  • 11. Data: 2024-02-12 08:32:11
    Temat: Re: Malowanie roweru dzisiaj
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > A masz w perspektywie coś więcej do malowania? I jeszcze jak bardzo
    > jesteś wymagający co do jakości tej powłoki? Bo to wiesz, jak będziesz
    > chciał coś np. z połyskiem to każdy kurz będzie widać. Nie znam cen za
    > takie usługi, ale 300zł nie wydaje mi się wiele, szczególnie jeśli to z
    > piaskowaniem etc.

    Połysk wbrew pozorom łatwiejszy. Możesz zeszlifować paprochy i
    wypolerować. Bardzo ciemne pełne maty to jest wyzwanie.

    Robert

  • 12. Data: 2024-02-12 16:01:47
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > A masz w perspektywie coś więcej do malowania?

    Jakby dało się pomalować ramę żonie, to może bym i swoje ramy też
    prysnął :) a przy okazji czegoś się nauczył.

    > I jeszcze jak bardzo
    > jesteś wymagający co do jakości tej powłoki?

    Bardziej zależy mi na trwałości.

    > Bo to wiesz, jak będziesz
    > chciał coś np. z połyskiem to każdy kurz będzie widać. Nie znam cen za
    > takie usługi, ale 300zł nie wydaje mi się wiele, szczególnie jeśli to z
    > piaskowaniem etc.

    Za 3 stówy jak dobrze poszukam, to kupię nową ramę.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 13. Data: 2024-02-12 17:36:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 12.02.2024 o 16:01, PeJot pisze:
    > Za 3 stówy jak dobrze poszukam, to kupię nową ramę.

    Nową z fabryki?

    Robert

  • 14. Data: 2024-02-12 18:04:08
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Nową z fabryki?

    Może niekoniecznie fabrycznie nową, ale leżak magazynowy.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 15. Data: 2024-02-13 02:50:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-12, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Połysk wbrew pozorom łatwiejszy. Możesz zeszlifować paprochy i
    > wypolerować. Bardzo ciemne pełne maty to jest wyzwanie.

    Matowe są też trudne, ale wystarczy, że paproch siedzi w powłoce a nie
    na jej powierzchni i szlifowanie nie pomoże.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2024-02-13 03:08:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-12, PeJot <s...@n...pl> wrote:

    > Jakby dało się pomalować ramę żonie, to może bym i swoje ramy też
    > prysnął :) a przy okazji czegoś się nauczył.

    > Bardziej zależy mi na trwałości.

    I takich sprejów w puszkach z trwałymi farbami/lakierami nie ma?

    Nb. za czasów końca socjalizmu/poczatków kapitalizmu sporo malowałem
    róznych rzeczy bo wtedy innych opcji jakby nie było (przynajmniej mi
    dostepnych), i robiłem to pistoletem elektrycznym w stylu tego:
    https://allegro.pl/oferta/elektryczny-pistolet-natry
    skowy-rozpylacz-farby-13947408244

    Tylko, że ruskim. Dało się wszystko zrobić tak, że farba wylatywała w
    postaci dość duzych kropelek, które odrobine przysychały w drodze do
    celu nadając powłoce lekko szorstką powierzchnię (teksturę). Miało to tę
    kapitalną zalete, że doskonale maskowało wszelke powierzchniowe
    niedoskonałości włącznie ze wspomnianymi paproachmi. Z tym, że nie mam
    przekonania czy to dobry patent na rame roweru z błotem i innym brudem,
    który tam okresowo się osadza.

    > Za 3 stówy jak dobrze poszukam, to kupię nową ramę.

    Czyli nie bawiłbys się w piaskowanie, a tylko lekko zmatowił, wyczyścił,
    odtłuścił i tyle? To też trochę roboty. A farba/lakier ile kosztują?

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2024-02-13 10:32:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > I takich sprejów w puszkach z trwałymi farbami/lakierami nie ma?

    W sklepach, gdzie mieszają farby dla lakierników mogą napełnić puszkę do
    sprejowania.
    Dla mniejszych powierzchni są takie wielorazowe.
    https://allegro.pl/oferta/preval-plasti-dip-aerosol-
    spray-do-dowolnej-farby-14282032317

    Robert

  • 18. Data: 2024-02-13 16:21:14
    Od: PeJot <s...@n...pl>

> [...]
    > sprejowania.
    > Dla mniejszych powierzchni są takie wielorazowe.

    A jak z kosztem takiego sprayu, versus materiał do pistoletu lakierniczego ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 19. Data: 2024-02-14 17:16:20
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Sunday, February 11, 2024 at 12:41:44 a.m. UTC-6, PeJot wrote:
> [...]
    > jest w zasięgu. Jeżeli tak, to jaki sprzęt trzeba by zakupić i jakich
    > konkretnie materiałów dzisiaj się używa ? Jakieś sugestie ?

    Jak dobrze naszykujesz to i walkiem pomalujesz ladnie.

    Ale trzeba sie nieco do tego przylozyc.

    Jak masz malowanie proszkowe za 300pln to moze warto bo na rower to ci przynajmniej
    puszka podkladu, puszka koloru i puszka lakieru wyjdzie (pewnie nie zuzyjesz calych
    ale tez na wiele ci sie one nie nadadza) wiec liczac po 25pln za sztuke juz jestes na
    poziomie prawie stowy.

    Jak ci ten proszkowiec opiaskuje i odtlusci to imho warto.

    Ale bedziesz mial jeden kolor bez udziwnien.

    W pneumatyke sie nie wdawaj jak nie potrzebujesz. Kompresory sa drogie - jak sa
    dobre. A te tanie to nie dosc ze miejsce zajmuja to czesto za bidne sa i bedziesz
    malowal/uzywal na raty a to nie zawsze ma sens (jak kompresor nie nadazy pompowac to
    nie zrobisz mokre na mokre przy malowaniu - i milion innych problemow).

  • 20. Data: 2024-02-14 18:01:30
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 14.02.2024 o 17:16, ptoki (ptoki) pisze:

    > Jak dobrze naszykujesz to i walkiem pomalujesz ladnie.

    A i owszem, szczególnie ładna struktura. Chociaż rama roweru ma sporo
    zakamarków gdzie wałek może nie dotrzeć.

> [...]
    ale tez na wiele ci sie one nie nadadza) wiec liczac po 25pln za sztuke juz jestes na

    Zdaję sobie z tego sprawę.

    > Jak ci ten proszkowiec opiaskuje i odtlusci to imho warto.

    Na razie szukam tańszej lakierni i może coś z tego wyjdzie.

    > Ale bedziesz mial jeden kolor bez udziwnien.

    OK, do zaakceptowania.

> [...]
    nie zrobisz mokre na mokre przy malowaniu - i milion innych problemow).

    Mam w sumie dostęp do rury z ciśnieniem, ale nie za bardzo mam gdzie
    malować, szczególnie przy dzisiejszych temperaturach. No zwykle i
    zalecane jest suszenie promiennikami podczerwieni, a tych nie mam pod ręką.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza