  • 1. Data: 2009-05-29 21:31:05
    Temat: Trwałość zapisu na HDD
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Trwałość zapisu na HDD...

    Katuję dysk Seagate o pojemności 60 GB.
    Podłączyłem go do notebooka za pomocą przejściówki i USB.

    Kopiuję pliki z partycji na partycję i sprawdzam...
    Na niecałych 2 GB mam dwa pliki z błędami -- w każdym
    po jednym bajcie przekłamanym...

    Co więcej -- teraz sprawdzam pliki, które skopiowały się
    przed południem. Tuż po kopiowaniu był tylko jeden błąd
    (w jednym pliku) a teraz są już dwa pliki z błędami...

    Dysk nie był używany przez rok, może trochę dłużej. :)

    -=-

    Pozostawiam to pod rozwagę tym, którzy wierzą bezgranicznie dyskom. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2009-05-29 22:29:46
    Temat: Re: Trwałość zapisu na HDD
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:gvpk77$n89$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > (w jednym pliku) a teraz są już dwa pliki z błędami...
    >
    > Dysk nie był używany przez rok, może trochę dłużej. :)

    I czemu to dowodzi ? kupiony jako nowy ? sprawdzony przed kopiowaniem ?
    błedy powstały w wyniku czego bo przyczyn może być kilka ...

  • 3. Data: 2009-05-29 22:35:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kot Prezydenta" gvpnkq$84f$...@i...gazeta.pl

    > I czemu to dowodzi ? kupiony jako nowy ?

    Tak, ale teraz ma za sobą 27537 godzin pracy. :)

    > sprawdzony przed kopiowaniem ?

    Jak? Testy SMARTowe (HDDScanem) przeszedł bezbłędnie.

    > błedy powstały w wyniku czego bo przyczyn może być kilka ...

    Nie wiem. Rozdrabniam jeden komputer -- zabieram z nigo dysk i nagrywarkę.
    Nagrywarka będzie pracowała z notebookiem poprzez USB, a dysk pójdzie do
    komputera kupionego dwa lata temu za 50 złotych, z jakimś Intelem chodzącym
    na 400 MHz na pokładzie...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2009-05-30 09:46:24
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Podłączyłem go do notebooka za pomocą przejściówki i USB.

    Tu bym szukał przyczyny w przejściówce

    > Pozostawiam to pod rozwagę tym, którzy wierzą bezgranicznie dyskom. :)

    Radziłbym bardziej nie wierzyć przejściówce :P

  • 5. Data: 2009-05-30 10:11:03
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:gvpnuv$9d2$2@inews.gazeta.pl...

    > Nie wiem.

    No więc temat jakby nie na miejscu bo bledy moga wystapić zarówno podczas
    zapisu jak i transferu danych i podobnie jak w innym miejscu tego watku
    stawiałbym na przejściowkę usb w pierwszej kolejności

  • 6. Data: 2009-05-30 10:15:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BQB" 4a210070$...@n...home.net.pl

    > Tu bym szukał przyczyny w przejściówce

    Wygląda na dobrą. :) Gdyby była zła,
    produkowałaby błędy z ,,jednostają'' częstotliwością.

    Jeden błąd powstał w kilka godzin po zapisaniu.

    Istnienie tego błędu nie budzi wątpliwości, nawet wiem,
    gdzie był: jaki bajt i w którym miejscu, i jak się
    objawił -- JPG został popsuty tak, że zdjęcie [motocyklisty]
    było zielone od połowy w dół.

    A nieistnienie tuż po kopiowaniu też nie budzi wątpliwości.

    Tak więc raczej tego błędu przejściówka nie spowodowała,
    choć nie twierdzę, że w ogóle przejściówka (ta czy inna)
    jest jakimś cudem.

    > Radziłbym bardziej nie wierzyć przejściówce :P

    A ja wierzę? Sprawdzam i sprawdzam -- niemal jak dziewczyna,
    która chce wiedzieć na pewno, czy Bóg stworzył ją do całowania
    lub seksu w ogóle. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2009-05-30 10:17:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kot Prezydenta" gvr0nl$hvp$...@i...gazeta.pl

    > No więc temat jakby nie na miejscu bo bledy moga wystapić zarówno podczas zapisu
    jak i transferu danych i podobnie jak w innym
    > miejscu tego watku stawiałbym na przejściowkę usb w pierwszej kolejności

    Błąd powstał po zapisie. W tym czasie dysk kręcił się,
    ale te dane nie były dotykane, chyba że bez mojej wiedzy. :)

    Tuż po zapisie błędu nie było, ale został ujawniony po kilku godzinach.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2009-05-30 10:25:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" gvpk77$n89$...@i...gazeta.pl

    Dysk rozgrzewa się do ,,czerwoności'' (SMART raportuje -- 54 stopnie
    Celsjusza) ale błędy powstają także na zimnym dysku. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2009-05-30 12:04:46
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <gvr140$jna$1@inews.gazeta.pl>, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Wygląda na dobrą. :) Gdyby była zła,
    > produkowałaby błędy z ,,jednostają'' częstotliwością.

    Nie. Ja również mogę stwierdzić, że przejściówka jest uszkodzona...
    albo pamięć w komputerze (i przekłamanie jest zapisywane na dysk).
    A nawet może w odwrotnej kolejności bym szukał przyczyny: RAM, przejściówka.

    > Jeden błąd powstał w kilka godzin po zapisaniu.

    A może w chwili zapisania? A może w chwili odczytywania?

    > A nieistnienie tuż po kopiowaniu też nie budzi wątpliwości.

    Zapisane mogło być z błędem. Ale system ma swój cache i z niego
    pobiera dane (jeśli były już wczytane).

    Jacek

  • 10. Data: 2009-05-30 12:07:10
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <gvr140$jna$2@inews.gazeta.pl>, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Błąd powstał po zapisie. W tym czasie dysk kręcił się,

    Na 100% nie. Błąd nie może powstać po zapisie, bo suma kontrolna danych
    (zapisywana na dysku w sektorze) nie zgodziłaby się i miałbyś CRC error.
    Dlatego albo uszkodzona jest pamięć (i to ona przekłamuje bity),
    albo nie wiem co innego - dysk podejrzewałbym w jednej z ostatnich
    kolejności.

    > ale te dane nie były dotykane, chyba że bez mojej wiedzy. :)

    To załóż mu pas cnoty ;)

    Jacek