  • 1. Data: 2010-08-29 00:43:20
    Temat: Mazda RX-8 czy BMW 325
    Od: "Chlorek potasu" <3...@3...com>

    Mam dylemat w kwestii wyboru jednego z samochodów Mazda RX-8, silnik 1.3
    Wankla (231 KM) lub BMW 325. Rocznik, który mnie interesuje to ok.
    2003-2004, lub kwota 35-40k.

    Mazda RX-8

    Zalety: super przyspieszenie, niebanalny design, super trzymanie drogi
    Wady: zużycia paliwa nawet do 25 l/100 km

    BMW 325
    Zalety: duży wybór, większe wnętrze
    Wady: drętwe wnętrze, słabiutki silnik, cena

    Zużycie paliwa nie ma dla mnie większego znaczenia, nie jestem akwizytorem,
    przejeżdżam dziennie 30 km.

    Poprzednio miałem Mitsubishi Eclipse 2G i byłem bardzo zadowolony z tego
    samochodu, więc raczej skłaniam się ku japońcowi. Jakieś sugestie?

    --
    Radek

  • 2. Data: 2010-08-29 08:21:21
    Temat: Re: Mazda RX-8 czy BMW 325
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-29 00:43, Chlorek potasu pisze:
> [...]
    >
    > Zalety: super przyspieszenie, niebanalny design, super trzymanie drogi
    > Wady: zużycia paliwa nawet do 25 l/100 km

    Do wad dopisz remont kapitalny silnika co 60-80kkm.

    > BMW 325
    > Zalety: duży wybór, większe wnętrze
    > Wady: drętwe wnętrze, słabiutki silnik, cena

    Albo mi się wydaje albo są to zupełnie dwa różne auta, albo sportowy
    wózek albo rodzinne auto (takie dla rodziny 2+1)

    > Zużycie paliwa nie ma dla mnie większego znaczenia, nie jestem
    > akwizytorem, przejeżdżam dziennie 30 km.

    Skoro nie ma znaczenia, to jaką wadą jest spalanie 25/100 dla RX8?

    > Poprzednio miałem Mitsubishi Eclipse 2G i byłem bardzo zadowolony z tego
    > samochodu, więc raczej skłaniam się ku japońcowi. Jakieś sugestie?

    A chcesz nowsze auto, przy którym sam nie będziesz nic robić czy jakieś
    starsze, dla którego będziesz się z przyjemnością oddawać, dłubiąc przy
    nim z pasji?
    Może Mitsu 3000GT z silnikiem VR4?

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 3. Data: 2010-08-29 09:38:45
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-08-29 00:43, Chlorek potasu wrote:

    > Mazda RX-8
    >
    > Zalety: super przyspieszenie, niebanalny design, super trzymanie drogi
    > Wady: zużycia paliwa nawet do 25 l/100 km

    super silnik, rozsypujący się po x tyś. km., gdzie x<100 tyś.

    > BMW 325
    > Zalety: duży wybór, większe wnętrze
    > Wady: drętwe wnętrze, słabiutki silnik, cena

    to są dwa różne auta...
    drętwe wnętrze w BMW? hmmm

    kup sobie jakieś 1.8T i będziesz miał wytrzymałą dynamiczną jednostkę,
    przy tym relatywnie małe spalanie...

    A jak chcesz japońca no to szukaj japońca...

  • 4. Data: 2010-08-29 10:17:03
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości

    > super silnik, rozsypujący się po x tyś. km., gdzie x<100 tyś.

    Nie ten budżet ale koleżanka sprzedaje po 4 latach - przebieg prawdziwy,
    auto super zadbane, bezkolizyjne, kupione i serwisowane w AZ-Auto. Ten
    przebieg to w 90% dojazdy do pracy Konstancin-W-wa-Konstancin bo dalsze
    wyjazdy były wykonywane E60 męża. Ogłoszenie jest napisane uczciwie a nie po
    handlarzowemu. Koleżanka z tego rzadkiego typu kobiet co to sprawdzała olej
    przy każdym tankowaniu (tak jak ten wankel wymaga) i generalnie ogarnia auto
    i prowadzenie lepiej niż większość facetów.
    http://allegro.pl/mazda-rx-8-w-doskonalym-stanie-oka
    zja-i1198460255.html

    A żeby było jeszcze bardziej w temacie wątku to przesiadła się do nowego
    325i. :)

  • 5. Data: 2010-08-29 10:59:50
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 29 Aug 2010 00:43:20 +0200, Chlorek potasu
    <3...@3...com> wrote:

