  • 31. Data: 2012-03-28 14:23:05
    Temat: Re: Mandat i blokada na prywatnej posesji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-28 13:55, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > 2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    > miejscami
    > wymienionymi w ust. 1 pkt 1, w zakresie:
    > 1) koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;
    > 2) _wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych._

    O, to jak sobie postawię przed pokojem znak "zakaz ruchu pieszych", to
    mogę potem łoić teściową mandatami, jak wejdzie? ;)

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2012-03-28 14:29:45
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 28.03.2012 14:07, Nixe pisze:
    > BTW - tam jest zakaz postoju i zatrzymywania się.
    > Myślisz, że mieli za dużo takich znaków w hurtowni i dlatego postawili w
    > tym miejscu czy może powód był poważniejszy?

    Raczej za duzo mieli. To jest slepa ulica - wjazd tylko na kilkanascie
    miejsc postojowych pod blokiem i do garazu. Po drugiej stronie jest
    wiekszy problem, bo jest Alma i po 17 jest oblezenie - staja wszedzie,
    caly chodnik zawalony autami. Wtedy jakos nikt nie interweniuje, a
    przejechac jest trudno i niebezpiecznie - i tak, tez jest znak. Za
    szlabany wjezdzaja tylko mieszkancy, bo inni sie boja.

    Tu jest ten szlaban:

    http://maps.google.com/?ll=50.077622,19.891848&spn=0
    .000492,0.001206&t=h&z=20

    Ja wjezdzam innym wjazdem. Ile razy juz sie zdarzylo, ze jakas ciota
    zaparkowala na zjezdzie do garazu (juz za szlabanem). I co? I nic! SM
    nie chciala interweniowac, bo to teren prywatny. Dlatego sie zastanawiam
    czemu tym razem zareagowali.

  • 33. Data: 2012-03-28 14:34:04
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Przeginasz - popatrz na zdjęcie.

    Dokładnie :-). Poza tym OIDP zastawienie drogi ewakuacyjnej
    nie jest w świetle przepisów zagrożeniem dla ruchu :-). Tyle
    że jak straż albo karetka pokiereszuje delikwentowi tak
    postawione autko to jego ryzyko. Ale tu mogę się mylić,
    czytałem taką interpretację ale nie pamiętam dokładnie
    gdzie.
    A tak w ogóle to całe to zajście ma MZ jeden główny powód:
    SM musi pokazać kto rządzi w mieście ;-). Jakiś strażnik
    wstał lewą nogą i musiał wyładować frustrację. Bo tak
    normalnie to nie znam nikogo, komu by się udało doprosić SM
    o przyjazd na interwencję na prywatnej uliczce :-). Sam
    kilka razy dzwoniłem, ale oczywiście wszyscy byli na
    "pilnych interwencjach" :-).

  • 34. Data: 2012-03-28 14:35:18
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Ile razy juz sie zdarzylo, ze jakas ciota zaparkowala na
    > zjezdzie do garazu (juz za szlabanem). I co? I nic! SM nie
    > chciala interweniowac, bo to teren prywatny. Dlatego sie
    > zastanawiam czemu tym razem zareagowali.

    Dokładnie z tego powodu, jaki podałem przed chwilą ;-))

  • 35. Data: 2012-03-28 14:37:25
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 28.03.2012 14:34, Robert_J pisze:
    > pokazać kto rządzi w mieście ;-). Jakiś strażnik wstał lewą nogą i
    > musiał wyładować frustrację.

    http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/krakow/lapowkar
    ski-gang-w-strazy-miejskiej-sa-zarzuty,1,5073155,reg
    ion-wiadomosc.html

    Moze byc ;)

  • 36. Data: 2012-03-28 14:41:54
    Od: "Jacek S." <o...@n...cy>

    W dniu 2012-03-28 14:23, Liwiusz pisze:

    > O, to jak sobie postawię przed pokojem znak "zakaz ruchu pieszych", to
    > mogę potem łoić teściową mandatami, jak wejdzie? ;)

    O, a to u Ciebie w domu obowiązują PoRD? Fajnie masz ;)

    --
    Jacek S.

  • 37. Data: 2012-03-28 14:50:51
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    neoniusz nabazgrał(a):

> [...]
    > chciala interweniowac, bo to teren prywatny. Dlatego sie zastanawiam czemu

    Powiedz mi jeszcze jak wygląda regulamin parkowania zatwierdzony przez
    zarząd osiedla, czy am można parkować czy nie ?? jeśli w regulaminie jest że
    nie można to mogą wezwać SM albo Policję.

  • 38. Data: 2012-03-28 15:08:11
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 28.03.2012 14:50, Chris pisze:
    > Powiedz mi jeszcze jak wygląda regulamin parkowania zatwierdzony przez
    > zarząd osiedla, czy am można parkować czy nie ?? jeśli w regulaminie
    > jest że nie można to mogą wezwać SM albo Policję.

    Oczywiscie, ze w regulaminie jest napisane, ze nie wolno parkowac poza
    wyznaczonymi miejscami. Tak jak pisalem - ciesze sie, ze nareszcie
    zaczynaja robic porzadek. Szkoda, ze zaczeli od najmniej szkodliwego
    miejsca.
    To jest zaledwie wierzcholek gory lodowowej. Ciekawiej robi sie w garazu
    podziemnym. Zeby wjechac do garazu najpierw trzeba otworzyc szlaban a
    pozniej drzwi garazu. Cwaniacy maja kupione/wynajete jedno miejsce i
    dorabiaja sobie piloty. Pozniej parkuja gdzie popadnie - na przejazdach
    itd. Sa tez jeszcze bardziej bezczelni - parkuja na cudzych miejscach
    pod ziemia (sprowadzaja po 3 trupy majac wykupione tylko jedno miejsce).
    I co wtedy robi administracja i ochrona? Nic. "Paanie, co my mamy
    zrobic, przeciez jak odholujemy to ktos musi za to zaplacic, tyko kto?".
    No oczywiscie, ze taki idiota powinien zaplacic, ale nikt nie wpadl na
    taki pomysl. I jak komus idiota zajmie miejsce to trzeba na wlasna reke
    szukac rozwiazania - naklejac kartki albo inaczej walczyc o swoja wlasnosc.

  • 39. Data: 2012-03-28 15:16:43
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    neoniusz nabazgrał(a):

> [...]
    > wyznaczonymi miejscami. Tak jak pisalem - ciesze sie, ze nareszcie
    > zaczynaja robic porzadek. Szkoda, ze zaczeli od najmniej szkodliwego

    U nas jest taki sam zapis ale i tak wszyscy tak parkują (znaczy wzdłuż
    ulicy) ale nawet zarząd dał ogłoszenia z przyzwoleniem ale żeby nie parkować
    w miejscach niebezpiecznych typu wyjazd z garau albo na łukach bo zawsze się
    znajdzieżyczliwy co wezwie SM albo Policję a ma do tego pełne prawo. Już raz
    podobno byli ale dawali tylko mandaty za złe parkowanie, żadnych blokad nie
    było.

  • 40. Data: 2012-03-28 15:17:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "neoniusz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > pomysl. I jak komus idiota zajmie miejsce to trzeba na wlasna reke szukac
    > rozwiazania - naklejac kartki albo inaczej walczyc o swoja wlasnosc.

    Powództwo cywilne i sądowa walka o odszkodowanie. Straż miejska ani policja
    nie są od tego.

    Pozdrawiam
    Ergie