  • 11. Data: 2017-09-30 12:30:29
    Temat: Re: Mały "serwer"
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Atlantis napisał w Friday 29 of September 2017
    10:27:

    > Przy takim podejściu do zagadnienia da się w jakiś rozsądny sposób
    > zrealizować odzyskiwanie miejsca, poprzez kasowanie najstarszego
    > materiału, gdy nagrania zajmą określoną liczbę GB?

    Jeżeli kamera jest w stanie zapisywać filmy o określonej
    długości lub czasie trwania, to potem wystarczy cronem odpalać skrypt,
    który będzie przeglądał ten folder i w razie czego kasował najstarsze
    pliki.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 12. Data: 2017-09-30 15:09:52
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 30 września 2017 12:03:13 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:

> [...]
    > tak samo, jak w przypadku wysyłania go na maila - nie dosyć, że można
    > wysyłać tylko pojedyncze klatki, to jeszcze mają one mocno obniżoną
    > rozdzielczość. Nigdzie nie widzę opcji, która mogłaby to zmienić.
    > Użyteczność takiego rozwiązania - żadna.
    >
    > Tak więc powracam do punktu wyjścia. Jedynym rozsądnym sposobem na
    > rejestrowanie obrazu jest dobranie się do niego przez RTSP i zrzucanie
    > na dysk.
    >
    > Jakoś nie chce mi się wierzyć, że nie będzie się dało tego streama po
    > prostu zrzucić do pliku, bez ponownej kompresji pochłaniającej zasoby

    Nie chce cie straszyc ale jakbym widział siebie ostatnio.
    Tez myslalem ze bedzie izi-pizi i zrobie se monitoring za waciki i nie osiwieje.
    Okazalo sie ze dobrze mi tu zasugerowano skupienie sie na onvif-owych sprzetach,
    pierwszy kupilem naprawde dobry a kolejne dwa to porażka była.

    Spędziłem jakies 4 wieczory na próbach ogarnięcia tego dziadostwa i mimo ze bylo
    zgodne z onvif to rezultat byl masakryczny.
    Po drodze jeszcze sie przewróciłem na tym ze vlc nie potrafił sie zautoryzować w
    kamerce. ffmpeg umiał, mpv umiał, mplayer nie umiał.

    Odeslalem i wybralem inne i jestem hepi.

    W skrócie: jak widzisz ze kamerka nie ma odpowiednich umiejętności i w 2 dni nie
    jestes w stanie z niej wycisnąc sensownego zachowania za pomoca standardowych
    narzedzi jak curl, wget, ffmpeg, ftp to nie marnuj se zdrowia tylko szukaj czegos co
    jest sensowne.

    Lepiej spedzic 2 wieczory na guglaniu i pisaniu do allegrowiczów niz na pisaniu i
    testowaniu rozwiązań które sie będą sypać jak juz je wdrożysz. Taka moja opinia
    filozoficzna.

    Nie polecam dłubania w wynalazkach.

  • 13. Data: 2017-10-03 19:58:11
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-29 o 08:09, Atlantis pisze:
> [...]
    > na ARM-ach to w tym wypadku jednak trochę za mało, zwłaszcza z uwagi na
    > brak porządnego interfejsu SATA. A w takim zastosowaniu wypadałoby
    > przecież mieć przynajmniej dwa dyski pracujące w RAID 1.
    >
    > Któraś z niedrogich płyt na dwurdzeniowym Atomie z pasywnym chłodzeniem
    > będzie wystarczająca?
    > Na przykład coś takiego: http://allegro.pl/i6876712715.html
    >
    > Najchętniej zamontowałbym taką płytę w jakimś module, umożliwiającym
    > włożenie jej do niewielkiej szafki RACK. Jaki zasilacz, chłodzenie i
    > obudowa będą w tym wypadku najbardziej odpowiednie?

    Prawie każdy nowy współczesny NAS posiada taką funkcję, czyli może robić
    za rejestrator monitoringu. I do tego nadal będzie normalnym NASem, bo
    może się też przy okazji do czegoś przydać.

  • 14. Data: 2017-10-03 20:48:38
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Tyle, że zwykle jest to opcja dodatkowo płatna.
    Skoro na rynku jest cała masa bardzo tanich dedykowanych do CCTV rejestratorów, to po
    co kombinować?

    -----