  • 11. Data: 2009-05-25 22:34:36
    Temat: Re: Modem ADSL SpeedStream 4100 annex B - jak zrobić annex A?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> wrote in message
    news:gvf0d4$j1s$2@news.wp.pl...
> [...]
    311&_nkw=speedstream+4100&_sacat=See-All-Categories

    > Ale jeżeli "wysiłek" ograniczałby się do wgrania innego firmware
    > - to dlaczego by nie? Sama przesyłka chociażby kosztuje.

    Jeśli tylko firmware i jest on łatwo dostępny to nie widzę problemu.
    Jednak jeśli masz go tydzień szukać to nie wiem ile Twój czas jest warty.

    Kazdy sobie na to sam odpowie - ja tylko udzielilem informacji ktora
    byc moze zmieni decyzje u tego kto zalozyl ten watek...

  • 12. Data: 2009-05-26 12:42:32
    Od: "Invader ZiM" <z...@n...com>

    Nie wiem czy znalazles ten wątek na elektrodzie ale pozwole sobie go
    zacytowac:

    " Ze sprawynych modemów nie powinno być problemu z wyciągnięciem softu za
    pomocą ftpa. Trzeba jedynie znać adres modemu. W przypadku gdy jest
    zablokowany przez operatora najlepiej przeprogramować go ogólnodostępnymi
    wersjami 4100A lub 4100B - odpowiednie pliki są dostępne na elektrodzie. Po
    tej operacji domyśly adres to 192.168.254.254 ale nie można się połączyć z
    ftpem. Należy więc z poziomu telnetu wydać komendy:
    cfg upro#0{usr{per=0xffffffff
    cfg save
    do reboot
    Po tej operacji możemy zalogować się na ftpa ze standardowymi hasłami
    admin/admin. Wyciągamy poszczególne pliki za pomocą komend:
    get x.img - plik firmware
    get x.def - plik konfiguracji
    get x.cfg - plik konfiguracji
    Natomiast żeby zmienić firmware w modemie z innym annexem albo nie
    zgłaszającym się po błędnym flashowaniu (świecą wszystkie diody) niezbędny
    jest jtag.
    Przestrzeń adresowa wygląda następująco:
    0x30000000 - 0x3001FFFF - boot loader
    0x30020000 - 0x300FFFFF - firmware kopia 1
    0x30100000 - 0x301DFFFF - firmware kopia 2
    0x301E0000 - 0x301EFFFF - def
    0x301F0000 - 0x301FFFFF - cfg
    Najlepiej użyć programu JTAG Tools 0.6. Za jego pomocą możemy odczytać i
    zapisać poszczególne obszary pamięci. Tym właśnie programem zmieniłem
    swojego 4100 annex B na annex A. "

  • 13. Data: 2009-05-26 19:06:57
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Invader ZiM <z...@n...com> wrote:
    > Nie wiem czy znalazles ten wątek na elektrodzie ale pozwole sobie
    > go
    > zacytowac:

    Tak, oczywiście znalazłem to i o tym wasnie pisałem: "W każdym razie
    na elektrodzie ktoś twierdzi, że udało mu się to zrobić, co wiecej
    deklaruje nawet w tym pomoc, niestety póki co nie odezwał się na
    priv".
    A pytań miałbym sporo, choćby takie, gdzie konkretnie tego JTAGa
    dołączył.

    J.