  • 11. Data: 2009-01-01 23:10:36
    Temat: Re: Metz 48
    Od: "Zzyxyryzzy" <s...@n...adresik>

    "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> wrote in message
    news:fuqpl4pc2r4ihmdheth0qngaqh19q8httr@4ax.com...

    > Hmmm, a w jakim kodowaniu ty piszesz?

    Wygląda na to, że w takim jak autor pierwszego posta.

    --
    Zzyxyryzzy
    Aparat czarny

  • 12. Data: 2009-01-01 23:22:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 02 Jan 2009 00:10:36 +0100, osobnik zwany Zzyxyryzzy
    wystukał:

    > "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> wrote in message

    > Wygląda na to, że w takim jak autor pierwszego posta.

    pierwszy post: Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Twój post obecny: charset="windows-1250";
    1250 to nigdy standardem nie było :(

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2009-01-01 23:55:56
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Zzyxyryzzy pisze:
    > Kiedyś nie bylo, widac czasy się zminiają. Ale przestawianie kodowania z
    > ISO na UTF jest męczace i dlatego zareagowałem.

    ISO też kiedyś nie było, ale to prehistoria zupełna.

    > A dziękuję, przestawiłem i zobaczę jak będzie chodzić. Dotychczas
    > kodowanie CE ISO było standardem, widac się standardy zmieniają, a
    > czytanie krzaczków które daje UTF mnie po prostu irytuje.

    UTF-8 jest standardem od bardzo dawna i jedynym tak naprawdę rozsądnym,
    dającym możliwość mieszania języków do woli.
    Jedynym problemem był brak jego obsługi przez dłuższy czas. Na szczęście
    się to zmienia.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 14. Data: 2009-01-02 07:39:45
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-01 23:43:24 +0100, Jacek Popławski <j...@i...pl> said:

    > Czemu słaba?

    Bo te 48 to ona ma przy palniku ustawionym na 105 mm.
    Dawno temu gdy lampy nie miały zooma i kryły pole dla obiektywu 35 mm w
    małym obrazku (FF obecnie), to LP 48 była dużą mocą i mogły się nią
    pochwalić tylko nieliczne lampy, takie jak młotki metza sunpaka, czy
    national.
    Gdy przestawisz tego metza 48 na 35 mm to okaże się, że jej moc jest w
    okolicach 30, a to już naprawdę granica przy której używanie światła
    odbitego jest możliwa. Przy ISO 100 przesłony będą wychodzić w
    okolicach 2.8. I niestety ustawienie tej lampy na 105 mm i odbijanie
    światła nie przyniesie przyrostu mocy.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2009-01-02 09:18:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2009, JA wrote:

    > Bo te 48 to ona ma przy palniku ustawionym na 105 mm.

    Pozostaje się w 100% zgodzić.
    Dla porządku:

    > Gdy przestawisz tego metza 48 na 35 mm to okaże się, że jej moc jest
    > w okolicach 30

    Metzowi wyszło LP 38 "standard":
    http://www.metz.de/en/photo-electronics/mecablitz-mo
    dels/system-flash-units/mecablitz-48-af-1-digital/da
    ta-sheet.html

    Pewnie skupianie "zoomem" lampy nie jest tak proste jak wygląda :)

    > a to już naprawdę granica przy której używanie światła odbitego
    > jest możliwa. Przy ISO 100 przesłony będą wychodzić w okolicach 2.8.

    Takoż pozostaje potwierdzić (dla LP 30) - używałem taniej fotocelówki
    Soligora, LP 28, na ISO 50 zaczynało brakować światła w optymalnych
    warunkach (biały sufit, f:2,8 itede).
    Ale 38 powinno dawać nieco zapasu.

    > niestety ustawienie tej lampy na 105 mm i odbijanie światła nie przyniesie
    > przyrostu mocy.

    Ale rozkład (światła) moze poprawić, jak więcej po bokach nie trzeba :)

    Że Metz 58 byłby lepszy nie zaprzeczam :)

    I tak Metz 48 ma większy zakres "zooma" od Olympusa, jasność
    porównywalną.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-01-02 09:18:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Jan 2009, Jacek Popławski wrote:

    > Czy Metz 48 to dobra lampa czy lepiej kupić FL-36R?

    A co chcesz porównać?
    :)

    Bo pewnie część ficzerów jest "systemozależnych".
    A np. Olka to ja dłużej w ręku nie miałem (FL-36R to do
    Olka, zdaniem googla, dobrze wychodzi?)

    Jak chodzi o Metze, to widziałem na grupie ostrzeżenia
    o padaniu palników (ale nie tak od ręki :))
    Ale IMVHO nie można się zaraz wszystkim przejmować...

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2009-01-02 10:43:15
    Od: "Zzyxyryzzy" <s...@n...adresik>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message

    > pierwszy post: Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    > TwĂłj post obecny: charset="windows-1250";
    > 1250 to nigdy standardem nie było :(

    ???!!! Przestawiłem tak jak było w linku Bronka Kozickiego powyżej żeby
    zobaczyć co wyjdzie. No i wyszła kaszana :-(
    windows 1250 to ja nigdy, przenigdy nie używałem. Nie rozumiem co się stało,
    chyba trzeba prejść na Thunderbirda

    Pozdrawiam,
    --
    Zzyxyryzzy
    Aparat czarny

  • 18. Data: 2009-01-02 11:26:42
    Od: Dominik <d...@g...com>

    > Czy Metz 48 to dobra lampa czy lepiej kupić FL-36R?

    witam,
    używam Metz 48AF-1N z Nikonem D70 i jestem zadowolony.
    Fakt, że mogła by być mocniejsza - ale w warunkach "domowo-rodzinnych"
    nie narzekam.
    Fajnie współpracuje z wbudowaną lampą Nikona w trybie bezprzewodowym.
    Tu masz moje przykładowe różniste zdjęcia z testów tej lampki - fotki
    prosto z aparatu:
    http://www.dominik.4me.pl/tmp/metz.html

    pozdrawiam
    Dominik i jego fotogalerie
    http://www.dominik.4me.pl

  • 19. Data: 2009-01-02 13:54:45
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-02 10:18:01 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Metzowi wyszło LP 38 "standard":
    > http://www.metz.de/en/photo-electronics/mecablitz-mo
    dels/system-flash-units/mecablitz-48-af-1-digital/da
    ta-sheet.html

    Dla

    zooma na 50 mm.
    Ja pisałem o 35 mm.
    Ja porównuję moce lamp tylko na 35 mm, bo przynajmniej mam odnośnik do
    młotka 45 CT/CL, lub innych tyrystorowych z dawnych czasów.

    > Pewnie skupianie "zoomem" lampy nie jest tak proste jak wygląda :)
    Pewnie, że nie. Sam kształt reflektora może dać z 0,5EV.

    > I tak Metz 48 ma większy zakres "zooma" od Olympusa, jasność
    > porównywalną.

    Dla tego napisałem, że to dobra lampa. Tylko ciut słaba.
    :)

  • 20. Data: 2009-01-02 14:50:02
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > Dla tego napisałem, że to dobra lampa. Tylko ciut słaba.
    > :)

    doooobry samochód

    Sebastian