  • 21. Data: 2024-02-14 22:06:22
    Temat: Re: Malowanie roweru dzisiaj
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, February 14, 2024 at 11:01:31 a.m. UTC-6, PeJot wrote:

> [...]
    dobre. A te tanie to nie dosc ze miejsce zajmuja to czesto za bidne sa i bedziesz
    malowal/uzywal na raty a to nie zawsze ma sens (jak kompresor nie nadazy pompowac to
    nie zrobisz mokre na mokre przy malowaniu - i milion innych problemow).
    > Mam w sumie dostęp do rury z ciśnieniem, ale nie za bardzo mam gdzie
    > malować, szczególnie przy dzisiejszych temperaturach. No zwykle i
    > zalecane jest suszenie promiennikami podczerwieni, a tych nie mam pod ręką.

    nie trzeba przesadzac.
    Jak masz rure i mozesz se jakies folie powiesic aby ci kurz nie latal to taka pogoda
    jak teraz zla nie jest.
    Rame miej ciepla, podloga niech jest wilgotna, pistoletem pomalujesz i bedzie
    wygladac ok.

    A suszyc nie trzeba jakos strasznie fikusnie. Ot jak bedzie suche w dotyku (ale nie
    tytlko skorka na wierzchu) to zanies gdzies gdzie jest cieplo i odstaw na pare dni.

    Te promienniki sa glownie po to aby bylo szybko a nie lepiej...

    BTW. Mozna teraz kupic kity do malowania proszkowego. Ale to ci pisze tylko dla
    sportu bo jakbys musial opiaskowac, odtluscic, zaszpachlowac (jesli trzeba),
    szlifowac, a po malowaniu w piecu grzac to imho wiecej ceregieli niz z malowaniem
    lakierem ktore nieco wiecej wybacza pod katem przygotowania (choc moze tu sie myle,
    moze RobWan mnie skoryguje).

  • 22. Data: 2024-02-14 22:15:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Feb 2024 18:01:30 +0100, PeJot napisał(a):

> [...]
    > malować, szczególnie przy dzisiejszych temperaturach. No zwykle i
    > zalecane jest suszenie promiennikami podczerwieni, a tych nie mam pod ręką.

    Rozpuszczalnikowe możesz suszysć podczerwienią.
    Ale nie pomyl z farbami/lakierami utwardzanymi promieniowaniem UV.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2024-02-15 01:58:16
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Tesli ktoś chce 300 zł za to malowanie, to upewniłbym się, jak on to
    > zamierza zrobić, żeby Ci po prostu pędzlem nie pomalował bez
    > oczyszczenia powierzchni.

    Ja kiedyś swojemu dziecku pomalowałem pędzlem ramę typu BOBO, jakimś
    lakierem piecowym. Później do piekarnika (bez zamykania drzwiczek,
    oczywiście) jedną stroną, następnie druga strona i wyszło jak talala.
    Później jeszcze kolega wziął dla swoich dzieci. Po latach szprychy
    zdążyły pordzewieć, a lakier nadal był jak na nowym sprzęcie. :)

    --
    -
    Akarm