  • 61. Data: 2017-10-17 21:39:09
    Temat: Re: Maly monitorek VGA
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > A która konkurencja ma hardware na którym *kernel* linuxa nie oopsuje w
    > wyniku np. buga w sterowniku? Czy ten hardware posiada jakieś magiczne
    > właściwości samonaprawiania software? Pochodzi z Hogwartu? Projektowano
    > na Niewidocznym Uniwersytecie?

    Jak mi coś nie funguje, to próbuję dociec kto za tym stoi. W sytuacji
    gdy wszystko jest w porządku, nie wnikam w akademickie afilacje autorów
    sukcesu.

    > No patrz, a ja zaliczam co najmniej 2-3 oopsy na rok na głupim
    > desktopowym ubuntu chodzącym na całkiem zwykłym C2D. I to na kilku
    > kompach domowych bo mam ich jakies 3 sztuki w tej konfiguracji.
    > Widocznie wpływ żył wodnych i lewactwa bo przecież nie wina softu,
    > hardware czy innych programistów.

    Możliwe. Mówią, że gdy ktoś ma pecha, to mu cegła na głowę w drewnianym
    kościele spadnie.

    > Tak, google could jest dla mnie przydatną radą kiedy ja potrzebuje
    > jakieś 30MB/s transferu do NASu, kila TB pojemności i kilka GHz
    > sporadyczniej mocy obliczeniowej przy łaczu do netu z downloadem 10Mb/s.
    > Dzięki, to rzeczywiście dość "twórcze" przeszukiwanie przestrzeni
    > fazowej rozwiązań. Choć po namyśle ...

    To nie była rada. To było opisanie strategii działania w przypadku,
    kiedy *ja* czegoś nie potrafię sam zrobić.

    --
    Jarek

  • 62. Data: 2017-10-17 22:32:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/17/2017 9:39 PM, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Jak mi coś nie funguje, to próbuję dociec kto za tym stoi.

    Nie trzeba dociekać kto.

    W kontekście Linuxa jest to precyzyjnie zdefiniowane:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Linux_kernel_oops

    > W sytuacji
    > gdy wszystko jest w porządku, nie wnikam w akademickie afilacje autorów
    > sukcesu.

    Używanie obcobrzmiacych słów bez sensownego kontekstu tylko zwiększa
    entropię internetu.

    > Możliwe. Mówią, że gdy ktoś ma pecha, to mu cegła na głowę w drewnianym
    > kościele spadnie.

    Taaa, tylko tutaj cegly leca na głowę bardzo często. No ale jak sie stoi
    pod balkonem lub w jakimś kloudzie ...

    > To nie była rada. To było opisanie strategii działania w przypadku,
    > kiedy *ja* czegoś nie potrafię sam zrobić.

    Czy wobec tego ja mógłbym opisać strategię otwierania drzwi do pawlacza
    jako dygresję co robię jak nie wiem co robić? Tak tylko po to aby
    podtrzymać dyskusję na prawidlowym poziomie absurdu.

    Ja rozmumiem że to przytyki są z tym "ja nie potrafię zrobić". Ale dość
    żałosne. Odpuść sobie. Od tego jest advocacy żeby nurkować w mule.

  • 63. Data: 2017-10-17 22:58:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Czy wobec tego ja mógłbym opisać strategię otwierania drzwi do pawlacza
    > jako dygresję co robię jak nie wiem co robić? Tak tylko po to aby
    > podtrzymać dyskusję na prawidlowym poziomie absurdu.

    Jasne, że tak! Czym innym było opisanie pomysłu, by podłączać na stałe
    monitor do routera i wciąż grzebać przy jego pomocy a to w biosie, a to
    w kernelu? Nikt przecież za to nie zganił. Wręcz przeciwnie, czytanie
    o tym rozrywką jest przednią. Pochwalić autora trzeba.

    > Ja rozmumiem że to przytyki są z tym "ja nie potrafię zrobić". Ale dość
    > żałosne. Odpuść sobie. Od tego jest advocacy żeby nurkować w mule.

    Gdzie tam od razu przytyki! Gdybym *ja* miał do domowego routera jako
    jedymą dostępną technologię coś, co robi oops co chwilę, to bym sobie
    po prostu odpuścił. Co innego sprzęt do zarabiania pieniędzy, tu może
    być inaczej. Czasem warto posadzić operatora, by wciąż tego pilnował.
    To może się opłacać.

    --
    Jarek

  • 64. Data: 2017-10-17 23:03:50
    Temat: Re: Maly monitorek VGA - takie małe podsumowanie
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 17.10.2017 o 20:30, Sebastian Biały pisze:

    > Ja naprawde wiem po co mi tam pecet i dokładnie wiem jaki. Nie
    > potrzebuje porad jak działa fsck, czy mozna użyć PI, jak zrobić
    > redundancję na dyskach czy jaki router użyć bo ja to wiem. Natomiast
    > chce monitor bo to co mam jest lepsze niż porady jak to coś zmienić na
    > gorsze.

    Jasne.
    Tylko nie dociera do ciebie jedna istotna rzecz.
    Za 10$ nie kupisz takiego monitora. Kropka.

