  • 11. Data: 2011-06-26 14:56:51
    Temat: Re: Miał być weekend bez ofiar
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 26-06-2011 14:18, Tomasz Pyra pisze:

    > To nie tylko PMS.
    > Była w jakimś portalu ankieta, której to niestety nie potrafię już
    > odnaleźć.
    > Coś ponad 90% uważa że jeździ lepiej niż inni, a AFAIR 80% ocenia
    > umiejętności innych jako słabe.

    Ale akurat PMS jest chyba dobrym przekrojem społeczeństwa - co jak widać
    pokrywa się z ankietą :-)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 12. Data: 2011-06-26 14:58:17
    Od: "dremka" <d...@z...gazeta.pl>

    DoQ napisal:

    > Nie ma się co dziwić.
    > Wystarczy poczytać PMS - 95% ogrania jazdę w sposób doskonały
    > (generalnie lepszy od innych), a po 12h jazdy nie czuje zmęczenia.

    Pewność siebie jest zgubna ("bo przecież wypadki zdarzają się innym, nie
    mnie"), ale z drugiej strony można się zastanowić nad ilością godzin na
    kursie na PJ i jego jakością, skoro np. dwie na trzy osoby na mokrym łuku
    jadą wciskając hamulec, wliczam w to też ciągniki z naczepą (kto zna zjazd z
    86 na A4 w Katowicach, ten wie, jak wyglądają tam barierki). Ktoś ich tego
    (nie) nauczył.
    Inna sprawa, że takie akcje typu "bezpieczny weekend", w dodatku
    organizowany przez GDDKiA, wydają mi się akcjami typu "skoro nie umiemy
    zbudować bezpiecznych dróg, to zwiększmy bezpieczeństwo zmniejszając ilość
    okazji do wypadków przez zmniejszenie ilości samochodów na drodze",
    przesuwając jednocześnie odpowiedzialność w stronę kierowców i odwracając
    uwagę od braku dwupasmowych dróg, bezkolizyjnych skrzyżowań, itp...

    --
    dremka

  • 13. Data: 2011-06-26 15:06:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Jun 2011 14:18:46 +0200, Tomasz Pyra wrote:

    >To nie tylko PMS.
    >Była w jakimś portalu ankieta, której to niestety nie potrafię już odnaleźć.

    hej chlopaki - dwie czolowki na 19 mln pojazdow w kraju to chyba nie
    tak zle ?

    >Coś ponad 90% uważa że jeździ lepiej niż inni, a AFAIR 80% ocenia
    >umiejętności innych jako słabe.

    A coz chcesz - jak ktos jedzie wolniej niz ja to d* i kapelusznik, jak
    szybciej to wariat - i to jest calkowicie obiektywna ocena :-)

    J.

  • 14. Data: 2011-06-26 15:10:55
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-06-26 15:06, J.F. pisze:

    > hej chlopaki - dwie czolowki na 19 mln pojazdow w kraju to chyba nie
    > tak zle ?

    i nie da sie ukryć, że gdyby były autostrady to nie byłoby czołówek ;P

    > A coz chcesz - jak ktos jedzie wolniej niz ja to d* i kapelusznik, jak
    > szybciej to wariat - i to jest calkowicie obiektywna ocena :-)

    ;)

    Icek

  • 15. Data: 2011-06-26 15:11:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-26 14:56, DoQ pisze:

    > Ale akurat PMS jest chyba dobrym przekrojem społeczeństwa - co jak widać
    > pokrywa się z ankietą :-)

    Tak sufitowe wyniki pokazują że w zasadzie pytanie było źle zadane.

    Pytać należy raczej tak:
    "Jak oceniasz siebie jako kierowcę:
    a) jestem najlepszy na świecie
    b) jestem doskonały
    c) jestem bardzo dobry
    d) ponadprzeciętny
    e) przeciętny
    f) gorzej niż przeciętny"

    Wtedy dopiero byłaby jakaś sensowna gradacja odpowiedzi.

    Swoją drogą, to gdzie na PMS jest te 10% kierowców którzy nie twierdzą
    że jeżdżą lepiej niż inni.

  • 16. Data: 2011-06-26 15:13:17
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-06-26 14:58, dremka pisze:

    > Pewność siebie jest zgubna ("bo przecież wypadki zdarzają się innym, nie
    > mnie"), ale z drugiej strony można się zastanowić nad ilością godzin na
    > kursie na PJ i jego jakością, skoro np. dwie na trzy osoby na mokrym

    ale na kursie na PJ uczysz się jak zdać egzamin a nie jak prowadzić
    bezpiecznie auto.

> [...]
    > drodze", przesuwając jednocześnie odpowiedzialność w stronę kierowców i
    > odwracając uwagę od braku dwupasmowych dróg, bezkolizyjnych skrzyżowań,

    ale ja już dawno mówiłem/pisałem, że znam 100% metode na zmniejszenie
    liczby śmiertelnych wypadków w ruchu samochodowym do zera. Zabronisz
    jeździć i już nie ma wypadków.

    Icek

  • 17. Data: 2011-06-26 15:14:46
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 26-06-2011 15:11, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > a) jestem najlepszy na świecie
    > b) jestem doskonały
    > Wtedy dopiero byłaby jakaś sensowna gradacja odpowiedzi.

    Nie sądzę. A i B nie zostałoby wybrane ze względu na formę i "udawaną
    skromność".

    > Swoją drogą, to gdzie na PMS jest te 10% kierowców którzy nie twierdzą
    > że jeżdżą lepiej niż inni.

    Ich wypowiedzi są przeważnie niezauważane.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 18. Data: 2011-06-26 15:19:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-26 15:14, DoQ pisze:

    > Nie sądzę. A i B nie zostałoby wybrane ze względu na formę i "udawaną
    > skromność".

    No to najlepiej chyba byłoby pytać o centyl - kto się gdzie umieszcza.
    Chociaż to też zależy kto się z kim będzie porównywał.

  • 19. Data: 2011-06-26 15:25:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Jun 2011 15:10:55 +0200, Icek wrote:
    >i nie da sie ukryć, że gdyby były autostrady to nie byłoby czołówek ;P

    No nie, bo jesli ibiza z niewiadomych przyczyn zjedza na przeciwny pas
    ruchu, to moze i potrafi przez barierke przeskoczyc :-)

    J.

  • 20. Data: 2011-06-26 15:28:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Jun 2011 14:56:51 +0200, DoQ wrote:
    >Ale akurat PMS jest chyba dobrym przekrojem społeczeństwa - co jak widać
    >pokrywa się z ankietą :-)

    internet w ogole nie jest dobrym przekrojem - patrz na wyniki UPR w
    internecie i w realu :-)

    J.