  • 11. Data: 2007-08-18 21:10:34
    Temat: Re: Multimo/Neta vs InternetDSL - co wybrać
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 18.08.2007, meer <s...@n...thanks> wroted:

    > Jeszcze jedno: zawsze byłem przekonany, że ruch z iDSL jest w pewien
    > sposób uprzywilejowany czy też korzysta z nieco innych kawałków
    > infrastruktury. Widziałem na własne oczy przykłady sporych różnic w
    > działaniu neostrady i iDSL w tym samym czasie, w tym samym budynku. Czy
    > jestem w błędzie?

    Inny AS, inne trasy.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 12. Data: 2007-08-18 21:22:01
    Od: "Łukasz Pierzchalski" <l...@k...torun.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Staniak" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > On 18.08.2007, meer <s...@n...thanks> wroted:
    >
    > Inny AS, inne trasy.
    >
    > GS
    > --
    > Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

    Od kiedy to jest inny AS? Jesteś w błędzie.
    Przykładowo:
    83.8.160.58 - ip neostrady
    AS5617 - 83.0.0.0/11

    83.19.153.206 - IP jakiegos DSL-a
    AS5617 - 83.0.0.0/11

    Trasy fakt może inne - łudząco podobne, ale nie wierze że do iDSL ciągną
    osobną linię... to nie ta półka łączy.

    A pingów i na neostradzie i na DSL-u mozesz sie spodziewać takich samych...
    zależy jak trafisz... ja na jednym torunskim DSL-u mam pingi rzędu 20 ms...
    na bydgoskim DSL-u mam już 40 ms - przy identycznym wykorzystaniu łącza, i
    ten sam wolumen 4 mbit.

    Pozdr

  • 13. Data: 2007-08-18 21:23:49
    Od: meer <s...@n...thanks>

    Łukasz Pierzchalski napisał(a):
> [...]
    > na bydgoskim DSL-u mam już 40 ms - przy identycznym wykorzystaniu łącza, i

    Ja bym te Twoje 40ms wziął z gorącym podziękowaniem w zamian za moje
    500. Praca po SSH czy w ogóle cokolwiek przy takim opóźnieniu to horror.

    Widzę, że sprawa się komplikuje i nawet iDSL nie jest tak bezdyskusyjnie
    najlepszym wyjściem.

    --
    meer

  • 14. Data: 2007-08-18 21:27:41
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    meer wrote:

> [...]
    > infrastruktury. Widziałem na własne oczy przykłady sporych różnic w
    > działaniu neostrady i iDSL w tym samym czasie, w tym samym budynku. Czy

    Podobno neostradę podłączają w ciemno, natomiast pod idsl mierzą
    parametry kabla żeby łącze działało stabilnie. O dalszy odcinek bym się
    nie martwił. Niestety usuwanie awarii idsl nie działa w weekendy. Od
    ostatniej chyba zmiany regulaminu serwisanci pracują od poniedziałku do
    piątku.
    Znam z autopsji. W zeszłym tygodniu, w nocy z piątku na sobotę, jakieś
    drobne pijaczki wyszarpały mi kabel z głowicy. Druty zostały wetknięte z
    powrotem w łączówkę dopiero w poniedziałek. I muszę się cieszyć.
    --
    Olek

  • 15. Data: 2007-08-18 21:28:04
    Od: "Łukasz Pierzchalski" <l...@k...torun.pl>

    Użytkownik "meer" <s...@n...thanks> napisał w wiadomości

> [...]
    > Praca po SSH czy w ogóle cokolwiek przy takim opóźnieniu to horror.
    >
    > Widzę, że sprawa się komplikuje i nawet iDSL nie jest tak bezdyskusyjnie

    Z nerwozdrady mam nawet 20 ms.
    500 ms to już naprawdę albo zapchany router albo daleko masz do skrzynki.
    Pomyśl może lepiej ci będzie coś zestawić radiem 5 GHz na przykład... i
    wtedy pomyśleć o GTS np. albo Netia...

    Może kiedyś zapisy o wartościach pingów i strat pakietów będą gwarantowane w
    regulaminach ;-)

  • 16. Data: 2007-08-18 21:30:27
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 18.08.2007, Łukasz Pierzchalski <l...@k...torun.pl> wroted:

    > Od kiedy to jest inny AS? Jesteś w błędzie.
    > Przykładowo:
    > 83.8.160.58 - ip neostrady
    > AS5617 - 83.0.0.0/11
    >
    > 83.19.153.206 - IP jakiegos DSL-a
    > AS5617 - 83.0.0.0/11

    Hm, chyba masz rację. Dałbym głowę, że kilka miesięcy temu sprawdzałem
    i widziałem dwa różne numery, ale najwyraźniej... straciłbym głowę.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 17. Data: 2007-08-18 21:32:08
    Od: meer <s...@n...thanks>

> [...]
    > 500 ms to już naprawdę albo zapchany router albo daleko masz do skrzynki.
    > Pomyśl może lepiej ci będzie coś zestawić radiem 5 GHz na przykład... i

    Pisałem, że to dziura także w bezpośrednim znaczeniu tego słowa :) To
    piękna dolinka urzekająca mieszczuchów, ale jest problem nawet z
    odbiorem sygnału rtv, nie ma nawet cienia nadziei na widoczność optyczną
    jakiegokolwiek nadajnika :]

    --
    meer

  • 18. Data: 2007-08-18 21:41:03
    Od: "Bohdan" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "meer"

> [...]
    > infrastruktury. Widziałem na własne oczy przykłady sporych różnic w
    > działaniu neostrady i iDSL w tym samym czasie, w tym samym budynku. Czy

    NIE jesteś w błędzie :-)
    Dzieli nas okolo 70 km, ale te same routery nas obsługują.
    I ja też widziałem widziałem różnice o których piszesz - Neo chodziło gorzej
    od SDI, a w tym samym czasie SDI i iDSL zasuwały na swoich maksymalnych
    obrotach.
    iDSL korzysta z tej samej infrastruktury co Neo i cześciowo co SDI.
    Klient płaci drogo za SDI lub iDSL'a, ale za to korzysta z usługi o znaczne
    stabilniejszych parametrach, stałym IP i lepszej obsłudze technicznej.

    Bohdan

  • 19. Data: 2007-08-18 22:24:54
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Bohdan napisał(a):
    > iDSL korzysta z tej samej infrastruktury co Neo i cześciowo co SDI.
    > Klient płaci drogo za SDI lub iDSL'a, ale za to korzysta z usługi o znaczne
    > stabilniejszych parametrach, stałym IP i lepszej obsłudze technicznej.
    Zeby jeszcze ten iDSL nie dzielil adresow z Neostrada to juz by bylo
    pieknie.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 20. Data: 2007-08-18 22:28:26
    Od: meer <s...@n...thanks>

    Jaroslaw Berezowski napisał(a):
    > Zeby jeszcze ten iDSL nie dzielil adresow z Neostrada to juz by bylo
    > pieknie.

    Na szczęście nie zamierzam stawiać żadnych serwerów...

    --
    meer