  • 51. Data: 2018-10-28 11:35:00
    Temat: Re: Moduł GPS jako źródło czasu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Poprawnie zrobione NTP to nie takie hop siup. Trochę w tym
    > grzebałem, i to sztuka sama w sobie. Co innego SNTP, które
    > każdy serwer NTP wspiera. Tu zaiste wiele nie trzeba się
    > głowić (kosztem nieco ograniczonej rozdzielczości).

    No ale jacyś już dawno zrobili, wystarczy skorzystać.

    Jarek

    --
    Szlak wiedzie jasny: tędy i tędy,
    nikt się nie waha ni chwili.

  • 52. Data: 2018-10-28 15:03:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Oct 2018 02:58:25 +0100, HF5BS napisał(a):

    > Kluczowe pytanie - skoro telefon ustawia czas poza netem, to czemu, gdy
    > transmisja danych zostaje wyłaczona ze strony operatora, to telefon traci
    > też synchronizację czasu? Czyżby op wysyłał aparatowi "Hej, ty, wyłaczyliśmy
    > mu dane, nie synchronizuj czasu!".
    > Dociekam, bo mnie to zastanawia. Jak dotąd wszystkie telefony, jakie mi same
    > synchrowały czas, miały na pokładzie WAP. Mam też telefon MaxCom MM460BB,
    > badziewie, ale działa. Nie ma WAP i... nie synchruje czasu :P Czemu?
    > Przecież każdy fon to potrafi?

    IMO - dawne nie. Opcja sie pojawila pozniej.
    Ale to przeciez nie jest stary telefon.
    Uproscili firmware i nie robi ?

    Znow IMHO - niektore telefony, a moze juz smartfony korzystaja z
    uslug/serwerow producentow. Np skad biora dane do AGPS ?
    Albo lokalizacja w Nokiach, bo o Androida to chyba nie ma co pytac ...
    I to juz pewnie po internecie.

    Ale zegar to chyba potrafia ustawic bez transmisji danych.

    J.

  • 53. Data: 2018-10-28 15:07:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Oct 2018 02:47:16 +0100, HF5BS napisał(a):

    > Nie inaczej. Ale w pewnych sytuacjach ciekawie się prezentuje <z [rzekąsem>
    > Tak światowo...</z>

    > Nixie z pewnością nie, ale jakiegoś malca z matrycką 2 rzędy 16 znaków 8x8,
    > to już czemu nie?

    Nixie chyba takich nie bylo, to raczej VFD.

    Ale ... na srodku strony jest nareczny
    http://www.electricstuff.co.uk/nixiegallery.html

    J.

  • 54. Data: 2018-10-29 23:05:05
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Co więcej, są telefony, które w ustawieniach mają możliwość włączenia
    > lub wyłaczenia ustawiania czasu z sieci, ale *w ogóle* nie potrafią
    > tego czasu synchrować. To może wynikać z tego, że potrzebne protokoły

    No, zgadza się. Miałem już takie w rękach. Stosowne opcje były, a czejać na
    synchro można było, od wejścia do klopa, aż po wyjście i odczekanie, kiedy
    gówno samo w końcu zaschnie, ukruszy się i odpadnie.

    > nie od początku były dobrze określone, projektanci telefonów nieco
    > rozminęli się z projektantami sieci. W każdym razie dzisiaj moduły
    > komunikacyjne (OEM-owe) robią synchro nie z konkretnym serwerem NTP,
    > nie korzystając z TCP/IP, a jako usługę sieci komórkowej.

    Hmm... Eryk R320s, łapał czas pięknie. Ale w nim WAP... C161c Sferii
    takowoż. A Maxcom... ni pytonga.
    Muszę spróbować swoje stare Motorole (kto jeszcze pamięta C160, C160 i CD160
    czyli z klapką? :)) )

    > Jarek
    >
    > --
    > -- Wiecie wy, Szwejku, co to jest marszbatalion?
    > -- Posłusznie melduję, panie oberlejtnant, że marszbatalion to
    > marszbaciar,
    > a marszkompania to marszkuma. My zawsze wszystko skracamy.

