  • 1. Data: 2019-08-07 20:35:52
    Temat: Galaxy A40 - czujnik zbliżeniowy
    Od: z <...@...pl>

    Odebrałem z serwisu (ewidentnie szwankował ten czujnik) ale po wymianie
    dwóch części dalej mi się nie podoba.
    Testowałem aplikacją "Sensory". W innych telefonach normalnie działa
    zbliżenie ręki, palca...
    Czy w tym "nowoczesnym" ;-) telefonie zastosowano jakiś magiczny
    nowoczesny sensor który wykrywa głowę a ręki nie wykrywa?
    Czy dalej reklamować bo sensor działa ale jak się go do głowy przyciśnie.
    Niestety małżonka nie robi tego tak "mocno". Pewnie 90% ludzi też tak
    mocno nie przyciska do głowy. Włączając mnie.
    Reklamować?.
    Oczywiście telefon przywrócony do ustawień fabrycznych z najnowszą
    wersją oprogramowania wrócił z serwisu.
    Swoją drogą... wskazówki Samsunga żeby uważać z aplikacjami bo mogą
    narobić kuku bardzo mnie rozśmieszyły w kwestii chyba jak najbardziej
    SPRZĘTOWEJ.

  • 2. Data: 2019-08-08 00:57:06
    Temat: Re: Galaxy A40 - czujnik zbliżeniowy
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-07 o 20:35, z pisze:
    [...]

    > Swoją drogą... wskazówki Samsunga żeby uważać z aplikacjami bo mogą
    > narobić kuku bardzo mnie rozśmieszyły w kwestii chyba jak najbardziej
    > SPRZĘTOWEJ.

    To sobie doczytaj gdzieś z netu, jak to apka "ubiła" sensor i dopiero
    przywrocenie do fabryki pomogło. Nie ma to oczywiście nic wspólnego z
    hardware ale raczej z inteligencją usera :>
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2019-08-08 11:14:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-08 o 00:57, LordBluzg(R) pisze:

    > To sobie doczytaj gdzieś z netu, jak to apka "ubiła" sensor i dopiero
    > przywrocenie do fabryki pomogło. Nie ma to oczywiście nic wspólnego z
    > hardware ale raczej z inteligencją usera :>

    Jakaż jest wartość systemu operacyjnego który pozwala na "ubicie"
    sensora? ;-)

    Instaluję zestaw kilku aplikacji od kilku lat ten sam. Żadnych dziwactw.

    Od początku kiedy wziąłem ten tel. do ręki sensor wydawał mi się dziwny.
    Czy to faktycznie taka cecha konstrukcyjna czy mam dalej reklamować.
    Dowiedziałem się w serwisie że jest na skraju ekranu.
    Nie mogę go zlokalizować bo działa "pojemnościowo" na głowę a nie na
    "zbliżenie przeszkody"

  • 4. Data: 2019-08-08 14:44:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "z" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >Czy w tym "nowoczesnym" ;-) telefonie zastosowano jakiś magiczny
    >nowoczesny sensor który wykrywa głowę a ręki nie wykrywa?

    W wielu telefonach nie ma osobnego czujnika - korzystaja z ekranu
    dotykowego.

    Te co mialy osobny na podczerwien, to dosc "punktowe" byly.

> [...]
    >Niestety małżonka nie robi tego tak "mocno". Pewnie 90% ludzi też tak
    >mocno nie przyciska do głowy. Włączając mnie.

    Jesli przeszkadza ... to tak. Najwyzej sie posmiejemy z tlumaczenia
    :-)

    ale w ktorej konkretnie kwestii ?
    Bo czemu nie mialyby czegos uszkodzic ?

    J.

  • 5. Data: 2019-08-08 14:50:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Jakaż jest wartość systemu operacyjnego który pozwala na "ubicie"
    >sensora? ;-)

    A o ktory sensor chodzi ?

    Takie prawdziwe sensory powinny byc dosc odporne, ale juz np dioda LED
    do oswietlania przy fotografowaniu ... jest mocna, a radiator byc moze
    malutki.
    System powinien pilnowac, zeby na pelną moc wlaczac ją krotko ?
    W sumie ... chyba powinien.

    Silniczek od wibracji ... ciekawe ile godzin stalego obracania
    wytrzyma ...

    Dysku twardego juz nie ma, ale jakby tak glowicami machac bez przerwy
    ?
    Za to pamiec Flash ma ograniczoną ilość zapisów ... spowalniac apki,
    ktore za duzo piszą ?

    Autofokus w aparacie ... ciekawe jaka ma wytrzymalosc :-)

    Ekranu OLED tez system powinien pilnować, zeby sie nie wypalil ?

    J.

  • 6. Data: 2019-08-08 15:52:20
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-08 o 14:50, J.F. pisze:
    > A o ktory sensor chodzi ?

    Czujnik zbliżeniowy. Taki co blokuje dotyk i gasi ekran podczas rozmowy.
    Podstawowa funkcjonalność smartfona ;-)

  • 7. Data: 2019-08-08 17:33:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Czujnik zbliżeniowy. Taki co blokuje dotyk i gasi ekran podczas
    >rozmowy.
    >Podstawowa funkcjonalność smartfona ;-)

    No to dziwne by bylo, zeby aplikacja jakos czujnik uszkodzila
    sprzetowo.

    Ale mozliwosci programowych to sie troche rysuje, szczegolnie gdy ten
    czujnik to ekran.
    Tyle ze faktycznie jakis slaby system, skoro takie cuda sie dzieja.

    J.

  • 8. Data: 2019-08-08 22:19:25
    Temat: Re: czujnik zbliżeniowy
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-08 o 22:06, ANTI junta EUdSSR pisze:

    > To http://bit.ly/2YQ5vYK
    >
    > tym http://bit.ly/2YQ91Cl
    >
    > w S 7...10 (nie A bo do tych chwilowo
    > nie mam dostepu, czasowo przebywam
    > w neoPRLu).
    >
    > proximity sensor - wykrywa kazdy
    > obiekt przy czym granica wykrywania
    > miesci sie miedzy 8cm do 4cm
    > (cieple jasne najdalej, ciemne zimne
    > najblizej, ksztalt obojetny, powierzchnia
    > minimum 5cm2).

    Czyli rękę z odległości 3 cm powinno wykryć a nie wykrywa.

    Za to wykrywa głowę (tak w 90 %) ale trzeba to zrobić nie za szybko i
    "dokładnie";-)

    Obok leży S7 i robi to normalnie wykrywa palec ;-)

    Dalej nie wiem czy to cecha w tym A40 czy WADA

  • 9. Data: 2019-08-18 14:01:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d4c1b1c$0$503$6...@n...neostrada.pl

    > Autofokus w aparacie ... ciekawe jaka ma wytrzymalosc :-)

    Na wstrząsy raczej dużą. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 10. Data: 2019-08-18 14:03:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5d4c2915$0$526$6...@n...neostrada.pl

    > Czujnik zbliżeniowy. Taki co blokuje dotyk i gasi ekran
    > podczas rozmowy. Podstawowa funkcjonalność smartfona ;-)

    Nie korzystam z niej -- podczas nielicznych rozmów ekran wyłączam ręcznie.

    --