  • 11. Data: 2017-03-21 19:20:44
    Temat: Re: Manipulacja bombą z szybkowaru....?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości
    W dniu wtorek, 21 marca 2017 17:04:53 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    >Rozumiem, że jak półdebil zmontował bombę, która słabo działa
    >i nie udało mu się nikogo zabić, powinno się go wypuścić i poczekać,
    >aż zmontuje lepszą?

    I tu jest dylemat prawniczy.

    Bo z jednej strony mamy usilowanie, za ktore odpowiada sie tak, jak za
    dokonany czyn, a z drugiej - jakby tam np saletry z cukrem napakowal,
    to na tyle nieudolne, ze np nikogo by nie mogl zabic.
    Podobnie np jakby sasiad usilowal cie rowerem przejechac, czy zona
    pradem z bateryjki porazic...
    I wtedy sie art 13 i 14 KK klania, szczegolnie paragrafy 2.

    Tu akurat jest w druga strone - bomba nie wybuchla, ale mogla, i wtedy
    byloby np 50 ofiar.

    J.

  • 12. Data: 2017-03-21 19:45:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 21 marca 2017 19:20:49 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Bo z jednej strony mamy usilowanie, za ktore odpowiada sie tak, jak za
    > dokonany czyn, a z drugiej - jakby tam np saletry z cukrem napakowal,
    > to na tyle nieudolne, ze np nikogo by nie mogl zabic.

    Na pewno takie sprawy nie są łatwe pod względem prawnym. Ale jakby koleś,
    jak utrzymuje, chciał tylko nastraszyć, to by wziął garnek czy miskę
    ze śmietnika, napakował saletrą z cukrem, owinął folią alu i odpalił,
    ręczę że ludziska pogubiliby trampki, tak szybko spieprzaliby z autobusu.
    Ale nasz "it's a prank bro" geniusz zadał sobie sporo trudu, żeby
    majstrować z szybkowarem. Jak dla mnie jest to ewidentny zamiar
    zaszkodzenia komuś.

    L.

  • 13. Data: 2017-03-21 22:40:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Mar 2017 09:30:04 -0700 (PDT), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:
    > Rozumiem, że jak półdebil zmontował bombę, kt?
    > ?ra słabo działa
    > i nie udało mu się nikogo zabić, powinno się go wypu?
    > ?cić i poczekać,
    > aż zmontuje lepszą?

    Nie, nie powinno się manipulować faktami.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2017-03-22 11:50:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-03-21 o 22:40, Marek pisze:

    > Nie, nie powinno się manipulować faktami.

    Ale gdzie manipulacja? Jeżeli chodzi o efekty wybuchu to już tu
    wyjaśniono skąd ta różnica.

    Robert

  • 15. Data: 2017-03-24 10:49:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Mar 2017 11:50:00 +0100, Robert Wańkowski<r...@w...pl>
    wrote:
    > Ale gdzie manipulacja? Jeżeli chodzi o efekty wybuchu to już tu
    > wyjaśniono skąd ta różnica.

    No i właśnie to jest ta "prawda medialna".

    --
    Marek

  • 16. Data: 2017-03-24 13:46:36
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 24.03.2017 10:49, Marek wrote:

    > No i właśnie to jest ta "prawda medialna".

    Co jest prawdą medialną?
    To, że bomba takiej konstrukcji ma taką moc?
    Nie, to jest prawda.

    Jeśli strzelisz w czyimś kierunku, ale pocisk nie wytpali,
    też będziesz się tłumaczył, że to nie było usiłowanie
    zabójstwa, bo pocisk nie wypalił i tylko chciałeś
    nastraszyć? ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 17. Data: 2017-03-24 18:29:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości
    >Co jest prawdą medialną?
    >To, że bomba takiej konstrukcji ma taką moc?
    >Nie, to jest prawda.

    Z ta konstrukcja to by trzeba sprawdzic - bo bomba w koncu szkody nie
    zrobila, wiec widac taka konstrukcja miala znacznie mniejsza moc :-)

    Co za blad konstruktor popelnil i czy na pewno blad ...

    >Jeśli strzelisz w czyimś kierunku, ale pocisk nie wytpali,
    >też będziesz się tłumaczył, że to nie było usiłowanie
    >zabójstwa, bo pocisk nie wypalił i tylko chciałeś
    >nastraszyć? ;-)

    Oczywiscie ze nalezy sie tak tlumaczyc :-)
    Tylko nie mowic ze pocisk nie wypalil, ale ze sie celowalo w bok, zeby
    trafic gdzies w sciane.
    Niestety - naboj nie wypalil, wiec wyrazny slad na scianie dowodzacy
    zamiaru nie zostal :-)

    P.S.
    http://194.187.146.99/aktualnosci,30324,apelacja_w_s
    prawie_ataku_na_policjanta.html
    Ale tu by trzeba najpierw akta przeczytac, aby szum miedialny
    odfiltrowac.

    Np skad prokurator wiedzial, ze kilkakrotnie pociagnal za spust ?

    Oczywiscie trzeba sie tlumaczyc, ze widzialo sie, ze bron jest
    zabezpieczona i nie wystrzeli :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-03-26 21:12:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Mar 2017 13:46:36 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    > Co jest prawdą medialną?
    > To, że bomba takiej konstrukcji ma taką moc?

    Nie, taka NIE wybuchła, a tak się przedstawia, jakoby taka była.
    Liczą.się fakty.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2017-03-26 21:52:54
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 26.03.2017 21:12, Marek wrote:

    > Nie, taka NIE wybuchła, a tak się przedstawia, jakoby taka była.

    "Taka" wybuchła.
    "taka" nie obejmuje spieprzenia drobiazgów wynikających
    z niewiedzy niedoszłch zamachowców.
    Jakby nie spali na lekcjach w szkole, byłaby tragedia.

    > Liczą.się fakty.

    Których najwyraźniej nie ogarniasz.

    pzdr
    bartekltg

  • 20. Data: 2017-03-27 07:34:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 26 Mar 2017 21:52:54 +0200, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    > "Taka" wybuchła.

    Rotfl, napisał w cytacie i udaje, że sam nie manipuluje komunikatem.
    Jak już ogarniesz różnicę między taką a "taką" to możemy dalej
    dyskutować o.konekwencjach prawnych w tej różnicy.

    --
    Marek