  • 11. Data: 2018-03-20 19:55:40
    Temat: Re: Malutki stablizator LDO
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Waldemar wrote:

    > To nie jest stabilizator, tylko filtr (ripple blocker)
    >
    > Waldek

    W tme był w dziale stablilizatory LDO, więc kupiłem.

    A poza tym pdf ma tytuł '200mA LDO >>with<< ripple blocker'
    No i jak mu daję na wejście 6V to na wyjściu mam 3,3V, więc robi co trzeba.
    :)

    jp

    --

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 12. Data: 2018-03-20 20:15:23
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 20.03.2018 o 10:14, Piotr Gałka pisze:

    > Standardem przy badaniu odporności urządzeń na ESD (z palca) jest 8kV.

    Przy normach "domowych" 8kV robi się przez szczelinę powietrzną, więc
    trochę energii się wytraca. 4kV jest już kontaktowo.

    > Przy takim podejściu jakbym miał 6V baterii to dałbym na to jakąś diodę
    > Zenera np. 9V (lepiej diodę specjalnie przewidzianą do ESD). I
    > sprawdziłbym ile V jest na niej przy impulsie rzędu 2A (coś koło tego ma
    > chyba ESD)

    61k-4-2 podaje przy 4kV wyładowaniu kontaktowym 15A w pierwszej fazie
    (tej która symuluje pojemność dłoni).

    http://www.esdguns.com./images/waveshape-iec-61000-4
    -2.jpg

  • 13. Data: 2018-03-20 21:07:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-03-20 o 20:15, Zbych pisze:

    > 61k-4-2 podaje przy 4kV wyładowaniu kontaktowym 15A w pierwszej fazie
    > (tej która symuluje pojemność dłoni).
    >
    > http://www.esdguns.com./images/waveshape-iec-61000-4
    -2.jpg

    Jakieś pojedyncze A kojarzyły mi się lata temu z Human Body Model.
    Poszukałem - faktycznie 61k-4-2 przy 4kV daje początkowy prąd 15A.
    W takim razie jest to jakaś adekwatność do znacznie wyższych napięć
    spotykanych w realu, ale dla HBM.

    Tak czy siak miałbym wątpliwość, czy scalak sam w sobie wytrzyma jeśli
    jakaś jego noga jest podczas użytkowania narażona na bezpośrednie
    dotknięcie przez człowieka i o to chodziło.
    Scalaki mają być odporne na ESD powstające w trakcie montażu, a to jest
    bardziej kontrolowane środowisko niż potem użytkowanie więc i zagrożenia
    niższe.
    P.G.

  • 14. Data: 2018-03-20 21:43:12
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    > To nie jest stabilizator, tylko filtr (ripple blocker)
    Wg datasheet:
    200mA LDO with Ripple Blocker (TM) Technology
    EdiM

  • 15. Data: 2018-03-20 21:52:47
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    > Dla każdej technologii elektronowej istnieje napięcie przebicia.
    > Mnie zastanawia czy napięcia rządu pojedyńczych woltów są takimi, które mogą
    > prowadzić do przebicia, innymi słowy czy napięcie 3V nie przebija a 6V już
    > tak, trochę ciężko mi to sobie wyobrazić.

    Takie rzeczy to ogólnie są poza przeciętnym wyobrażeniem :)
    A procesor 3V3 zasilisz z 6V? Będziesz liczył na to, że zadziała
    bezawaryjnie przez lata?
    To może wcale nie dawaj tego LDO do swojego układu.
    Nawet kondensatory ceramiczne mogą być na 4V.
    EdiM