  • 31. Data: 2010-09-06 22:20:20
    Temat: Re: Mazda RX-8 czy BMW 325
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 6 Sep 2010 14:34:56 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Jednym slowem - nie ma co gloryfikowac jednego a jechac po drugim, bo jak
    > kazdy sportowy samochod ma swoje slabe strony i wymaga od posiadacza nieco
    > wiecej od samego tankowania.

    Co nie zmienia faktu, że RX-8 w Bulandzie jest słabym wyborem:
    niezbyt mocny w stosunku do konkurencji, nie trzyma mocy, wymaga
    mózgu do eksploatacji (u wszystkich właścicieli, nie tylko u
    ostatniego), słabo z serwisem. W zamian daje możliwość osiągania
    ładnych przeciążeń w zakrętach tylko że... w Bulandzie jest
    bardzo mało miejsc, w których te przeciążenia można osiągać w
    sposób bezpieczny.

    r.
    _____________

  • 32. Data: 2010-09-07 13:55:03
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> wrote in message

> [...]
    > ładnych przeciążeń w zakrętach tylko że... w Bulandzie jest
    > bardzo mało miejsc, w których te przeciążenia można osiągać w

    Bezpiecznie jest tak samo, jak w Subaru, mocnym BMW czy dowolnym innym
    aucie. Kupmy wiec wszyscy Fabie 1.4 diesel i dylemat z glowy.

    RX-8 dla samego wygladu warto miec, jako zabawka na weekendy swietne auto i
    czy ma 231 czy 217KM akurat ma niewielkie znaczenie dla mnie w takim
    przypadku..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 33. Data: 2010-09-07 17:25:35
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 7 Sep 2010 12:55:03 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Bezpiecznie jest tak samo, jak w Subaru, mocnym BMW czy dowolnym innym
    > aucie. Kupmy wiec wszyscy Fabie 1.4 diesel i dylemat z glowy.

    Bezpiecznie to jest w UK-ju, gdzie wybierasz się na trackday i
    tam możesz sobie latać pełną łychą po zakrętach. A jak
    przegniesz, to zaliczysz zielone i najwyżej dostaniesz
    ostrzeżenie od obsługi toru. Natomiast na drogach publicznych
    nie ma znaczenia, czy auto może osiągnąć w zakręcie 0.9 czy
    0.95g. Dla bezpieczeństwa i tak trzeba przyjąć jakiś margines,
    więc nie będę się bił o te kilka setek.

    > RX-8 dla samego wygladu warto miec, jako zabawka na weekendy swietne auto i
    > czy ma 231 czy 217KM akurat ma niewielkie znaczenie dla mnie w takim
    > przypadku..

    Problem w tym, że ma około 200 i byle dmuchnięty VAG w dyszlu
    potrafi to auto sprowadzić na ziemię.

    Za pieniądze, które trzeba utopić w ładnej RX-8 można
    wykombinować jakiegoś kit-cara, który będzie z niej robił
    wiatrak w każdej chwili i na każdej próbie, jeśli już patrzymy w
    kategoriach weekendowych zabawek.

    r.
    _____________

  • 34. Data: 2010-09-07 17:29:43
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > nie ma znaczenia, czy auto może osiągnąć w zakręcie 0.9 czy
    > 0.95g. Dla bezpieczeństwa i tak trzeba przyjąć jakiś margines,

    Dokladnie to samo napisalem - kazdym autem mozna sie rozpieprzyc i nie ma
    znaczenia.

    Swoja droga, tor Poznan zamkneli, ze juz nie mozna sie na trackday wybrac?
    ;)

    > Problem w tym, że ma około 200 i byle dmuchnięty VAG w dyszlu
    > potrafi to auto sprowadzić na ziemię.

    Mowisz o tych wszystkich dmuchnietych VAGach, ktore do Subaru tez podskakuja
    na ulicy czesto? Co bardziej upartych szybko sprowadzam na ziemie, nie
    widzialem jeszcze diesla w okolicy 200KM, ktory setke zrobi w 6 sekund.

