to znaczenie słowa roaming już dawno istniało w
    świadomości ludzi i nie był to roaming krajowy. To właśnie Play
    wprowadziło nowy rodzaj roamingu w naszym kraju, który zaczęto nazywać
    właśnie roamingiem krajowym.

    > Hmm, zaczynałem od Centertela :>

    "Nie powtarzaj tego na głos, bo to innym centertelowcom zaszczytu nie
    przynosi" :)

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2019-06-11 10:31:01
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-11 o 10:08, Liwiusz pisze:

> [...]
    > świadomości ludzi i nie był to roaming krajowy. To właśnie Play
    > wprowadziło nowy rodzaj roamingu w naszym kraju, który zaczęto nazywać

    Omatko, szkoda klawiatury. Doczytaj sobie znaczenie słowa "roaming" i
    skąd się ono wzięło i jak powstało w systemach GSM i nie tylko. To, że w
    Polsce ma taką historię to inna bajka a dodatkowe oznaczanie (krajowy
    czy zagraniczny) jedynie ukierunkowuje na dany sposób. Jak wspomniałem
    istnieje wiele pojęć które ludzie mylą i źle nazywają. Od zawsze
    istnieje w Polsce zapożyczanie z obcego języka nazwy i implementacja tej
    nazwy bez rozumienia. Rozkmiń sobie kiedyś słowo "rower" i dojdziesz do
    wniosku, że pozostałe kraje określają tą "maszynę" jako funkcję/czynność
    a Polska nazywa to nazwiskiem firmy, która to "coś" produkowała.
    Podobnie jak kiedyś Elektroluks (x) (odkurzacz), który jednak doczekał
    się polskiej nazwy.

  • 38. Data: 2019-06-11 10:37:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-06-11 o 10:31, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > a Polska nazywa to nazwiskiem firmy, która to "coś" produkowała.
    > Podobnie jak kiedyś Elektroluks (x) (odkurzacz), który jednak doczekał

    To tylko świadczy o tym, że słowa mają różne znaczenia w różnych
    krajach, a niewątpliwie w Polsce pojęcie roamingu wywodzi się od
    roamingu zagranicznego.

    Pomijając już fakt, że mieszasz techniczne znaczenie słów z potocznym,
    to i tak nie dajesz żadnego dowodu na to, od czego zaczęła się dyskusja,
    tzn. że roaming, w domyśle, oznacza roaming krajowy.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2019-06-11 12:34:34
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-06-11 o 01:32, LordBluzg(R) pisze:
    > Rozumiem że mieszkasz przy granicy i Ci się telefon próbuje zalogować do
    > innej sieci niż Polska :]

    Ok. Telefon nie chce mi się nigdzie tam gdzie nie trzeba logować, bo
    ustawilam na sieć, w której mam kartę.
    Czy jeśli jestem gdzieś tam ,nie w domu np. na poczcie czy w autobusie i
    nie dziala mi WIFree to przez to, że roaming wyłączyłam?
    WiFi normalne, ale tylko w domu to mi działa świetnie (jak mam modem
    Horizon włączony).

    --
    animka

  • 40. Data: 2019-06-11 12:36:36
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-06-11 o 01:32, LordBluzg(R) pisze:
    > To może poczytaj jak, jak działa sieć Play, która korzysta z roamingu:
    > Plus, T-Mobile, Orange i wtedy Ci gorączka przejdzie :]

    Kartę mam z innej sieci, Tym sieciom co powyżej jakiś czas temu
    podziękowałam.

    --
    animka