  • 31. Data: 2016-11-05 15:10:47
    Temat: Re: Miasta z kilkoma różnymi Kierunkowymi
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > W zasadzie nic.
    > Choc czasem dobrze jest wiedziec w jakim rejonie jest rozmowca.

    Przecież można zapytać. Często słyszę takie pytanie, gdy ktoś dzwoni na
    moją komórkę.

    > A jak ktos kiedys wpadnie, ze moze by tak kodu pocztowego nie
    > zmieniac, bo to utrudnia zycie ? :-)

    To wtedy kupuje sobie skrytkę pocztową. Znana sprawa. Od lat.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2016-11-05 15:25:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Nov 2016 15:10:47 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Przecież można zapytać. Często słyszę takie pytanie, gdy ktoś dzwoni na
    > moją komórkę.

    Mozna, ale czasem lepiej wiedziec zanim sie odbierze ... albo zanim
    zadzwoni.

    Znajduje np jakas firme, miesci sie w Chrzaszczyzewie, tel NNxx... i
    wszystko jasne :-)
    Kodow poocztowych tak nie pamietam.

    > To wtedy kupuje sobie skrytkę pocztową. Znana sprawa. Od lat.

    To nadal komplikacja, a po co - nie ma poczta komputerow czy co ?

    J.

  • 33. Data: 2016-11-05 15:44:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Mozna, ale czasem lepiej wiedziec zanim sie odbierze ... albo zanim
    > zadzwoni.

    W przypadku komórek tak nie ma. A to większość rozmów, przynajmniej
    w moim przypadku. Ale jeśli *ja* dzwonię z mojego numeru stacjonarnego
    (na +4822), to najprawdopodobniej dzwonę z zagranicy. Tyle nam z tej
    geograficzności zostało.

    > Znajduje np jakas firme, miesci sie w Chrzaszczyzewie, tel NNxx...
    > i wszystko jasne :-)
    > Kodow poocztowych tak nie pamietam.

    Ja ani nie pamiętam kodów strefowych, ani nie wiem gdzie to Chrząszczyzewo,

    > To nadal komplikacja, a po co - nie ma poczta komputerow czy co ?

    Ma. Poczty w niektórych krajach wpadły na pomysł takiej usługi:
    korespondencję przychodzącą otwieramy, wszystko skanujemy, a skany
    wysyłamy emailem na wskazany adres.

    Jarek

    --
    Chrzęskrzyboczek pacionkociewiczarokrzysztofoniczny.

  • 34. Data: 2016-11-05 15:49:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]

    W przypadku komórek tak nie ma. A to większość rozmów, przynajmniej
    w moim przypadku. Ale jeśli *ja* dzwonię z mojego numeru stacjonarnego
    (na +4822), to najprawdopodobniej dzwonię z zagranicy. Tyle nam z tej
    geograficzności zostało.

  • 35. Data: 2016-11-05 18:52:26
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Ale ile można wydłużać! Już mamy miliardową pojemność numeracji. Jakoś

    Dotąd, aż całkowita (z prefiksami MM i MN włącznie) długość numeru osiagnie
    14, czy 15 cyfr. U mnie chyba było 14 magazynów (jeden na cyfrę) w
    rejestrach "miejskich".
    Dziś do Lądka musiałbym magazynować 13 cyfr, do USA 12, takowoż chyba do
    Czech i Rosji, do Danii 11.

    > te dziewięć cyfr znoszę, choć przy dużej dyscyplinie osiem by starczyło.

    A 9 cyfr pojemności, to miałem na rejestrach "międzymiastowych".

    > Dodanie dziesiątej uznaję za średnio udany pomysł.

    No, też nienajlepiej widzę. Ale 8 cyfr całkowitej długości to już IMHO za
    mało. Zmieściło by się, ale mielibyśmy wtedy gównienie w rzeźbie, aby nowe
    podzakresy poupychać w dziurach. Jesteśmy jednak krajem chyba większym od
    Danii, która ma 8 cyfr numeru krajowego. Aha, czy w Austrii jest jeszcze
    kierunek krajowy 222? Przez jakiś czas funkcjonował w tle, równolegle do
    oficjalnej jedynki... Bo jak jest, to mamy zajęte 14 cyfr... 43 222
    xxxxxxx - łatwo policzyć, jest 14 cyfr, a to może się chyba nie zmieścić.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 36. Data: 2016-11-05 19:14:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Nov 2016 18:52:26 +0100, HF5BS napisał(a):
> [...]
    > podzakresy poupychać w dziurach. Jesteśmy jednak krajem chyba większym od
    > Danii, która ma 8 cyfr numeru krajowego.

    Mamy tylko 38 mln obywateli.
    To ile mozna miec numerow ... dwa komorkowe i dwa stacjonarne
    (prywatny i sluzbowy) .. 100 mln mogloby byc za malo, ale 9 cyfr
    starczy ... byle dobrze dzielic :-)

    J.

  • 37. Data: 2017-04-02 08:44:01
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    U nas nie umieją dwóch awiz do skrzynki doręczyć.
    BTW w Stanówku skanują bez otwarcia kopert wszystko jak leci, oczywiście nie poczta
    ;-)

    -----

  • 38. Data: 2017-04-02 08:45:48
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Przez durnie wysokie stawki abo telepsa, no i do tego rzekomy telepieski francowaty
    "bmt" neostrady na isdn.

    -----
    > Pewne zawirowanie wprowadzilo ISDN - linii np 5, a numerow 100... ale to tez juz
    chyba sie zatrzymalo.

  • 39. Data: 2017-04-02 08:49:04
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Sześciocyfrowe numery do licznej rodziny pamiętałem wszystkie, siedmiocyfrowych już
    nie, nie mówiąc o komórkach.
    Tak, wiem, wiek robi swoje ;-)

    -----
    > Bywało, że osoby się myliły, albo gubiąc jakąś cyfrę po drodze, albo podwójnie
    wybierając.

  • 40. Data: 2017-04-05 20:10:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    P.S. zacznij cytowac porzadnie.

    Jak ktos potrzebuje 5 linii ISDN, to abonament raczej nie jest
    problemem.