  • 31. Data: 2016-02-17 19:03:05
    Temat: Re: Myślisz, że umiesz lutować?
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Paweł Pawłowicz pisze:
    > To obejrzyj:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=0SnOW2VdCTI
    >
    > :-)
    > P.P.

    Cienias - grot lutownicy szmatką... Palcyma się czyści, palcyma!

    --
    Darek

  • 32. Data: 2016-02-17 19:30:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Paweł Pawłowicz pisze:

    >Cienias - grot lutownicy szmatką... Palcyma się czyści, palcyma!

    Nie zartuj - jak mozna w powaznej instrukcji zapisac palcyma.

    Musi byc przepisowa szmatka z atestem :-)

    P.S. nie powinno byc osobnego kubelka na resztki z czyszczenia ?
    Wszak to ruda wysokiego gatunku ...

    J.

  • 33. Data: 2016-02-17 19:34:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >>> https://www.youtube.com/watch?v=0SnOW2VdCTI

    >Ado cynowania linki cudownym (choć wymagającym znakomitej wręcz
    >wentylacji) topnikiem jest chorowodorek hydrazyny - kilkuprocentowy
    >roztwór glicerynowy powoduje że cyna wchodzi na kilkanaście nawet
    >milimetrów w głąb izolacji. No i lutuje nawet stal nierdzewną.

    Nasa - hydrazyne maja i wentylacje pewnie tez.
    Ale:
    -ma byc jeszcze niekorozyjny i latwy do usuniecia i moze np
    nieprzewodzacy,
    -nie calkiem zrozumialem - ale czy cyna miala mu wejsc pod izolacje
    czy nie ?

    Bo taka pocynowana linke latwo zlamac, z drugiej strony latwo tez
    urwac niepocynowana przy koncu izolacji.

    J.

  • 34. Data: 2016-02-17 23:35:41
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:56c4b5d5$0$640$65785112@news.neostrada.pl...
    Paweł Pawłowicz pisze:

    > Cienias - grot lutownicy szmatką... Palcyma się czyści, palcyma!

    Wężykiem!!!
    Ja prawie wyłącznie tak, choć po tym palce zlekka nienajsympatyczniej capią.
    Szmatki bym bez przerwy gubił. Podobnie na centrali, stale gubiłem ściągawki
    z numerami próbnymi i technikami, do ponad 50 central. Wkurzyłem się i
    nauczyłem na pamięć. Jeśli już czymś się wspieram, to kawałkiem srajpapieru
    ligninowego - zawsze mam ze sobą w kieszeni na okoliczność spacerów z psem.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 35. Data: 2016-02-17 23:38:02
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > P.S. nie powinno byc osobnego kubelka na resztki z czyszczenia ?
    > Wszak to ruda wysokiego gatunku ...

    To ze starych jezdni chyba by się więcej odzyskało - jeszcze jak etylina
    była... a cyna, z napraw blacharskich, to ona przypadkiem też jakoś tam nie
    pyliła się? Odciągnąć z jezdni, stracić jakimś kwachem, przetopić w tygielku
    i jedziemy...?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 36. Data: 2016-02-17 23:40:54
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-02-17 o 19:03, Dariusz K. Ładziak pisze:

    Wszelki duch...
    A się zastnawiałem niedawno gdzieżeś się zapodział na tak długo.

    Pozdrawiam

    DD

  • 37. Data: 2016-02-17 23:43:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    > Ja bym chętnie popatrzył jak gość zdejmuje izolację z końcówek cewki
    > nawiniętej drutem 0.05. Cewka powietrzna, średnica 0.5, długość 1 mm,
    > końcówki nie do lutowania a do klejenia klejem przewodzącym.

    Ale po co zdejmować izolację? Obecnie używa się drutów lutowalnych -
    nie wymagają odizolowywania. Dopiero w klasie H (180°C) jest kłopot
    ale w tej klasie ciężko o drut 0.05.

    Nie jest wybuchowy?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2016-02-18 10:59:06
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 17.02.2016 um 23:43 schrieb RoMan Mandziejewicz:

    > Ale po co zdejmować izolację? Obecnie używa się drutów lutowalnych -
    > nie wymagają odizolowywania. Dopiero w klasie H (180°C) jest kłopot
    > ale w tej klasie ciężko o drut 0.05.

    Dokładnie. I jeszcze jest samospiekająca izolacja. Robiliśmy z takowego
    drutu cewki do pomiaru ruchu gałek ocznych. Cewka jest osadzona w
    silikonowych "szkłach" kontaktowych.

    > Nie jest wybuchowy?

    Jest. Na dokładkę powoduje przewlekłe zapalenie płuc, na ogół
    nieuleczalne. Przy większych koncentracjach oczywiście. Dlatego po
    lądowaniu Szufelki sprawdzano "wąchaczami", czy nie ma zbyt dużej
    koncentracji hydrazyny, dopiero potem astronawty mogli wysiadać ;-).

    Waldek

  • 39. Data: 2016-02-18 11:25:09
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-02-18 o 10:59, Waldemar pisze:
    [...]
> [...]
    > lądowaniu Szufelki sprawdzano "wąchaczami", czy nie ma zbyt dużej
    > koncentracji hydrazyny, dopiero potem astronawty mogli wysiadać ;-).

    Niebezpieczeństwo wybuchu występuje przy hydrazynie. Chlorowodorek (sól)
    jest ciałem stałym i można go bezpiecznie przechowywać latami w postaci
    białych kryształków.

    Pozdrawiam,
    P.P.

  • 40. Data: 2016-02-18 11:35:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości
> [...]

    >Niebezpieczeństwo wybuchu występuje przy hydrazynie. Chlorowodorek
    >(sól) jest ciałem stałym i można go bezpiecznie przechowywać latami w

    Trotyl tez jest cialem stalym i mozna go przechowywac latami :-)
    Co prawda to przechowywanie jest dosc bezpieczne - mozna upuscic,
    przepilowac, podpalic - i nie wybuchnie.

    Ale jednak wybuchnac potrafi :-)

    J.