  • 11. Data: 2019-09-17 15:33:07
    Temat: Re: Mikrofalówkę to bym chciał "ulepszyć"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 17.09.2019 o 10:58, J.F. pisze:

    >No coś Ty, nie znajdujesz lekarstwa na to? Wszak pomiar pirometrem
    >jest
    >b. szybki, więc wystarczy na jego czas wyłączać (sama kuchenka ma o
    >zadbać) magnetron.

    W fabrycznym rozwiazaniu - racja. Ulepszajac samodzielnie ... wieksza
    ingerencja.
    Cos mi sie wydaje, ze kuchenki wylaczanie i tak maja, bo regulaje mocy
    sie robi cyklicznym wylaczaniem i wlaczaniem ... tylko co zrobic, jak
    ktos 100% ustawi ?

    >A jeśli pirometr byłby "uczulony" na promieniowanie
    >kuchni, to mógłby mieć ochronną klapkę na "oku". Otwierała by się
    >jedynie na czas pomiaru, tj. wtedy, gdy magnetron milknie na te parę
    >sekund.

    Jest to jakis pomysl.

    >Jako podręcznej klatki Faradaya używam zazwyczaj lodówki :)

    I dziala na telefon ?

    J.

  • 12. Data: 2019-09-17 15:39:58
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    JaNus <p...@b...pl> wrote:

    > kuchni, to mógłby mieć ochronną klapkę na "oku". Otwierała by się
    > jedynie na czas pomiaru, tj. wtedy, gdy magnetron milknie na te parę sekund.

    Już widzę jak ta klapka wygląda po paru latach używania bez czyszczenia
    z tłuszczu i innego syfu :)

  • 13. Data: 2019-09-17 15:59:43
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-09-17 o 14:37, JaNus pisze:

    > Fizyka w szkółce była dość mierna, ale potem lubiłem zerkać w różnych
    > Feynmannów, tedy używając programu "comined" nawet mi przez głowę nie
    > przeszło, aby wtrynić do kuchenki owe druciane cóś! Używałem zawsze
    > głębokiej, szklanej miski, odwróconej do góry brzuchem, i na niej
    > stawiałem talerz właściwy.
    >
    > To mówisz, że nie iskrzy? Hm, ciekawe...

    No przecież nie będę nagrywać i YT wrzucać...
    Było w manualu kuchenki, że nie można tak robić i przyznam, że pierwszy
    raz był przez przypadek, a zauważyłem swój błąd dopiero po całym procesie ;)
    Myślę, że kluczem jest tu kształt tych drucików, minimalizujący
    możliwość wyindukowania się w prądu w tym przewodniku. Jak jest ktoś
    mądrzejszy, to zachęcam do sprostowania mnie :)

    --
    viktorius

  • 14. Data: 2019-09-17 16:07:11
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-09-17 o 15:59, viktorius pisze:

    > Myślę, że kluczem jest tu kształt tych drucików,

    Oraz *zdaje się* ich wymiary, ściślej dziur między drutami.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 15. Data: 2019-09-17 19:43:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PeJot pisze:

    > Oraz *zdaje się* ich wymiary, ściślej dziur między drutami.

    Przewodnictwo dziurowe?

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2019-09-17 20:39:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Taaa ... bez solidnego ekranowania to upiecze sie ulamku sekundy ...
    > hm, a moze gdzies pod scianka pole slabe ?

    > wifi i bluetooth dzialaja na 2.4GHz, a mikrofala na 2.45GHz.
    > W dodatku antene zaekranujesz.
    >
    > Kabelek ... krotki bym dal.

    > [...]
    >
    > To dziala na dalekiej podczerwieni, wiec szklo nie.
    > kiedys soczewki byly germanowe, dzis moze odkryli cos lepszego.

    Są termometry ze światłowodem:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Fiber-optical_thermome
    ter

    Niestety kosztują sporo.

    Poza tym używałem kiedyś mikrofalówki laboratoryjnej, która miała w
    środku czujnik i wydawało się, że jest to chamska termopara. Czujnik
    typu pręt i był w stałej lokalizacji. Wyszło mi, że albo jest dobrze
    uziemiony, albo zaplanowany tak, że trafia w "dołki" fali, bo takich
    jest w standardowej mikrofalówce sporo.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2019-09-17 21:00:44
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Są termometry ze światłowodem:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Fiber-optical_thermome
    ter

    > Niestety kosztują sporo.

    Fistaszki. :)
    https://www.amazon.com/Optocon-Single-Channel-Handhe
    ld-Thermometer/dp/B06ZYR5PMC

    MJ

  • 18. Data: 2019-09-17 21:38:14
    Temat: Mikrofalówkę to bym chciał "ulepszyć"
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Rob. Genialny pomysl. Jak zrobisz to wstaw zdjecia, filmy. Chwilowo zrobiles dobrze
    talmudystom. Kiedy zaczynasz i kiedy zamierzasz skonczyc?

  • 19. Data: 2019-09-17 22:22:50
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 17.09.2019 o 15:33, J.F. pisze:

    > I dziala na telefon ?

    Nie sprawdzałem czy traci zdolność widzenia BTS-a, chciałem jedynie
    chwilowo uciszyć mu łączność via bluetooth.

  • 20. Data: 2019-09-19 02:09:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-17, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    ter

    > Fistaszki. :)
    > https://www.amazon.com/Optocon-Single-Channel-Handhe
    ld-Thermometer/dp/B06ZYR5PMC

    Now właśnie. To co nam zaoferowali było właśnie tego rzędu (ca 5k USD)
    za podobny model. Uznałem, że będę okresowo otwierał drzwiczki.

    --
    Marcin