    Jarku, ależ skracać! Ale normalnie, zrozumiale, a nie w stylu świeżej
    gimbazy, nie patrząc, że powstałe skróty czesto są już zajęte.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 55. Data: 2018-10-29 23:16:32
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]

    (to było nieco sarkastycznie...)

    > IMO - dawne nie. Opcja sie pojawila pozniej.
    > Ale to przeciez nie jest stary telefon.

    No właśnie, dzwonki polifoniczne, nie wiem, czy jest jakaś możliwość
    wgrywania, czy edycji z zewnątrz...

    > Uproscili firmware i nie robi ?

    Raczej, pardon le mot, spierdolili.

> [...]
    > uslug/serwerow producentow. Np skad biora dane do AGPS ?
    > Albo lokalizacja w Nokiach, bo o Androida to chyba nie ma co pytac ...

    W sumie tak...

    > Ale zegar to chyba potrafia ustawic bez transmisji danych.

    Też tak myślałem... Tylko cały czas zachodzę w głowę, jak to jest, że gdy op
    obetnie transfer danych do zera, to się nie synchruje? Skoro powinien brać z
    sieci... Spróbuję dorwać coś bezinetowego, aby zobaczyć, czy zabangla. Bo
    jeśli tak, to chyba pozostanie powieszać trochę psów na producentach
    "współczesności"?
    Żeby tylko nie było, jak mój Szajsung.
    Coś tam upalcowałem i nagle...
    Gorąca Jola zaprasza do ciasnej dziurki...
    Seksowne laski za jedyne 2 złote filmik...
    Rozmowy bez skrępowania...
    Łodafak, co za qrestffo???
    Już myślałem, ze co wlazło, ale w końcu zrobiłem śledztwo...
    Telefon w Sferii, jako MVNO pod Plusa.
    A się okazało, że to lecą broadcasty... T-Mobile, mimo, że fon na 120% NIE
    BYŁ nawet o krok zalogowany tamże. Inne telefony tak się nie zachowywały.
    Ale cóż, musiałem wyłaczyć odbiór rozgłoszeń.
    Więc skoro ściągał (sprawdziłem, inny fon z kartą Sferii tego nie robił)
    obce broadcasty, to tym bardziej powinien umieć ściągać czas, nie używając
    netu.

  • 56. Data: 2018-10-30 10:00:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >(to było nieco sarkastycznie...)

    >No właśnie, dzwonki polifoniczne, nie wiem, czy jest jakaś możliwość
    >wgrywania, czy edycji z zewnątrz...

    >Raczej, pardon le mot, spierdolili.

    To jest "telefon dla seniora".
    Ma byc "prosty w obsludze".

    Ale akurat automatyczne ustawianie czasu to powinno byc w ramach
    prostej obslugi :-)

    Od podobnych telefonow MaxComa odstreczala mnie tez troche pamiec -
    wiele modeli ma np 30kB wolnego.

    Bez karty ani rusz :-)

> [...]
    >gdy op obetnie transfer danych do zera, to się nie synchruje? Skoro
    >powinien brać z sieci... Spróbuję dorwać coś bezinetowego, aby

    Jeszcze kwestia konfiguracji ... cos zrobili, ze internet sie
    konfiguruje automatycznie ?

    > Bo jeśli tak, to chyba pozostanie powieszać trochę psów na
    > producentach "współczesności"?

    No wiesz, trzeba sie trzymac standardow. Przepchniecie standardu to
    chyba pare lat, no chyba, ze sie Nokia nazywal.
    Jesli czegos nie ma, to trzeba dorobic samemu ... i zostaje internet.

    Jak kto ciekawy, to niech doczyta dokumenty GSM ETSI (?) - moze tam
    synchronizacja czasu jest opisana.

    Cos mi chodzi po glowie, ze czas jest w sieciach GSM dosc wazny i maja
    dosc dokladny ... choc samsung w Play mi sie kiedys o 20s roznil ..

    J.

  • 57. Data: 2018-10-30 13:02:31
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale ... na srodku strony jest nareczny
    > http://www.electricstuff.co.uk/nixiegallery.html

    Cała ta strona http://www.electricstuff.co.uk/ jest mega i warta
    polecenia.

