  • 1. Data: 2009-05-29 14:54:02
    Temat: Jaki dysk 2,5" do laptopa
    Od: "Stefek" <a...@o...eu>

    Witam ponownie! Chodzi o dysk ATA do starszego laptopa DEL d430. Mam tam dysk 40GB
    i chcę zmienić, chyba na min. 120 GB, ale nie chcę za bardzo zwiększyć zużycia
    prądu i stąd konsultacje. Słyszałem, że dla 2.5" prędkość nie jest tak istotna.
    Jaki wg Was jest optymalny dysk do laptopa? Cichy,oszczędny energetycznie, nie za
    drogi :) i w miarę szybki? Uda się to pogodzić? Podzielcie się doświadczeniem.

  • 2. Data: 2009-05-29 17:19:07
    Temat: Re: Jaki dysk 2,5" do laptopa
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Stefek pisze:
> [...]
    > drogi :) i w miarę szybki? Uda się to pogodzić? Podzielcie się doświadczeniem.

    A czy każdy dysk 2.5" (może sie mylę) w ogóle przekracza pobór 500mA ?
    Bez różnicy jaki weźmiesz, znajomemu ostatnio zakupiłem 160gb seagate i
    chodzi juz od ponad roku.

  • 3. Data: 2009-05-29 20:28:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości grup
    > A czy każdy dysk 2.5" (może sie mylę) w ogóle przekracza pobór 500mA ?

    są 550mA. Zresztą na rozruch potrzebują od 0,9 do 1 A.

    > Bez różnicy jaki weźmiesz, znajomemu ostatnio zakupiłem 160gb seagate i chodzi
    > juz od ponad roku.

    Kierować się gwarancją i ceną. Wydajność dysków są zbliżone.

  • 4. Data: 2009-05-29 21:44:10
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    qwerty, lewak przebrzydły albo prawicowy pacan
    w wiadomości gvpggm$ugb$...@a...icm.edu.pl pobredza:

    > są 550mA. Zresztą na rozruch potrzebują od 0,9 do 1 A.

    > Kierować się gwarancją i ceną. Wydajność dysków są zbliżone.

    Kierować się gwarancją, ceną i przede wszystkim opiniami użytkowników.
    Ja już miałem w moim Dellu w okresie roku Samsunga, WD, a teraz Fujitsu
    i bardzo poważnie rozważam zmianę na na przykład Seagate'a, najlepiej
    takiego bez systemu antywstrząsowego czy innego ustrojstwa. Samsung,
    chyba HM320JI, chodził bardzo fajnie, szybko i cicho (5400 RPM) do czasu
    aż nie zaczął głośno brzdękać jakieś pół roku temu dławiąc się przy tym
    na chwilę. Przysłany przez producenta WD3200BEVT od początku był więcej
    niż fatalny - co chwilę hałasował parkowaną głowicą i krztusił się
    niemożebnie jak miał rozpakowywać plik i skrolować okno równocześnie. Po
    dwóch tygodniach był już Fujitsu MHZ2320BH G2, który chodzi trochę
    lepiej od Westerna, ale i tak niebo i ziemia w porównaniu z Samsungiem.

    --
    tbr

  • 5. Data: 2009-05-29 21:54:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tiber" gvpkvb$i30$...@n...onet.pl

    > i bardzo poważnie rozważam zmianę na na przykład Seagate'a, najlepiej

    Może na taki?

    Seagate Momentus 7200.4 2.5 cala 500GB 7200
    SATA/300 16MB cache NCQ (ST9500420AS)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2009-05-29 22:09:21
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski, lewak przebrzydły albo prawicowy pacan
    w wiadomości gvplj7$ssh$...@i...gazeta.pl pobredza:

    > Może na taki?
    >
    > Seagate Momentus 7200.4 2.5 cala 500GB 7200
    > SATA/300 16MB cache NCQ (ST9500420AS)

    Polecasz? Dotychczas myślałem raczej o ST9320421AS, który jest chyba
    najwyżej notowanym Seagate'em w chartsach Tom's Hardware (np.
    http://www.tomshardware.co.uk/charts/2009-2.5-mobile
    -hard-drive-charts/h2benchw-3.12-Min-Write-Throughpu
    t,1114.html)
    jeśli patrzeć tylko na odpowiedniki wielkościowe moich dotychczasowych
    dysków, ale pewnie twoja pięćsetka nie bez powodu jest na pierwszym
    miejscu. Do rozważenia, choć akurat pojemność gra dla mnie drugie
    skrzypce, bo i tak korzystam z gigabajtowego dysku zewnętrznego.
    Zastanawia mnie tylko całkiem wysoka pozycja tego WD i Fujitsu, przez
    które się tak gotuję, czy to po prostu ja trafiłem na jakieś wadliwe
    ezgemplarze, mam za wysokie wymagania, Samsung cudem był
    ponadprzeciętnie wydajny, czy też po prostu chodzi o to, że system
    chroniący głowicę jest strasznie evil.

    --
    tbr

  • 7. Data: 2009-05-29 22:28:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tiber" gvpmei$lbr$...@n...onet.pl

    > Polecasz?

    Mam na oku i chcę zapytać użytkowników o opinie. :)

    Chyba terabajtowego.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2009-05-29 22:28:16
    Od: "Stefek" <a...@o...eu>

> [...]
    > ezgemplarze, mam za wysokie wymagania, Samsung cudem był
    > ponadprzeciętnie wydajny, czy też po prostu chodzi o to, że system

    Dzięki za dyskusję! Ale kumpel powiedział mi, że to lapek 12" i kto wie czy tam nie
    ma dysku 1.8" ? Nie znam się zupełnie na tym,
    więc wybaczcie ale zapytam Was: Czy w małym 12" D430 są dyski 2.5 czy 1.8 cala? A
    może zamiennie? Zgłupiałem już całkiem :)

  • 9. Data: 2009-05-29 22:32:44
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Tiber" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wydajny, czy też po prostu chodzi o to, że system chroniący głowicę jest

    pogadaliście panowie i fajnie a teraz napiszcie które z wymienionych dysków
    są ATA bo o takim dysku pisze kolega

  • 10. Data: 2009-05-29 23:07:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kot Prezydenta" gvpnqa$8q8$...@i...gazeta.pl

    > pogadaliście panowie i fajnie a teraz napiszcie które z wymienionych dysków są ATA
    bo o takim dysku pisze kolega

    Ja odniosłem się tylko do Tibera/Tibra. :) Rozglądam się za
    dyskiem do swego notebooka. Nie żeby WDC, z którym kupiłem
    ten notebook był zły, ale jeśli można szybciej i więcej, to
    czemu nie... :) I mnie potrzebny SATAnistyczny, nie PATAlogiczny...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'