  • 21. Data: 2018-12-31 18:34:50
    Temat: Re: Miernik V640 - wartość realna czy sentymentalna?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > a jakis link ?

    Jeden z wielu:

    https://allegro.pl/oferta/763-miernik-cyfrowy-multim
    etr-iglowy-7211890385

    > Zawsze sie wtedy zastanawiam czy to mozliwe, czy jakis odrzut.

    Pomiary pokazują, że wskazuj dobrze. Psychologicznie, to jaka
    była ta kwota, powyżej której Amerykanie przestają uważać produkt
    za śmieciowy? 70 dolarów? :->

    Pozdrawiam, Piotr

  • 22. Data: 2018-12-31 18:36:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Dec 2018 16:52:30 +0100, jedrek napisał(a):
    > Trochę ciekawostek o układzie hybrydowym z miernika V-640
    > http://qann.wikidot.com/v640-hly

    Ciekawe ... ale czy nie zastapi jej jakis wspolczesny opamp jfet czy
    mosfet ?

    J.

  • 23. Data: 2018-12-31 18:55:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Dec 2018 18:34:50 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):
    > Jeden z wielu:
    > https://allegro.pl/oferta/763-miernik-cyfrowy-multim
    etr-iglowy-7211890385

    A, typowy. Ale:
    -z przesylka 2x drozej,
    -przewody ... byle jakie. A lepsze beda kosztowaly wiecej niz miernik
    :-)

    -napiecia zmienne - ubogie.
    -pradow zmiennych - brak

    -temperatura ... brak termopary w zestawie ?
    -a jak dokupisz, to dziecko sobie krzywde zrobi :-)

    No i mimo zalet przyda sie jeszcze inny miernik

    > Pomiary pokazują, że wskazuj dobrze. Psychologicznie, to jaka
    > była ta kwota, powyżej której Amerykanie przestają uważać produkt
    > za śmieciowy? 70 dolarów? :->

    No ale co - mozliwe, ze to kosztuje $1.50 w produkcji ?
    A raczej $1, bo przeciez w cenie jeszcze VAT.

    P.S. O jaki ladny
    https://allegro.pl/oferta/profesjonalny-miernik-lcd-
    multimetr-dt9205a-6839982426

    ... tylko ile mozna miec miernikow ... wiecen niz zona butow ? :-)

    J.

  • 24. Data: 2018-12-31 19:35:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-12-31 o 18:36, J.F. pisze:

    > Ciekawe ... ale czy nie zastapi jej jakis wspolczesny opamp jfet czy
    > mosfet ?

    Pewnie bez problemu, tylko że ma tam dodatkowe zródło napięciowe i to
    trzeba zrobić.
    A tak to na schemacie układu jest błąd, trzecia para różnicowa ma bazy
    połączone
    razem z kolektorem z jednego tranzystora pary wcześniejszej a powinna
    być do drugiego kolektora podłączona, nóżki 16,17, na aplikacji poniżej
    jest włączony człon RC przeciwzbudzeniowy.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 25. Data: 2018-12-31 19:37:49
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-12-31 18:55, J.F. wrote:
    (ciap)
    > P.S. O jaki ladny
    > https://allegro.pl/oferta/profesjonalny-miernik-lcd-
    multimetr-dt9205a-6839982426

    Tylko to "profesjonalny" w tytule aukcji to nadużycie (delikatnie mówiąc).
    No i kable do śmieci tak jak w tym tańszym...

    > ... tylko ile mozna miec miernikow ... wiecen niz zona butow ? :-)

    Trzeba! A co?

    W.

  • 26. Data: 2018-12-31 19:51:06
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    > Tylko to "profesjonalny" w tytule aukcji to nadużycie (delikatnie mówiąc).

    Profesjonalny to służący do zarabiania pieniędzy. Dlaczego przy pomocy
    takiego miernika nie można zarabiać pieniędzy? Przecież dobrze mierzy
    to, co ma mierzyć, osobiście sprawdziłem.

    > No i kable do śmieci tak jak w tym tańszym...

    Zestaw dobrych kabelków można sobie kupić osobno.
    A miernik zmieniać na nowy po wyczerpaniu baterii, bo
    w kiosku 6F22 kosztuje więcej niż on.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 27. Data: 2018-12-31 20:03:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 11:21:22 +0100, Irokez napisał(a):

    > Jakieś realne zalety czy już tylko sentymentalna wartość?

    Odczyt analogowy jest o wiele bardziej human-readable niż cyfrowy.
    Mierzy się szybciej i łatwiej. Np. bardzo łatwo się ocenia pojemność
    elektrolitów. Gdyby tak można było kupić nowe Lavo... Pomarzyć fajna
    rzecz :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2018-12-31 22:25:54
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-12-31 o 18:55, J.F. pisze:
> [...]
    multimetr-dt9205a-6839982426

    > .... tylko ile mozna miec miernikow ... wiecen niz zona butow ? :-)

    Ostatnio w chinach kupiłem AN8009.
    Mały, automat, z dużym wyświetlaczem, zakres 9999 jednostek.
    Podświetlony wyświetlacz, czytelny na płasko z auto wyłączeniem.
    Rezystancję mierzy z dokładnością lepszej od deklarowanej, pojemność ma
    niby 2% tolerancji a kilka kondensatorów jakie mam 1% też w tym
    rozrzucie mierzy.
    prąd AC i trueRMS 40-1000Hz też jest.
    Zapłaciłem więcej bo 81zł z dostawą a ma nawet termoparę, której nie da
    się do gniazdka sieciowego wcisnąć.
    Jeśli już kupić to takiego, te z ręczną zmianą zakresu często są niewygodne.
    Mam ochotę go rozebrać żeby zobaczyć jak to w środku zrobili że pomiar R
    na najniższym zakresie jest do 0,01R rozdzielczości i zwarte dwa
    przewody pomiarowe dobrej jakości pokazuje 0,02R a zwarty na zaciskach
    kawałkiem drut miedzianego 2,5mm2 pokazuje 0,00R.
    Przy 1kR i 1MR 0,1% wskazania też się zgadzają mimo gwarantowanego tylko
    0,5%.
    Pomiar napięcia od 0,001mV DC i AC do 750V na tym samym wejściu...
    Nie wyobrażam sobie takiej konstrukcji w amatorskich warunkach wykonanej...

    --
    pzdr, j.r.

  • 29. Data: 2019-01-01 16:36:06
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-12-31 o 18:55, J.F. pisze:

    > P.S. O jaki ladny
    > https://allegro.pl/oferta/profesjonalny-miernik-lcd-
    multimetr-dt9205a-6839982426

    DT9205 akurat nie polecam, mam taki i przełączając zakres wyświetla inną
    wartość. (np. na jednym 15,50V na kolejnym 15,7V).
    Używam co najwyżej jako pomocniczy, a tak mam Maxcom MX620 i mały
    chiński ZT102.

    --
    Irokez