  • 58. Data: 2018-10-30 22:34:04
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    (MM460BB)

    > To jest "telefon dla seniora".
    > Ma byc "prosty w obsludze".

    I owszem.

    > Ale akurat automatyczne ustawianie czasu to powinno byc w ramach prostej
    > obslugi :-)

    Powinno być zupełnie bezobsługowe, z opcją zdecydowania czy chcę sam
    ustawiać czas po właczeniu, czy ma to robiś ten gównofon. Kodeki audio ma
    tak zjebane, że japierpapier... (nie każdy lubi słuchać, nagle walącego jak
    młot pneumatyczny, zwrotnego echa własnej gadki (ja dzwonię z normalnego
    śmiardfona, a docelowym jest Maxcom)... Wpada kiedy chce, znika kiedy chce,
    bez reguły...)

    > Od podobnych telefonow MaxComa odstreczala mnie tez troche pamiec - wiele
    > modeli ma np 30kB wolnego.
    >
    > Bez karty ani rusz :-)

    Taaa... tylko, że to telefon dla mojej Mamy. "Państwowym" świętem jest to,
    że opanowała od biedy odbieranjie i rozłaczenie, raz na 100 lat udaje jej
    się nawet zadzwonić. Pewnie by czasem chciała znać godzinę. A tu ja mam
    nawet problemy, co dopiero ona?
    Telefon dla mojej Mamy, ma mieć - telefon, SMS, zegar, reszty być nie musi.
    Mama ma obsłużyć telefon, zegar ma wspoczyć sam, albo niech wypierdala w
    ogóle.

    > Jeszcze kwestia konfiguracji ... cos zrobili, ze internet sie konfiguruje
    > automatycznie ?

    Nie wiem, czy to jakoś nie jest na karcie gdzieś zapisane, albo
    wprogramowane do fona jako przypisanie do listy opów... Nieważne, mogą to
    leprykony układać z kłaków psiochy Królowej Śniegu, to ma działać, taka
    warstwa abstrakcji :P

    > No wiesz, trzeba sie trzymac standardow. Przepchniecie standardu to chyba
    > pare lat, no chyba, ze sie Nokia nazywal.
    > Jesli czegos nie ma, to trzeba dorobic samemu ... i zostaje internet.

    Może bym to zrobił, ale głowa i palce już nie takie sprawne. Wygląda na to,
    że będę musiał swojej Mamie kupić porządny telefon... ja bym sobie poradził,
    ale to jebane kurestwo nie ma nawet opcji wyłaczania alarmu dźwiękowego
    padającej baterii. Mama jest niezbyt już dobrego zdrowia, sobie śpi, a tu
    nagle z pełną siła (dzwonek można, alarmu baterii nie...) dźwięczne KLAKK i
    seniorka się budzi. Ja ten cholerny telefon naładuję, ale niech chociaż
    alarm da się ściszyć, przekonfigurować, jebał go pies, że jak dzwoni, to
    wibra best chyba głośniejszza i upierdliwsza od dzwonka...

> [...]
    >
    > Cos mi chodzi po glowie, ze czas jest w sieciach GSM dosc wazny i maja
    > dosc dokladny ... choc samsung w Play mi sie kiedys o 20s roznil ..

    Jebał go pies. Niech nawet minutę się różni (choć dobrze, aby nie), byle
    moja Mama nie musiała go ustawiać. Mogę ją nauczyć odbierania, mogę nauczyć
    zestawiania połączeń, rozłączania ich. Mogę nawet nauczyć podłączać
    ładowarkę, choć na to marne moje nadzieje, ale nie żadne. Ustawianie czasu,
    jest poza moimi możliwościami. Może to jakieś chińskie gówno, co w Maxcomie
    tylko montuja i ewentualnie programują? A może mi się trafił felerny
    egzemplarz? NIe ukrywam, ktoś go na fajans wystawił, zapewne z powodu
    spuchniętej baterii... Nową kupilem i jest.
    Może kupić bramkę GSM i podpiąć normalny aparat? KJM producencie...