    --
    Kaczin

  • 65. Data: 2017-10-17 23:57:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Oct 2017 20:24:52 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nic nie przeszkadza, ale przeciez postulat byl żeby było ro. Skoro
    > coś

    A właściwie po co ro? Rootfs może być nawet rw, nie ma prawa się
    posypac, bo zmiany jakie są tam wprowadzane są bardzo rzadko.
    Mam jeden rootfs chodzący już 20 lat, jeszcze na 2.2, jeszcze się
    nie posypał, i to na ext2 bez kroniki.

    > wliczając w to również kexec. Ale PO CO?

    Nie mam pojęcia. Natomiast zaczynam się upewniac, że raczej nie
    rozumiesz możliwości systemu i próbujesz nieudolnie go używać
    tworząc sobie problemy absolutnie nie istniejące w odpowiednio
    skonfigurowanym systemie.

    > Za wyjątkiem jak zmienią numer IP albo proto i nagle bezproblemowy
    > problem się pojawi.

    Absolutnie nie.

    > Jak mam zdalny dostęp.

    ZAWSZE jest zdalny dostęp. Jak nie umiesz zapewnić sobie tego ZAWSZE
    to sorry, wróć do Windows, szkoda czasu.
    Z mojej strony eot, bo jak zwykle szukasz dziury w całym.

    --
    Marek

  • 66. Data: 2017-10-18 00:04:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Oct 2017 20:25:44 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie czytasz uważnie. Czasem muszę zabotować system resuce cd czy
    > inny
    > live aby móc zrobić dd w backup na martwym systemie plików.

    Martwym? W sensie nie uzywany aktualnie? Jeśli robisz backup dd (też
    nie wiem po co dd, to tylko proszenie się o kolejne problemy) to
    wystarczy przemonowac fs ro i można go kopiować do woli przez dd. Do
    backupu o wiele lepiej się nadaje rsync.

    --
    Marek

  • 67. Data: 2017-10-18 09:01:25
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Ja naprawde wiem po co mi tam pecet i dokładnie wiem jaki. Nie
    > potrzebuje porad jak działa fsck, czy mozna użyć PI, jak zrobić
    > redundancję na dyskach

    Ze swej strony zaproponowałem panel TFT do raspberry za 100 zł, plus
    koszt przejściówki HDMI około 30 zł. Jest to konkretne i chyba najtańsze
    albo jedno z tańszych rozwiązanie. Więc wybacz mi proszę wszelkie inne
    oftopiczne rozważania, które rozpocząłem w dobrej intencji - czasem
    nieco inne rozwiązania wydają się lepsze.

    Natomiast jeśli bezwentylatorowy atom zajmuje się transkodowaniem video,
    to zwróciłbym jeszcze uwagę na jego chłodzenie - może to być przyczyną
    połowy zwisów.

    Pozdrowienia
    L.

  • 68. Data: 2017-10-18 10:41:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Luke pisze:

> [...]
    > oftopiczne rozważania, które rozpocząłem w dobrej intencji - czasem
    > nieco inne rozwiązania wydają się lepsze.

    Tańsze też się trafiły. Było wiele sensownych prostych i tanich rozwiązań,
    że aż mnie to zaskoczyło. I ucieszyło -- bo i mnie się przydadzą. Zamiast
    wygrzebywać coś ze staroci, kupię sobie nówki sztuki po parę dolców. Ale
    kol. Marudny uważa, że to "powinno" być na szrocie w Danii, i to dokładnie
    takie, jak sobie wyobraził. A jeśli *już po* podaniu wskazówki ktoś okaże
    zdziwienie egzotycznymi doświadczeniami (nic mi nie działa jak powinno,
    wszystko się wiesza), to zachowuje się niegodnie.

    > Natomiast jeśli bezwentylatorowy atom zajmuje się transkodowaniem video,
    > to zwróciłbym jeszcze uwagę na jego chłodzenie - może to być przyczyną
    > połowy zwisów.

    A co może być przyczyną drugiej połowy? Ja już nie pamiętam kiedy
    doświadczyłem przypadkowej zwiechy. Prawdopodobieństwo, że w jednym
    miejscu pojawią się aż dwa czynniki zwiechotwórcze jest minimalne.

    --
    Jarek

  • 69. Data: 2017-10-18 13:27:17
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    > Ale persistence gdzieś musi być. Nie ma znaczenia co zrobisz- gdzies
    > jest partycja r/w, w przeciwnym wypadku masz router niezmienny co jest
    > absurdem - ja na nim robie inne rzeczy niż przerzucam pakiety.

    No właśnie, zależy co robisz. Jeden router mam właśnie readonly, bo nie
    musi być readwrite. Drugi komputer obok niego (do takich celów, jak "inne
    rzeczy poza przerzucaniem pakietów") jest już w readwrite, ale ext4 dobrze
    sobie radzi z nagłymi awariami zasilania.

    > Ale ja nie chce *zawsze* odpowiadać yes chyba że fsck jest pewny w 100%.
    > Z doświadczenia wiem że nie jest.

    Wrzucenie tam '0' sprawi, że fsck nie będzie się odpalał przy starcie.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 70. Data: 2017-10-18 13:29:09
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja natomiast straciłem kilkanascie plików bądź fragmentów na przestrzeni
    > kilku lat.

    Ludzie dzielą się na tych, którzy robią backupy i na tych, którzy będą je
    robić :)

    > Problem w tym żeby jednak nie lądowały w /dev/null.

    Idealnie byłoby mieć UPSa podłączonego po USB, który powiedziałby
    routerowi "jeszcze parę minut i się wyczerpiemy, więc zamykaj
    system i wyłączaj się".

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]