> [...]
    >
    > Zalety: super przyspieszenie, niebanalny design, super trzymanie drogi
    > Wady: zużycia paliwa nawet do 25 l/100 km

    Jak znajdziesz sztukę, która trzyma katalogowe parametry, wyślij
    totka, szóstkę masz jak w banku. Poza tym nietuningowalny (i to
    nawet w zakresie takim, żeby te seryjne konie odzyskać), wymaga
    użytkowania z głową (staranne rozgrzewanie, żadnego odpalam i w
    pytę, gaszenie tylko po rozgrzaniu, olej tylko zalecany i żaden
    inny). W Polsce serwis niemalże żaden (warsztaty, które nie boją
    się Wankla i potrafią go nie zepsuć, możesz policzyć na
    palcach).

    Tu masz fajną analizę, od wątpliwości, przez euforię, do
    głębokiego zawodu:

    http://www.racingforum.pl/Nissan-350Z-czy-Mazda-RX-8
    -czy-co-innego-t43140.html

    > BMW 325
    > Zalety: duży wybór, większe wnętrze
    > Wady: drętwe wnętrze, słabiutki silnik, cena

    Słabiutki silnik na poziomie wersji podstawowej RX-8, jak Ci za
    mało, weź 330i, który będzie miał tę moc. Auto dobrze znane w
    Polsce, do mechanika nie trzeba jeździć przez pół kraju, łatwo
    dostępne części nowe i używane. Łatwy tuning (chcesz np. większy
    hamulec? Przekładasz zestaw od 330i/d i masz 325mm za jakieś
    grosze). Z wad: dużo przystanków.

    > Poprzednio miałem Mitsubishi Eclipse 2G i byłem bardzo zadowolony z tego
    > samochodu, więc raczej skłaniam się ku japońcowi. Jakieś sugestie?

    Sugestie są zależne od tego, czy wybierasz sercem, czy rozumem.
    W tym pierwszym wypadku musisz sparzyć się sam. W tym drugim
    330i.

    r.
    _____________

  • 6. Data: 2010-08-29 11:04:35
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 29 Aug 2010 08:21:21 +0200, Lewis
    <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Może Mitsu 3000GT z silnikiem VR4?

    Większego gówna nie miałeś na podorędziu? Ciężkie,
    skomplikowane, zwykle zabite przez druciarzy? W tej klasie tylko
    Supra TT. Żadne 3000GT, żadne 300ZX. Stosunkowo
    nieskomplikowana, niezawodna, mocna, po modyfikacjach piekielnie
    mocna. Ładne sztuki niestety trzymają cenę.

    r.
    _____________

  • 7. Data: 2010-08-29 11:08:07
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 29 Aug 2010 10:17:03 +0200, Przemek V
    <m...@p...onet.naszaojczyzna> wrote:

    > http://allegro.pl/mazda-rx-8-w-doskonalym-stanie-oka
    zja-i1198460255.html

    Ale z tą niewiarygodną mocą przesadziła ;)))

    r.
    _____________

  • 8. Data: 2010-08-29 11:22:47
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości

    zja-i1198460255.html

    > Ale z tą niewiarygodną mocą przesadziła ;)))

    Tym bardziej, że to jest ta słabsza wersja silnikowa. Kolega ma identyczną -
    to był jakiś limited edition i kupili wtedy chyba jedyne dwie w Polsce. Obie
    spisują się bez zarzutów.

  • 9. Data: 2010-08-29 12:14:21
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 29 Aug 2010 11:22:47 +0200, Przemek V
> [...]

    > to był jakiś limited edition i kupili wtedy chyba jedyne dwie w Polsce. Obie

    To auto wygląda na całkiem fajne pod warunkiem, że nie napalasz
    się na cyferki w rubryczce osiągi, akceptujesz jego apetyt na
    paliwo i olej, i jesteś w stanie dostosować się do reżimów
    eksploatacyjnych.

    Trzecie czy czwarte w garażu, czemu nie. Tylko że w moim zmieści
    się jedno ;)

    r.

  • 10. Data: 2010-08-29 18:45:43
    Od: "Chlorek potasu" <3...@3...com>

    "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna> wrote in message

    > Użytkownik "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie ten budżet ale koleżanka sprzedaje po 4 latach - przebieg prawdziwy,
    > auto super zadbane, bezkolizyjne, kupione i serwisowane w AZ-Auto. Ten

    Ładne, ale faktycznie nie te widełki cenowe.

    --
    Radek