  • 1. Data: 2019-09-13 23:09:51
    Temat: pech
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Telewizor mi sie zepsul.

    Zalowac specjalnie nie ma czego, bo to stary zlom kineskopowy,
    ale ... no tak - piatek, 13-go.

    Wyciagam drugi, ktory kiedys odstawilem dzialajacy ... nie dziala.
    Niech mi nikt nie wspomina o przesądach :-)

    Miejmy nadzieje, ze jutro karty bankowe beda dzialaly - tez sobie
    wybrali date zmian :-)

    Ciekawa usterka - ekran bialy, obrazu zero, widac tylko linie
    powrotow. Fonia jest, na pilota reaguje - tylko nic nie wyswietla.
    Jakby w srodku cos wysterowalo na maksa ... ale 3 kolory naraz ?

    Hm, a moze jakies przepiecie przyszlo od kablowki i eurozlacza, i tam
    zalatwilo przelacznik wejsc ?

    Macie jakies pomysly, do czego by tu uzyc trafopowielacz ?

    J.

  • 2. Data: 2019-09-13 23:11:51
    Temat: Re: pech
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/09/2019 23:09, J.F. wrote:
    > Macie jakies pomysly, do czego by tu uzyc trafopowielacz ?

    Lifter!

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ion-propelled_aircraft

  • 3. Data: 2019-09-14 10:21:12
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    W dniu 2019-09-13 o 23:09, J.F. pisze:

> [...]

    > powrotow. Fonia jest, na pilota reaguje - tylko nic nie wyswietla.
    > Jakby w srodku cos wysterowalo na maksa ... ale 3 kolory naraz ?

    Pomierz napięcia na kineskopie.
    WN masz, bo świeci.
    Ogniskowanie?
    Najbardziej prawdopodobne to brak zasilania wzmacniaczy wizyjnych (200V
    o ile pamiętam)

    --
    Desoft

  • 4. Data: 2019-09-14 12:47:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2019 10:21:12 +0200, Desoft napisał(a):

    > Pomierz napięcia na kineskopie.
    > WN masz, bo świeci.
    > Ogniskowanie?
    > Najbardziej prawdopodobne to brak zasilania wzmacniaczy wizyjnych (200V
    > o ile pamiętam)

    Ekran bialy/jasny - wiec tor wizyjny zasilanie raczej ma, az za dobre.

    Tak sie wlasnie zastanawiam - grzebac, chyba bardziej z ciekawosci,
    czy wywalic tam, gdzie jego miejsce :-)

    A drugi TV bezpieczniki pali, naprawic chyba latwo ... ale czy warto ?
    :-)

    J.

  • 5. Data: 2019-09-14 14:36:23
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    > Ekran bialy/jasny - wiec tor wizyjny zasilanie raczej ma, az za dobre.

    Im niższe napięcie na katodach tym jaśniej świeci.

    --
    Desoft

  • 6. Data: 2019-09-14 16:38:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Zanim kupisz nowy, sprawdź jeszcze z innym źródłem sygnału, może walnął dekoder
    kablówki. Jeśli to euro, to są dwie drogi sygnału video - rgb i composite.
    Oraz dla pewności trzeba sprawdzić dekoder kablówki z innym telewizorem.
    A może ktoś zrobił głupi kawał i jasność w telewizorze na max ustawił? ;>

  • 7. Data: 2019-09-14 16:55:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz super pretekst zeby kupic projektor.

  • 8. Data: 2019-09-14 16:59:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2019 07:38:58 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    napisał(a):
> [...]

    > A może ktoś zrobił głupi kawał i jasność w telewizorze na max ustawił? ;>

    Jest to mozliwe, ale skoro wylaczenie nie pomoglo, a ja nie pamietam
    jak sie to dokladnie zmienia ... to na jedno wychodzi - zepsul sie na
    dobre :-)

    J.

  • 9. Data: 2019-09-14 18:41:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 14 września 2019 17:00:02 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Jest to mozliwe, ale skoro wylaczenie nie pomoglo, a ja nie pamietam
    > jak sie to dokladnie zmienia ... to na jedno wychodzi - zepsul sie na

    Takie ustawienia zapisują się do pamięci nawet w moim 14" daewoo z XX wieku.
    Jowisza masz?
    Pilotem się ustawia.
    We Wrocławiu już o tej porze pijani jak wory?
    Podobno to było "Opole - weekend" ;>

  • 10. Data: 2019-09-14 21:34:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2019 09:41:05 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    napisał(a):

> [...]
    > Jowisza masz?
    > Pilotem się ustawia.
    > We Wrocławiu już o tej porze pijani jak wory?

    W Jowiszu sie ustawialo, ale potem nastapil postep.
    Trzeba na pilocie nacisnac menu, wybrac odpowiednie ustawienia,
    skorygowac.
    A na ekranie przypominam - białosc widac :-)

    J.