  • 11. Data: 2014-12-15 15:40:07
    Temat: Re: Może być gigabit, czy nie może?
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:548d3422$0$2650$65785112@news.neostrada.pl...

    > Starszy komputer osiągał w szczycie 4-5 MB/s. Nowy już robi około 11 -
    > więc prawidłowo.

    A jaki CPU był w starym? Bo wiele starszych sieciówek 100 Mbit (w tym
    zintegrowanych) nie miało hardwarowej akceleracji, więc obsługa sieci
    spadała na procesor. Standardowy Realtek 8139 na Duronie 1300 wyciągał u
    mnie właśnie ok. 4-5 MB/s, przy 100% użyciu procesora. Po przesiadce na
    Semprona 2800+ AM2 ta sama karta, przy takim samym 100% CPU Usage, wyciągała
    już pełne 11 MB/s.

  • 12. Data: 2014-12-15 18:21:29
    Od: "PawelS cbrbob(at)wbcd(dot)pl" <f...@e...org>

    maX pisze:

> [...]
    > mnie właśnie ok. 4-5 MB/s, przy 100% użyciu procesora. Po przesiadce na
    > Semprona 2800+ AM2 ta sama karta, przy takim samym 100% CPU Usage,
    Zabawne co wać pan napisałeś:
    net/pci:
    00:09.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd.
    RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10)

    proc (1,4MHz, podkręcony na 2,0GHz):
    model name : AMD Duron(tm) processor
    cpu MHz : 2004.760

    Spokojnie 11.5 MB/s i w ogóle nie widzę, żeby to obciążało CPU,
    trochę wget (~15%) obciąża procesor.
    A zgodnie z tym co napisałeś:
> [...]
    > spadała na procesor. Standardowy Realtek 8139 na Duronie 1300 wyciągał u
    > mnie właśnie ok. 4-5 MB/s, przy 100% użyciu procesora.
    To dotyczy mojego przypadku, Realtek 8139 na PCI,
    Duron 1400 podkręcony na 2000MHz.

  • 13. Data: 2014-12-19 21:25:23
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "PawelS cbrbob(at)wbcd(dot)pl" <f...@e...org> napisał w
    wiadomości news:m6n5aq$d4g$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > trochę wget (~15%) obciąża procesor.
    > To dotyczy mojego przypadku, Realtek 8139 na PCI,

    Nie chce mi się teraz wstawiać tego Realteka, ale nawet na integrze
    obciążenie mojego 4-rdzeniowego Athlona to ~10%.