  • 31. Data: 2018-10-22 14:31:20
    Temat: Re: Moduł GPS jako źródło czasu
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > Zamiast sie pierdolic z jakimis gpsami uzyj jako wzorca czestotliwosci
    > sieci. Dlugoczasowo jest to stabilny sygnal.

    Przecież podpięcie jednej linii z GPSa do UARTa w MCU i odczyt ramki to
    żadne 3.14erdolenie się. To już więcej elementów potrzeba na wprowadzenie
    zerocrossing do MCU, poza tym i tak musisz wtedy ustawiać czas.

  • 32. Data: 2018-10-22 14:35:41
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Skoro musisz mieć na - z przeproszeniem - gównianym zegarku nixie
    > superdokładny czas, to może od razu zrób sobie wzorzec cezowy ?
    > Oczywiście, wszystko można wytłumaczyć "zabawą" i "hobby", ale to jest
    > imo jakieś lekkie odchylenie.

    Ale co jest odchyleniem? Podpięcie taniego modułu GPS? A czemu tego nie
    zrobić? Stopień komplikacji podłączenia modułu GPS do MCU jest podobny
    do skomplikowania podłączenia przycisków do ustawiania czasu.

    Wg mnie to bardzo dobry pomysł. Nie ze względu na dokładność pomiaru czasu
    a na bezobsługowość. Poza tym skoro to projekt hobbystyczny i Atlantis ma
    taki kaprys, żeby użyć w nim GPS, to czemu miałby tego nie zrobić?

  • 33. Data: 2018-10-22 14:45:13
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    b...@g...com wrote:

    > Bardziej mi chodziło o te ruchome dni w których przestawia się czas
    > z letniego na zimowy. I tu są dwie opcje.
    > 1. dokopać się w internetach do info które to dni i uwzględnić je w sofcie
    > 2. ręcznie 2x do roku zmieniać czas.

    Dni są ruchome, ale reguły już nie. To da się wyliczyć programowo, wiem bo
    zdarzyło mi się napisać kiedyś taką funkcję.

    A niedługo zmiany czasu i tak mają zdjąć.

  • 34. Data: 2018-10-22 15:31:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman pisze:

> [...]
    > superdokładny czas, to może od razu zrób sobie wzorzec cezowy ?
    > Oczywiście, wszystko można wytłumaczyć "zabawą" i "hobby", ale to

    Każde hobby (dla niehobbystów) jest conajmniej lekkim odchyleniem.
    Ja na przykład uważam, że w sytuacji, gdy byle telefon zawsze pokazuje
    dokładny czas, robienie zegara z minutową roczną dokładnością jest
    zajęciem dla kompletnych nieudaczników. Taki z wzorcem cezowym -- to co
    innego! A jeśli ktoś nie ma takich możliwości, to chociaż z maksymalną
    dostępną dokładnością z najlepszych źródeł, ale chociaż z oldskulowym
    wyświetlaczem nixie.

    > Jak jedziesz samochodem, to też się martwisz, że ci wskazówka pokazuje
    > +/- 5km/h i oczywiście sobie w domu przeliczasz odchyłki zależne od
    > ciśnienia atmosferycznego i w oponach, oporu powietrza itp ?

    Wystarczy wejść do androidowego sklepu Google żeby zobaczyć ilu *hobbystów*
    pisze smartfonowe aplikacje dokładnych prędkościomierzy samochodowych --
    a to z wyświetalniem HUD na szybie, a to z "przezroczystością" robioną
    za pomocą tylnej kamery, a to jeszcze z czymś innym. Ponieważ raz miałem
    drobną potrzebę użycia i skorzystałem z czyjejś pracy, więc złego słowa
    o takich nie powiem.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2018-10-22 15:35:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Queequeg pisze:

    > Dni są ruchome, ale reguły już nie. To da się wyliczyć programowo, wiem bo
    > zdarzyło mi się napisać kiedyś taką funkcję.
    >
    > A niedługo zmiany czasu i tak mają zdjąć.

    Zdjąć mają w UE, ale pozostaną inne kraje, które używać będą czalu zimowego
    i letniego, więc warto przewidzeić możliwość samoczynnej zmiany. A jak już
    jest moduł GPS, to da się określić strefę obowiązującą w danym punkcie globu.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2018-10-22 20:15:23
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > do skomplikowania podłączenia przycisków do ustawiania czasu.
    >
    > Wg mnie to bardzo dobry pomysł. Nie ze względu na dokładność pomiaru czasu

    I tutaj zgoda, ale zrozumiałem (pomyłkowo chyba), że Atlantis się
    powołuje na "dokładność". Moja culpa, cafam złośliwość do wątkotwórcy :)

    Natomiast ew. bezobsługowość rozwiązania z GPS oczywiście ma sens.
    W przeciwieństwie do walki o ułamki sekund dla zegara stojącego na
    komodzie - to imo przerost formy nad treścią.

    I jeszcze raz - oczywiście, dla rozrywki to można i sex z wiewiórką
    oklejoną taśmą ponoć, ale czy to na pewno ma sens...

  • 37. Data: 2018-10-23 00:43:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zrobic fajny z wygladu zegarek i przycisk albo pokretlo zeby skorygowac jak blad
    bedzie zbyt duzy do zastosowan bytowych. Groble wedle stawu sie robi, nigdy
    odwrotnie.

  • 38. Data: 2018-10-23 19:23:10
    Od: b...@g...com

    użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > W pamięci. Od lat przecież zmiany następują w tych samych dniach --
    > w ostatnią niedzielę marca i października.

    > Kiedyś była to pierwsza niedziela po 21 marca i pierwsza po 21 września,
    > ale o przyjęciu obecnie obowiązujących reguł trudno było dowiedzieć się
    > z internetu, tak dawno to było.

    Dobra już. Nie każdy jest wszystkowiedzący.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Czas_letni

  • 39. Data: 2018-10-23 21:44:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    >Atlantis ma
    >taki kaprys, żeby użyć w nim GPS, to czemu miałby tego nie zrobić?

    Bo modul GPS pod dachem moze wcale nie dzialac...

    J.

  • 40. Data: 2018-10-26 03:13:24
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Nigdy nie miałem takich problemów. Ale zdaje się, że karta jednak
    > powinna być, choć nie musi być aktywna (w sensie numeru). Wystarczy,
    > że jest w systemie operatora. Czyli loguje się do sieci, choć ani
    > z niej, ani do niej zadzwonić nie można.

    Powiem coś takiego - jak mi się zdarzyło zapomnieć na czas doładować konto,
    to telefon po włączeniu, przestał się synchronizować z czasem, ani nie
    "nabywał" daty. I zaczął znów, kiedy konto zasiliłem i transmisja danych
    znów zaczęła "banglać" i fon się synchronizował a la port 123.
    Przypuszczam więc, że jednak, mimo wyłaczenia transmisji danych, foniak
    uszczknie nieco danych "na lewo"m bo sobie zegar ustawić. Może jakieś
    dedykowane ramki, nie odejmujące z limitu danych?

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.