    > Za pieniądze, które trzeba utopić w ładnej RX-8 można
    > wykombinować jakiegoś kit-cara, który będzie z niej robił
    > wiatrak w każdej chwili i na każdej próbie, jeśli już patrzymy w
    > kategoriach weekendowych zabawek.

    Do Caterhama nie zapakuje dzieciaka na piknik nad jeziorem, do RX-8 jak
    najbardziej.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 35. Data: 2010-09-07 18:18:34
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 7 Sep 2010 16:29:43 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Swoja droga, tor Poznan zamkneli, ze juz nie mozna sie na trackday wybrac?
    > ;)

    Tor Poznań jest jeden. Zorganizować imprezę na nim co raz
    trudniej, a do tego jeszcze mieszkańcy Przeźmierowa protestują,
    bo osiedlili się przy torze.

> [...]
    > na ulicy czesto? Co bardziej upartych szybko sprowadzam na ziemie, nie
    > widzialem jeszcze diesla w okolicy 200KM, ktory setke zrobi w 6 sekund.

    http://www.racingforum.pl/Audi-A3-19-TDI-ATD-and-GT2
    2V-by-MR-Motors-2287-KM-418-Nm-t66590.html
    -- 13.71 na ćwiartkę. A są mocniejsze.

    Przy czym nie porównywałbym 218 czy 230konnego WRX-a, który ma
    jakiś dół, do 230konnego RX-8, z którego 30 patatajów uciekło
    już w trakcie drukowania katalogu (a jeszcze trzeba go dobrze
    zakręcić, żeby chciał jechać).

    > Do Caterhama nie zapakuje dzieciaka na piknik nad jeziorem, do RX-8 jak
    > najbardziej.

    Na piknik nad jeziorem wolałbym pojechać SUV-em, terenówką czy
    chociażby kombi, a nie autem, które ma mniejszy grabażnik od
    mojej krótkiej trójki i może się zakopać w pierwszym, lepszym
    piaseczku.

    r.
    _____________

  • 36. Data: 2010-09-08 10:00:55
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Tor Poznań jest jeden. Zorganizować imprezę na nim co raz
    > trudniej, a do tego jeszcze mieszkańcy Przeźmierowa protestują,
    > bo osiedlili się przy torze.

    Az tak zle to wyglada? Jeden tor na caly kraj? Az nie chce mi sie uwierzyc..

> [...]
    > jakiś dół, do 230konnego RX-8, z którego 30 patatajów uciekło
    > już w trakcie drukowania katalogu (a jeszcze trzeba go dobrze

    OK, przyznaje ze mozna tak dlubnac. Tylko ze dlubnieta benzyna z ponad 200KM
    na starcie dalej ma przewage, a seryjne diesle o podobnej mocy zazwyczaj
    sporo gorzej wypadaja.

    WRX akurat wiele dolu nie ma, do 3000rpm prawie nic sie nie dzieje, powyzej
    6500 tez nie ma co krecic.. W kwestii RX-8 - po to sa biegi, zeby je
    zmieniac.

> [...]
    > chociażby kombi, a nie autem, które ma mniejszy grabażnik od
    > mojej krótkiej trójki i może się zakopać w pierwszym, lepszym

    Wiekszosc miejsc piknikowych ma droge i parking w okolicy, a jesli do WRXa
    sedan 3-osobowa rodzina pakuje sie na tydzien w gorach, to i na do RX-8
    koszyk z jedzeniem i grill wejdzie..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 37. Data: 2010-09-08 12:15:39
    Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>

    Dnia 08.09.2010 kamil <k...@s...com> napisał/a:
    > "RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> wrote in message

    > Az tak zle to wyglada? Jeden tor na caly kraj? Az nie chce mi sie uwierzyc..

    Taki z prawdziwego zdarzenia to w sumie jeden.

    Jest jeszcze pol toru pod Kielcami - no ale mozna go skonfigurowac w miare sensownie,
    ale na
    male imprezy.

