  • 11. Data: 2019-05-20 04:38:43
    Temat: Re: Monitor i lakier do paznokci - rozwiązanie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-19, Roman Tyczka <n...@b...no> wrote:

    > Pytanie jak zatem aceton wygrał, do tego typu kleju są specjalne środki do
    > zmiękczania, bo większość rozpuszczalników ich nie rusza.

    Wydaje mi się, że mylisz superglue z czymś innym (najpewniej z
    epoksydami), bo jest on akurat znany ze swej małej odporności na aceton.

    http://www.supergluecorp.com/?q=removingsuperglue.ht
    ml
    "[..]it has one weakness: acetone."

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2019-05-20 16:44:26
    Od: PeJot <P...@s...adre.nigdzie.pl>

    > http://www.supergluecorp.com/?q=removingsuperglue.ht
    ml
    > "[..]it has one weakness: acetone."

    I się człowiek niechcący dowiedział.

    Swoją drogą co ma na wierzchu matryca że aceton tego nie rusza ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2019-05-20 17:59:59
    Temat: Re: Monitor i lakier do paznokci
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PeJot P...@s...adre.nigdzie.pl ...

    > Czołem. Proszę się nie śmiać :) Chodzi o doczyszczenie monitora z
    > *najprawdopodobniej* bezbarwnego lakieru do paznokci lub innej
    > babskiej chemii. Wiem że lakier do paznokci to głównie aceton, czy
    > tylko monitor ( Dell ) przeżyje mycie acetonem ? Była dyskusja na
    > elektrodzie, aceton może ale nie musi zniszczyć tworzywa. Puki co
    > benzyna ekstrakcyjna się poddała.

    Psiknij WD40 i niech popracuje chwile...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 14. Data: 2019-05-20 18:20:51
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.05.2019 17:59, Budzik pisze:

    > Psiknij WD40 i niech popracuje chwile...

    Albo Windexem, który jak wiadomo z "Mojego wielkiego greckiego
    wesela", jest dobry na wszystko.

  • 15. Data: 2019-05-21 02:12:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-20, PeJot <P...@s...adre.nigdzie.pl> wrote:

    ml

    > I się człowiek niechcący dowiedział.
    >
    > Swoją drogą co ma na wierzchu matryca że aceton tego nie rusza ?

    Probowałem wyguglac i na dobrą sprawę to na 100% nie wiem, ale
    obstawiam, że na pewno jest jakaś warstwa (lub kilka) nieorganiczna,
    która zapobiega zarysowaniom, też antyodblaskowa - tego aceton nie
    ruszy, a pod nią ewentualnie film PET lub cienkie szkło.

    Niemniej nie ryzykowąłbym bardziej obfitego czy dłuższego wystawienia
    ekranu na aceton, a nawet etanol.

    --
    Marcin