  • 1. Data: 2019-12-03 15:50:11
    Temat: Mosfety z Aliexpress
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Czy ktos tu ostatnio kupil i pomierzyl Mosfety z Aliexpress?
    Od chyba roku jest wysyp tanich ofert. Ostatnio troche
    zamowilem. Przyszly faktycznie Mosfety i po tej cenie to
    nawet niezle. Ale spory rozjazd z parametrami, 2 czy nawet
    5 razy wiekszy Rdson. W jednym przypadku napiecie progowe
    3.6V w Mosfetcie "logic level" (ma miec miedy 1V a 2V).

    Ciekaw jestem czy ktos dostal Mosfeta zgodnego z tym co
    napisane na obudowie?

    --
    Waldek Hebisch

  • 2. Data: 2019-12-03 15:59:12
    Temat: Re: Mosfety z Aliexpress
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    a...@m...uni.wroc.pl wrote:

    > Ciekaw jestem czy ktos dostal Mosfeta zgodnego z tym co
    > napisane na obudowie?

    Ja dostałam, ale brałem większą partię tranzystorów na 650V jakieś 1.5
    roku temu. Żadnych problemów. Stosunkowo drogie układy Linear Technology
    też zamawiam w sprawdzonym sklepie, jak dotąd bez niespodzianek.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 3. Data: 2019-12-04 17:55:10
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > Ja dosta?am, ale bra?em wi?ksz? parti? tranzystor?w na 650V jakie? 1.5
    > roku temu. ?adnych problem?w. Stosunkowo drogie uk?ady Linear Technology
    > te? zamawiam w sprawdzonym sklepie, jak dot?d bez niespodzianek.

    No, 3 lata temu dostalem RU6099R, SPA17N80C3 i P20NM60FP te wygladaja
    na OK. Kupione 3 lata temu IRF3205 maja Rdson 10mOhm, wiecej niz
    powinny ale nie tak strasznie. Liczylem ze w miare uplywu czasu
    rynek sie ucywilizuje, ale ostatnie zakupy sugeruja ze jest
    gorzej niz bylo. Wczoraj mierzylem AO3400 ktore swierzo przyszly
    (no jeden egzemparz): Rdsn przy 5V to 51.7mOhm, znowu ponad 50%
    wiecej niz max z datasheeta (i prawie 3 razy wiecej niz wartosc
    typowa). Z to pojemnosc zlacza mala, czyli Chinczyk wsadzil
    mniejszy Mosfet.

    --
    Waldek Hebisch