    Jest jeszcze troche torow rallycrossowych, czy jakichs nieuzywanych lotnisk.

    Na amatorskie imprezy wystarczy - na takie z prawdziwego zdarzenia? Nijak.

    --
    Jacek "AMI" Rudowski

  • 38. Data: 2010-09-08 23:47:12
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 8 Sep 2010 09:00:55 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Az tak zle to wyglada? Jeden tor na caly kraj? Az nie chce mi sie uwierzyc..

    To nie wierz. Miedziana przebiega częściowo po drogach
    publicznych i domaga się remontu. Poznań i skończyły mi się
    tory. Reszta to stare, powojskowe lotniska (Ułęż), próby na
    drogach publicznych (Kamionki), tory testowe (Tychy), kartingowe
    (Wyrazów, Lublin), zresztą też z problemami (na tarkach w
    Wyrazowie można urwać koło, a Lublin też ma problem z
    mieszkańcami, którzy osiedlili się wokół toru).

    > OK, przyznaje ze mozna tak dlubnac. Tylko ze dlubnieta benzyna z ponad 200KM
    > na starcie dalej ma przewage, a seryjne diesle o podobnej mocy zazwyczaj
    > sporo gorzej wypadaja.

    Można, czy nie można, wstyd oberwać łomot od Golfa w
    niepowtarzalnym, zajebistym sportowym wózku. W kwestii dłubania
    go zaś... Przemilczmy :) Przynajmniej w Bulandzie jest to droga
    przez mękę. W dodatku bezowocna.

    > WRX akurat wiele dolu nie ma, do 3000rpm prawie nic sie nie dzieje, powyzej
    > 6500 tez nie ma co krecic.. W kwestii RX-8 - po to sa biegi, zeby je
    > zmieniac.

    Tylko RX-8 HighPower zaczyna ciągnąć gdzieś tam, gdzie WRX
    kończy.

    > Wiekszosc miejsc piknikowych ma droge i parking w okolicy,

    W Bulandzie już niekoniecznie.

    > a jesli do WRXa
    > sedan 3-osobowa rodzina pakuje sie na tydzien w gorach, to i na do RX-8
    > koszyk z jedzeniem i grill wejdzie..

    --8<--
    It has a fairly decent size boot but only because there's no
    spare tyre, just a temporary repair kit*. But size, as they say,
    isn't everything. There's an access problem. The boot lid
    opening is very small, and I struggle to get my golf clubs in as
    a result. I have to remove my woods, because otherwise the bag
    won't fit in at all. Usability is also limited due to the huge
    intrusions made by the rear wheel arches (big wheels = big
    arches). Those rear seats don't fold, but there's a removable
    hatch for carrying long items.

    * I guess if you have a blowout you have to call your recovery
    service. A spare tyre is available as an option, but it takes up
    so much space the boot becomes virtually useless.

    [za http://bobmoore.mvps.org/Author/rx8main.htm]
    --8<--

    r.
    _____________

  • 39. Data: 2010-09-08 23:47:31
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 8 Sep 2010 10:15:39 +0000 (UTC), Jacek Rudowski
    <ami@_usunto_wkurw.org> wrote:

    > Jest jeszcze pol toru pod Kielcami - no ale mozna go skonfigurowac w miare
    sensownie, ale na
    > male imprezy.

    Na krótkie próby, ale zaliczyć parę kółek można najwyżej na
    owalu bądź na części kartingowej.

    > Jest jeszcze troche torow rallycrossowych,

    Na których bywa taki wyryp, że szkoda auta.

    > Na amatorskie imprezy wystarczy - na takie z prawdziwego zdarzenia? Nijak.

    Na amatorskie imprezy to też nie za wiele.

    r.

  • 40. Data: 2010-09-08 23:49:10
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

> [...]

    publicznych i domaga się remontu. Poznań i skończyły mi się
    tory. Reszta to stare, powojskowe lotniska (Ułęż), próby na
    drogach publicznych (Kamionka), tory testowe (Tychy), kartingowe