  • 21. Data: 2016-02-14 00:13:30
    Temat: Re: Myślisz, że umiesz lutować?
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 12.02.2016 o 22:08 <v...@g...com> pisze:

    > Jaki to styl? Na dziobaka?

    Młotkolutownica

    --
    SW3
    ----
    /Bastiat

  • 22. Data: 2016-02-14 01:32:19
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Dominik Morawiec" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:082c3523-5e49-4dfb-be98-f40b9e52872c@googlegrou
    ps.com...

    > W/w filmik z LED to film dla beki. Warto uczyć się języków :)

    Przestraszył się, że niby to głośno było (i deska przypalona)... Hehm...
    jednak od krytyki nie powstrzymam się, no dobra, ruchał sobie tą lutownicą,
    dobra, niech rucha, byle dobrze i skutecznie. Ale włączanie takich układów
    bez zabezpieczeń, IMO do odpowiedzialnych nie należy. I tu już dla mnie nie
    ma marginesu interpretacji. Poza tym, jak już rozwalać coś takiego, to mie
    mógł przez autotrafo i jakiś mostek prostowniczy?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 23. Data: 2016-02-14 16:48:12
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > rozwalać coś takiego, to mie mógł przez autotrafo i jakiś mostek prostowniczy?

    przeciez to byl film w stylu Mehdiego Sadaghdara

    https://www.youtube.com/user/msadaghd/videos

    --
    http://db.org.pl/

  • 24. Data: 2016-02-14 18:47:36
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
    > "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote in message
    >
    > przeciez to byl film w stylu Mehdiego Sadaghdara
    >
    > https://www.youtube.com/user/msadaghd/videos

    No, ten to jest miszczu, że sobie klejnotów nie usmażył, to cud...
    OK, rozumiem, że tamten po prostu zrobił sobie jaja (ale, że włączył to bez
    zabezpieczenia, tego nie pojmuję), wierzę ci, zatem, jeśli zobaczę go w
    normalnej akcji, to publicznie odszczekam co powiedziałem o jego lutowaniu i
    w ogóle, na tej grupie, wobec wszystkich. Na razie przed oczami mam jego
    wizerunek taki, jaki zobaczyłem na filmie...

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 25. Data: 2016-02-15 13:24:07
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 11.02.2016 um 10:42 schrieb Grzegorz Kurczyk:

    > Masakra =8-)
    > Jakbym miał odprawiać taki rytuał przy każdym kabelku, to na robotę by
    > mi życia nie starczyło ;-)

    A ja cynowałem kabel z użyciem aspiryny. Co by nie było niedomówień,
    było to w Kennedy Space Center, Florida ;-). Miejscowi lutowacze nie
    protestowali, tylko przynieśli parę tabletek aspiryny. Urządzenie
    działało bez problemów. Tylko nie było to AWG20, tylko AWG4 ;-)

    Waldek

  • 26. Data: 2016-02-15 13:38:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldemar,

> [...]
    > protestowali, tylko przynieśli parę tabletek aspiryny. Urządzenie
    > działało bez problemów. Tylko nie było to AWG20, tylko AWG4 ;-)

    AWG4 to się szlifierką odizolowuje a nie aspiryną :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2016-02-15 13:40:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >protestowali, tylko przynieśli parę tabletek aspiryny. Urządzenie
    >działało bez problemów. Tylko nie było to AWG20, tylko AWG4 ;-)

    I jakze to - nikt nie zaprotestowal, ze to niezgodne z procedura i
    instrukcja ? :-)

    J.

  • 28. Data: 2016-02-17 12:56:28
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 15.02.2016 um 13:40 schrieb J.F.:
    > Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup

    > I jakze to - nikt nie zaprotestowal, ze to niezgodne z procedura i
    > instrukcja ? :-)

    A gdzie tam! Kabel został "zorganizowany" z pola startowego.
    Potrzebowałem 20m kabla 5 żył, 240V, 60A. Leżał on sobie przez rok na
    świeżym morskim powietrzu, to conieco skorodował.

    Waldek

  • 29. Data: 2016-02-17 12:56:54
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 15.02.2016 um 13:38 schrieb RoMan Mandziejewicz:

    > AWG4 to się szlifierką odizolowuje a nie aspiryną :P

    To była linka, a w zasadzie lina ;-)

    Waldek

  • 30. Data: 2016-02-17 19:01:33
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Waldemar pisze:

> [...]
    > protestowali, tylko przynieśli parę tabletek aspiryny. Urządzenie
    > działało bez problemów. Tylko nie było to AWG20, tylko AWG4 ;-)

    Ja bym chętnie popatrzył jak gość zdejmuje izolację z końcówek cewki
    nawiniętej drutem 0.05. Cewka powietrzna, średnica 0.5, długość 1 mm,
    końcówki nie do lutowania a do klejenia klejem przewodzącym.

    Ado cynowania linki cudownym (choć wymagającym znakomitej wręcz
    wentylacji) topnikiem jest chorowodorek hydrazyny - kilkuprocentowy
    roztwór glicerynowy powoduje że cyna wchodzi na kilkanaście nawet
    milimetrów w głąb izolacji. No i lutuje nawet stal nierdzewną.

    --
    Darek