  • 1. Data: 2019-04-12 17:30:02
    Temat: Montaż podgrzewanych siedzeń - da się w profesjonalny sposób?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Chodzi o montaż podgrzewanego fotela dla kierowcy w Yaris 3.

    Powiedzcie, czy da się to zrobić samodzielnie?
    Ile może kosztować wykonanie tego przez jakiegoś mechanika?
    Toyota nie chce się podjąć.

    --
    MN

  • 2. Data: 2019-04-12 18:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Chodzi o montaż podgrzewanego fotela dla kierowcy w Yaris 3.
    >
    > Powiedzcie, czy da się to zrobić samodzielnie?
    > Ile może kosztować wykonanie tego przez jakiegoś mechanika?
    > Toyota nie chce się podjąć.

    Wpisałes w allegro mata grzewcza?

    https://allegro.pl/oferta/mata-grzewcza-7610610078

    Ile moze kosztowac... Pewnie ze 300zł minimum ale z drugiej strony mozna
    zrobić samemu :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 3. Data: 2019-04-12 19:53:17
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-04-12 o 18:59, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > https://allegro.pl/oferta/mata-grzewcza-7610610078
    >
    > Ile moze kosztowac... Pewnie ze 300zł minimum ale z drugiej strony mozna

    Ja niedawno naprawiałem taką matę (urwały się kable). Sama mata i jej
    założenie jest dość proste - zapewne na formach znajdziesz dużo porad
    (np. czym przykleić). Sprawą trudniejszą jest zdjęcie tapicerki w fotelu
    - w każdym aucie może być inaczej.
    Pytanie w dodatku zadałeś dość nieprecyzyjnie - jeśli chodzi o sam
    montaż podgrzewanego fotela, to można to zrozumieć, jako wyjęcie fotela
    bez podgrzewania i włożenie z podgrzewaniem - trzeba tylko odłączyć
    wtyczki (warto na odpiętym akumulatorze, żeby napinacze nie strzeliły,
    jesli masz). Odkręcasz ze 4 śruby i gotowe. A przełącznik gdzieś tam
    sobie montujesz rozgałęziając np. koło zapalniczki przewody. Moc jest
    słaba, nie musi być przekaźnik.
    Ale rozumiem, że raczej chodzi Ci o montaż maty grzewczej w fotelu.
    T.

  • 4. Data: 2019-04-13 07:34:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-04-12 o 19:53, T. pisze:

    > Ale rozumiem, że raczej chodzi Ci o montaż maty grzewczej w fotelu.

    Tak, chodzi o samą matę.
    Samochód: Yaris 3.
    Chciałbym, żeby to wyglądało "fabrycznie".
    Ile wziąłby mechanik za to?

    --
    MN

  • 5. Data: 2019-04-13 10:37:35
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-04-13 o 07:34, Marcin N pisze:

    > Tak, chodzi o samą matę.
    > Samochód: Yaris 3.
    > Chciałbym, żeby to wyglądało "fabrycznie".
    > Ile wziąłby mechanik za to?

    Niestety musisz gdzieś w konkretnym warsztacie zapytać - jeśli wchodzi w
    grę prucie i szycie tapicerki to może być droga impreza.
    A nie pomyślałeś o np. zainstalowaniu maty grzewczej nakładanej na
    fotel? Na lato możesz to zdejmować. Inny patent - jeśli to byłoby
    nieestetyczne - włożenie takiej maty pod jakiś pokrowiec na fotele - nie
    będzie widać. Pozostaje tylko montaż wyłącznika gdzieś na środkowej
    konsoli albo pozostawić na kablu.
    T.

  • 6. Data: 2019-04-13 10:57:24
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:5cb0aef8$0$517$65785112@news.neostrada.pl...
    > Chodzi o montaż podgrzewanego fotela dla kierowcy w Yaris 3.
    >
    > Powiedzcie, czy da się to zrobić samodzielnie?
    > Ile może kosztować wykonanie tego przez jakiegoś mechanika?
    > Toyota nie chce się podjąć.

    Montowałem w swoim autku jakieś dwa lata temu zestaw z ebaya, koszt z
    wysyłką maty na oba fotele z okablowaniem, bezpiecznikiem, przekaźnikiem
    itp. to ok. 135 PLN. Robota na dwa popołudnia, najtrudniejsze zdjęcie
    tapicerki z fotela.
    Fotel wymontujesz samodzielnie(odpiąć akku!), jeśli nie poradzisz sobie
    z tapicerką, to szukaj raczej tapicera, nie mechanika + ew.elektryka.

    --
    Yogi(n)

  • 7. Data: 2019-04-13 10:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Tak, chodzi o samą matę.
    > Samochód: Yaris 3.
    > Chciałbym, żeby to wyglądało "fabrycznie".
    > Ile wziąłby mechanik za to?

    Rozumiem ze moja odpowiedz cie nie usatysfakcjonowała?
    Czy moze zweryfikowałes u mechanika i wyszło ci inaczej?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

  • 8. Data: 2019-04-13 14:54:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-04-13 o 10:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Rozumiem ze moja odpowiedz cie nie usatysfakcjonowała?
    > Czy moze zweryfikowałes u mechanika i wyszło ci inaczej?

    Nigdy nie prułem samemu tapicerki w samochodzie ani nie wyjmowałem
    fotela. Boję się, że coś uszkodzę.

    --
    MN

  • 9. Data: 2019-04-13 19:35:42
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 13.04.2019 o 14:54, Marcin N pisze:

    > Nigdy nie prułem samemu tapicerki w samochodzie ani nie wyjmowałem
    > fotela. Boję się, że coś uszkodzę.

    a jak jest z dostępnością foteli do tego modelu? Może warto rozważyć
    wymianę foteli na fabrycznie grzane a te sprzedać?

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 10. Data: 2019-04-13 23:17:00
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 13-04-2019 o 19:35, tck pisze:

    > a jak jest z dostępnością foteli do tego modelu? Może warto rozważyć
    > wymianę foteli na fabrycznie grzane a te sprzedać?

    Wymieniałem w zeszłym roku fotele na Recaro, podgrzewane, używane (nie
    do Yarisa).
    Nie liczyłbym że sprzedasz swoje fotele - zwykły fotel jest funta kłaków
    nie warty.
    Tapicer rzucił coś 150 zł za parę, wolałem wstawić na strych, gdzie
    poczekają na sprzedaż mojego auta.