  • 11. Data: 2019-08-08 09:17:34
    Temat: Re: Modem+ruter LTE
    Od: xxx <x...@x...xxx>

    After serious thinking roman wrote :

    > Ten 3372 to miał jedno wejście na antenę zewnętrzną?
    Sprawdziłem u siebie i ma 2 wejścia, nawet nie wiedziałem:)

> [...]
    > oddalone od siebie o ok 40cm, z których dolna w stosunku do górnej była
    > obrócona o 90 stopni.
    > Z zyskiem do 10 dbi.
    >
    > Skoro teraz są dostępne anteny panelowe do MIMO,
    > to jak oni tam w środku realizuję "ten odstęp" i to "skrosowanie"
    > o 90 stopni?
    > Czy możliwe jest, że te anteny mają zysk 2x15 dbi
    > a bywają tacy magicy, że piszą o 2x45 dbi najczęściej ci co sprzedają
    > sprzęt ze wschodu.
    >
    > Podejrzewam, że to ściema
    > jak kiedyś z bateriami do starych telefonów o pojemności 4000mAh.

    Niestety nie wiem, aż tak się w to nie zagłębiałem.

  • 12. Data: 2019-08-08 09:27:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-08, xxx <x...@x...xxx> wrote:
> [...]
    > W miejscach ze słabym zasięgiem najlepiej brać z jak najwyższą
    > kategorią, żeby coś agregowało. Zależy jakie pasma dochodzą do chaty bo
    > może być tak że takie do których przydała by się agregacja żeby to
    > jakoś działało i wtedy będzie lipa całkowita, nawet antena może nie
    > pomóc.
    > Także im wyższy cat tym lepiej, tyle że te urządzenia są dość drogie w
    > zakupie. B525 spokojnie można kupić z drugiej ręki za 300-350. On ma co
    > prawda cat.6, ale to już lepiej niż B315
    > Są i wyższe modele z wyższym cat. No ale to już kwestia czy ktoś chce

    Pewnie masz rację, ale mnie np. zupełnie urządza taki router wyciągający
    w moich warunkach te 30-35Mbps na 2 kreskach sygnału. Wcześniej w to
    miejsce miałem mydełko E5373. To była tragedia.

    --
    Marcin