  • 21. Data: 2016-11-24 19:47:20
    Temat: Re: MiniPC w praktyce
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-11-24 11:24, Piotr Rezmer wrote:
    > Jeśli chodzi o OS to tutaj jestem otwarty. Licencja na Windows kosztuje
    > chyba z 400-500 zł

    Tyle kosztuje niezły stick (IntelStick) z Win10 [1]. Trudno o coś
    wygodniejszego jesli zamierzasz robić cos poza oglądaniem porno. Jesli
    nie musisz mieć znaczka Intela to można kupić taniej jakiegoś Mediona,
    aczkolwiek polecam średnio - jednak cośtam się czasem nie wyrabia.

    [1]
    http://allegro.pl/intel-stick-mini-pc-atom-z3735f-32
    gb-win10-i6621454265.html

  • 22. Data: 2016-11-24 20:16:08
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

> [...]
    > musisz mieć znaczka Intela to można kupić taniej jakiegoś Mediona,
    > aczkolwiek polecam średnio - jednak cośtam się czasem nie wyrabia.

    Mam to:
    http://www.komputronik.pl/product/318073/modecom-fre
    epc-32gb-mc-6200.html

    Video 720p działa OK, powyżej gorzej ale mi wystarcza.

    --
    marfi

  • 23. Data: 2016-11-24 21:41:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > nie musisz mieć znaczka Intela to można kupić taniej jakiegoś Mediona,
    > aczkolwiek polecam średnio - jednak cośtam się czasem nie wyrabia.

    tutaj masz tableta który ma ten sam procek. Domniemam że będzie miał
    podobną szybkość. jednak cena jest dużo niższa. wada taka że niema portu
    hdmi, więc będzie trzeba kombinować. jaka jest różnica wielości
    tableta/sticka? no... stick o zbliżonych parametrach jest mniejszy o
    plus 150zł. potwierdza to moją regułę, że mniejsze jest droższe.
    zazwyczaj niepotrzebnie

    ToMasz

  • 24. Data: 2016-11-24 23:17:04
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 24/11/2016 10:24, Piotr Rezmer wrote:

    > Na razie mam bardzo negatywne odczucia podczas korzystania z przeglądarki
    > www na androidzie w moim smart TV, praktycznie jest to bezużyteczna
    > aplikacja. Może to kwestia tego że nie mam tam myszy i próbuję nawigować
    > pilotem.

    No to jest cos za cos. Chesz miec cicho i wygodnie, musisz wydac sporo kasy.
    Moze rozwaz tableta na ktorym bedziesz pisal na klawiaturze ekranowej plus
    chrome cast do ogladania na TV.
    Teraz Black Friday jest sporo okazji (np. Amazonowy Fire i chrome cast).

  • 25. Data: 2016-11-24 23:17:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-11-24 21:41, ToMasz wrote:
    > tutaj masz tableta który ma ten sam procek. Domniemam że będzie miał
    > podobną szybkość. jednak cena jest dużo niższa. wada taka że niema portu
    > hdmi, więc będzie trzeba kombinować.

    Ale stick ma dwie zalety: ma hdmi czego łatwo nie wykombinujesz z
    tableta który nie ma i ma USB "normalne" czego czasem tez nie
    wykombinujesz (bo jajko nie ma sterownika etc). I dla wielu obecnośc
    Win10 jest jak magnes "bo chyba gierki pójda, k... nie? Ale jak to nie?".

    Natomiast ja wybrałem ani sticka ani tableta tylko chiński adroidbox z
    masą dziurek. Nie będzie wystarczał to się wyrzuci. 150zł to nie sa
    pieniądze niemożliwe do wydania raz na 2 lata. Ostatecznie wsadzi się
    tam linuxa i pójdzie na emeryture routować.

  • 26. Data: 2016-11-25 03:43:13
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2016-11-22 o 21:06, Piotr Rezmer pisze:
    > Cześć,
    >
    > Czy są może na grupie użytkownicy miniPC? Chciałbym się dowiedzieć jak
    > wygląda w praktyce na dzień dzisiejszy korzystanie z takiego urządzenia.
    > Mam na myśli np. czy się nie muli, nie przegrzewa przy prostych rzeczach
    > typu oglądanie filmu.
    > Wiadomo że tego typu urządzenia mogą być wyposażone w różne procesory i
    > oferować różną wydajność. Pytanie czy np. takie urządzenie:
    >
    > http://www.benchmark.pl/aktualnosci/gigabyte-brix-gb
    -bace-3160-maly-komputer-do-biura.html

    > ma szansę nie doprowadzać użytkownika do szewskiej pasji?

    Nie miałem styczności z mini Gigabyte, ale mam w domu Asusa E510.
    http://www.x-kom.pl/p/299210-desktop-asus-e510-b0245
    -i3-4160t-8gb-500gb-dvd-rw-win7pwin10p.html
    W mojej konfiguracji jest dodatkowo SSD 240 GB. Do pracy biurowej,
    oglądania filmów i prostych gier wystarczający. Nie grzeje się, nie
    ma problemu z hałasem. Mogę polecić.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 27. Data: 2016-11-25 08:50:57
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-11-24 o 11:24, Piotr Rezmer pisze:
    > Tyle że kwestia jest taka, że chciałbym się pozbyć również szumiącego
    > pudła stojącego pod biurkiem. Z kolei zaśmiecanie biurka laptopem który
    > zawsze będzie zamknięty (bo wykorzystywana będzie zewnętrzna klawiatura,
    > mysz, monitor) też jest jakieś nienaturalne.

    Czy aż tak nienaturalnie będzie wyglądał schowany za monitorem laptop?

    Ktoś tu rzucił maleństwem za 1700 zł to jest dopiero nienaturalne :-)

    PS. Ja za monitorem mam "na pająka" schowany pełnowymiarowy zasilacz i
    płytę mikro atx. Najgłośniejszym urządzeniem jest dysk HDD jak się
    odpali bo system stoi na SSD. 500 zł spokojnie wystarczy i jest CISZA

  • 28. Data: 2016-11-26 23:00:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > wykombinujesz (bo jajko nie ma sterownika etc). I dla wielu obecnośc
    > Win10 jest jak magnes "bo chyba gierki pójda, k... nie? Ale jak to nie?".
    Czy mógłbyś to rozwinąć? (nie troluje niemam windowsa. w każdym razie
    nie na desktopie)

    ToMasz

  • 29. Data: 2016-11-26 23:31:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-11-26 23:00, ToMasz wrote:
    > Czy mógłbyś to rozwinąć? (nie troluje niemam windowsa. w każdym razie
    > nie na desktopie)

    Rozwiniecie polega na zauwazeniu że hasło "ten patyk ma win10" ma
    przyciągać ludzi którzy od razu widzą odpalanie gierek na steamie i
    srogo się na tym przejadą, ale wtedy będzie za późno. Choć przyznaje że
    strumieniowanie steam działa coraz lepiej i może się w końcu nada.

  • 30. Data: 2016-11-27 08:29:28
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Rozwiniecie polega na zauwazeniu że hasło "ten patyk ma win10" ma
    > przyciągać ludzi którzy od razu widzą odpalanie gierek na steamie i
    > srogo się na tym przejadą,
    ale dlatego że grafika/procesor ma za słabą wydajność, czy dlatego że
    "patyk" ma win10, ale inny niż PC na AMD/i7

    ToMasz