  • 11. Data: 2017-09-16 12:16:14
    Temat: Re: Moc samochodowych urządzeń audio
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 Sep 2017 11:14:03 +0200, Jacek napisał(a):

    > Sorry, moja wina, że napisałem w sobotę. Niektórzy Koledzy mają wtedy
    > wolne również od myślenia.
    > Jacek

    Pisanie w sobotę zaszkodziło głównie twojej umiejętności formułowania
    myśli. Twoje pytanie o większą moc można było zrozumieć dwojako:
    a. Oczywista i wynikająca z logicznego rozbioru zdania opcja - skąd się
    bierze większa moc po podłączeniu głośnika 2 om w porównaniu do
    głośnika 4 om.
    b. Mało oczywista opcja, wymagająca domyślania się o co właściwie chodzi
    - skąd się bierze moc większa niż 26 W bez względu na oporność głośnika.
    Moja odpowiedż miała ci wykazać niedbałość stylu. Na przyszłość pisz
    staranniej i przeczytaj co napisałeś tak ze dwa razy zanim klepniesz
    enter.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2017-09-16 14:20:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Sep 2017 11:15:25 +0200, Jacek napisał(a):
    > Już sobie wygooglałem:
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic784333.html
    > i wszystko jasne.

    IMO - przede wszytkim to masz mostki. I juz napiecie rosnie
    dwukrotnie, moc czterokrotnie i juz mozna ogluchnac :-)

    Przetwornice tez stosowano.

    J.

  • 13. Data: 2017-09-16 19:08:36
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 16.09.2017 o 09:22, Poldek pisze:
    > Moc to (w przypadku prądu stałego) natężenie × napięcie. W przypadku
    > prądu zmiennego (a taki płynie przez głośniki) jest to odrobinę bardziej
    > skomplikowane, ale też liczy się nie tylko napięcie, ale też natężenie
    > prądu.
    Ale zasada jest taka sama. Moc = prąd x napięcie. W przypadku
    przemiennego dochodzi jeszcze pojęcie wartości skutecznej i przesunięcia
    fazowego, ale dla moich rozważań to nieistotne.
    Zastanawiałem się, czy nie jest to taka moc, jak na boomboxie zasilanym
    z baterii (6 x R20), gdzie na nalepce Chińczyk napisał 200 W PMPO.
    Wymyślono wzmacniacze w klasie G i H, gdzie napięcie wyjściowe jest
    zwielokrotnione, gdy zachodzi potrzeba. Tak więc mamy zagadkę rozwiązaną.
    Jacek

  • 14. Data: 2017-09-22 10:01:39
    Od: Pcimol <...@...com>

    Bywa duża.
    ->
    https://www.youtube.com/watch?v=k5vwOpPZKr8

  • 15. Data: 2017-09-22 10:44:08
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-22 o 10:01, Pcimol pisze:
    > Bywa duża.
    > ->
    > https://www.youtube.com/watch?v=k5vwOpPZKr8

    Z ciężarówki (24V) gra głośniej :)
    https://www.youtube.com/watch?v=921fJ4ehlCg

    --
    LordBluzg(R)

  • 16. Data: 2017-09-23 09:31:43
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pcimol"

    Bywa duża.
    ->
    https://www.youtube.com/watch?v=k5vwOpPZKr8
    ---
    A mózg się nie mieli od tego ?

  • 17. Data: 2017-09-23 10:07:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2017 09:31:43 +0200, re napisał(a):
    > Użytkownik "Pcimol"
    > Bywa duża.
    > ->
    > https://www.youtube.com/watch?v=k5vwOpPZKr8
    > ---
    > A mózg się nie mieli od tego ?

    Mozg w twardej obudowie :-)

    Poza tym jaki mozg - placic krocie za aparature i jeszcze musiec kupic
    zatyczki do uszu ? Gdzie tu mozg :-)

    Albo za szybe :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=9VK4IAAFrPo

    To ciekawe
    https://www.youtube.com/watch?v=u4LNeh3htyQ

    przy tych krotkich impulsach dziewczyny nawet nie zatykaja uszu.
    A w glebi siedzi facet i ani drgnie.

    Wentylator jakis a nie glosniki ?
    Czy 10Hz i prawie nieslyszalne ?

    J.