  • 1. Data: 2009-03-23 15:22:50
    Temat: MSI Wind U100-258PL, Asus Eee PC 904HD czy inny?
    Od: "Wojciech Bobilewicz" <r...@g...pl>

    Witam, mam następujące pytanie:

    Chciałbym zakupić małego laptopa (netbooka, notebooka, jak zwał tak zwał),
    którego używałbym w następujący sposób:

    1) Podczas podróży, wypraw, ekspedycji - co za tym idzie ma być on jak
    najmniejszy i jak najlżejszy;
    2) Jako komputer "pomocniczy" czy dodatkowy w domu (także jako ewentualny
    backup niektórych moich plików) - w przyszłości zresztą noszę się z zamiarem
    zakupu jakiegoś bardziej porządnego, większego, cięższego i dużo bardziej
    wydajnego/"bajeranckiego" laptopa, który zastąpiłby mój obecny, nieco już
    starzejący się (żeby nie powiedzieć przestarzały) i czasem padający kopmuter
    stacjonarny.

    W normalnych okolicznościach zakupiłbym zatem sprzęt właśnie
    najmniejszy/najlżejszy, a zatem (zapewne) najtańszy.

    Jest jednak mały (a może "mały") problem. Otóż poza oczywistymi i
    podstawowymi zastosowaniami komputera (wysyłanie i odbieranie maili,
    przeglądanie stron internetowych, uaktualnianie swej własnej, używanie
    Office'a, w tym głównie Worda), do których zapewne nadaje się i stosunkowo
    prosty/tani komputer, chciałbym także w ramach jednej ze swych wypraw
    puszczać dzieciom na DVD bajki. I tu zaczynają się schody, albowiem
    wiadomo, że takie małe laptopiki (jak chociażby powyższe MSI czy Asus)
    wewnętrznego napędu dysków nie mają, w dodatku należałoby też korzystać z
    rzutnika komputerowego, ponieważ te filmy oglądać będą nie dwie osoby (wtedy
    od biedy można by wprost z ekranu), tylko 20, 50 albo 150.

    W związku z tym pojawia się pytanie: czy wspomniane MSI i/lub Asus posiadają
    możliwość podłączenia zewnętrznego napędu ORAZ rzutnika? A może jest na
    rynku inny laptop o podobnych gabarytach i wymiarach, który ma taką
    możliwość? A może lepiej jest nabyć jakiś laptop z napędem DVD? Tu jednak
    pojawia się problem z gabarytami/wagą (to prawda, że zewnętrzny napęd waży
    też, ale przynajmniej można go odczepić i sprytnie upakować w torbach) oraz -
    zapewne - z ceną. Otóż kwota jaką mogę wydać na laptopa musi zawierać się
    w przedziale 1000-1400 zł. Rzecz jasna napęd DVD i rzutnik też swoje
    kosztują, ale jeśli chodzi o napęd nie jest to chyba wielka kwota, a rzutnik
    mam nadzieję otrzymać od sponsora.

    Macie jakieś idee/pomysły/wskazówki/rady "za" i przeciw"?

    Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam

    Wojtek

  • 2. Data: 2009-03-23 15:26:53
    Temat: Re: MSI Wind U100-258PL, Asus Eee PC 904HD czy inny?
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wojciech Bobilewicz"
    >W normalnych okolicznościach zakupiłbym zatem sprzęt właśnie
    >najmniejszy/najlżejszy, a zatem (zapewne) najtańszy.

    Raczej źle myślisz. Lekkość kosztuje.

    >rzutnika komputerowego, ponieważ te filmy oglądać będą nie dwie osoby (wtedy
    >od biedy można by wprost z ekranu), tylko 20, 50 albo 150.

    Tak na marginesie - zastanawiałeś się jak to wygląda od strony prawnej?
    (raczej nie wydaje mi się, żebyś chciał organizować seans dla 150
    członków rodziny).

    >W związku z tym pojawia się pytanie: czy wspomniane MSI i/lub Asus posiadają
    >możliwość podłączenia zewnętrznego napędu ORAZ rzutnika?

    A w czym problem? CD na USB, rzutnik po D-Sub i jedziesz.

    --
    \------------------------/ Prosty wniosek: zamiast do liceum wyślij
    /------------------------\ być problemy (Marcin Wieczorek)