  • 11. Data: 2018-12-19 15:14:53
    Temat: Re: Miernik V640 - wartość realna czy sentymentalna?
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 19.12.2018 o 14:39, J.F. pisze:
    > Cyfrak z "bocznikiem" 10k tez dalby rade :-)
    >
    > J.
    Jasne, ale tutaj masz spadek napięcia przy pomiarze prądu 5 lub 50mV
    zależnie od zakresu.
    Oczywiście potem to już mierzyłem cyfrowym lepszym. Bardziej mi chodziło
    o wychwycenie, czy ten cyfrowy jakoś znacząco nie przekłamuje.
    EdiM

  • 12. Data: 2018-12-19 16:23:46
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > Cyfrak z "bocznikiem" 10k tez dalby rade :-)

    Wpięcie 10k w zasilanie mikrokontrolera to nienajlepszy pomysł. A
    zrobienie przetwornika prąd/napięcie zajmie 5 minut.

    P.P.

  • 13. Data: 2018-12-19 18:01:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 16:23:46 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Wpięcie 10k w zasilanie mikrokontrolera to nienajlepszy pomysł.

    Jesi naprawde bierze 1.5uA ...

    >A zrobienie przetwornika prąd/napięcie zajmie 5 minut.

    Ale takiego, ze zmierzy od 1.5uA do ... 20mA ?

    J.

  • 14. Data: 2018-12-26 20:48:22
    Od: m...@g...com

    Nie wyrzucaj, oddaj/sprzedaj, chętnych nie zabraknie. Unikalne cechy? Mierzy to co
    nie jest w stanie zmierzyć większość współczesnych przenośnych multimetrów, choćby
    FK87V :) Uszkodzenie hybrydy to wbrew powszechnej opinii to rzadkość. Typowo po
    prostuu trzeba go porządnie umyć, żaden Kontat cleaner czy coś, bo go to zamorduje,
    czysty alkohol i wysuszyć. przyrząd jest czuły, czasem przechowywny w piwnicy/garażu
    po prostu koroduje/śniedzieje dlatego wskazówka odlatuje, ew. złuszcza się lakier
    ekranu na obudowie od środka wtedy trzba podmalować. W sumie warty wysiłku, bo jest
    tanią alternarywą dla np. Keythley 197 czy coś takiego. Zestrojenie jest dość proste.
    Jeden z ostatnich analogów produkowanych seryjnie, cyfrowy nie nadaje się za bardzo
    np. do strojenia w.cz. , etc.

  • 15. Data: 2018-12-26 21:01:42
    Od: m...@g...com

    zrobienie przetwornika w 5 minut ... no chyba, że teoretycznie :) śrenio 1.5uA
    znaczy, że możliwe , że przez chwilę parę nA, może nawet duuużo mniej, a potem parę
    mA:) krótko mówiąc jakim napięciem ten 5 minutowy przetwork byłby zasilany i jaki to
    op amp by był ? :)

  • 16. Data: 2018-12-31 16:52:30
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    Trochę ciekawostek o układzie hybrydowym z miernika V-640
    http://qann.wikidot.com/v640-hly

  • 17. Data: 2018-12-31 18:10:47
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Irokez wrote:

    > Co sobą reprezentuje jeszcze taki miernik V640?
    > Jakieś realne zalety czy już tylko sentymentalna wartość?

    Biorąc pod uwagę, że niewiarygodnie porządny miernik cyfrowy
    (jak na swoją cenę) kosztuje na Allegro 8.43zł, więc chyba
    tylko wartość muzealna...

    Przetestowałem dwa takie mierniki miernikiem 6-cyfrowym
    i wszystko się zgadza ze specyfikacją. Ciekawe, ile to
    kosztuje w Chinach, skoro w Polsce w detalu 2,5 dolara...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 18. Data: 2018-12-31 18:13:56
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Ale takiego, ze zmierzy od 1.5uA do ... 20mA ?

    24-bitowy delta-sigma produkcji LTC można kupić u Chińczyka
    po 8 dolarów. Co Wy tu chcecie "robić"?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 19. Data: 2018-12-31 18:18:47
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    m...@g...com wrote:

> [...]
    potem parę mA:) krótko mówiąc jakim napięciem ten 5 minutowy przetwork
    byłby zasilany i jaki to op amp by był ? :)

    Zrobienie przetwornika 6-cyfrowego w warunkach domowych jest możliwe,
    tylko jest dość powolny. Najlepsze mierniki 8,5 cyfry też nie mają
    rewelacyjnych ADC na pokładzie, tam jest bodaj 12 czy nawet 10 bitów.
    Cała sztuczka i geniusz projektantów tkwi w sposobie pomiaru: coś na
    kształt cyfrowego noniusza.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2018-12-31 18:25:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Dec 2018 18:10:47 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Biorąc pod uwagę, że niewiarygodnie porządny miernik cyfrowy
    > (jak na swoją cenę) kosztuje na Allegro 8.43zł, więc chyba
    > tylko wartość muzealna...

    a jakis link ?

    > Przetestowałem dwa takie mierniki miernikiem 6-cyfrowym
    > i wszystko się zgadza ze specyfikacją. Ciekawe, ile to
    > kosztuje w Chinach, skoro w Polsce w detalu 2,5 dolara...

    Zawsze sie wtedy zastanawiam czy to mozliwe, czy jakis odrzut.
    Ale jesli nie z powodu jakosci ... wycofali w Niemczech, bo np CE ne
    mialy ?

    J.