  • 51. Data: 2016-02-18 17:28:03
    Temat: Re: Myślisz, że umiesz lutować?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    v...@g...com wrote:

    > Szklanka 63kJ vs 250g TNT 1MJ, różnica x16

    Zaledwie. A spróbuj teraz kogoś wystraszyć wysadzeniem bloku
    za pomocą 2..3 czajników wrzątku, to się popukają w czoło. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 52. Data: 2016-02-18 17:35:59
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.02.2016 um 17:28 schrieb Piotr Wyderski:

    > Zaledwie. A spróbuj teraz kogoś wystraszyć wysadzeniem bloku
    > za pomocą 2..3 czajników wrzątku, to się popukają w czoło. :-)

    Dlatego mam conieco mokre gacie, jak myślę o samochodach elektrycznych i
    zderzeniu. Te baterie muszą być jednak dość stabilne mechanicznie,
    inaczej będzie pierdut jakich mało. Jeszcze lepsze są ultra-caps.

    Waldek

  • 53. Data: 2016-02-18 19:25:32
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

    > Kwestia koncentracji energii w czasie, samej energii tam
    > wbrew pozorom dużo nie ma. W ramach zabawy porównaj sobie
    > ilość energii uwalnianej przez kilogram TNT i np. zawartej
    > w szklance herbaty o temp. 80 stopni. Ja się zdziwiłem. :-)

    No, wiadomo, ze trzeba w to trochę głębiej wejść.
    Ale jednak, porównajmy też skutki pieprznięcia kilograma trójnitrotoluenu,
    ze skutkami pieprznięcia szklanki herbaty, o, jak napisałeś, 80 stopniach, o
    cokolwiek, np. podłogę...
    Szklankę rozwalisz wszystkim twardszym od masła, wybunki ładuchowe
    niekoniecznie. Porównam sobie w wolnym czasie, ale teraz rozwiązuję problem
    z pralką, niebawem napiszę na grupę, problem jest typu out of date, ale mi
    zależy... A o tym, co mówisz, przekonałem się osobiście, choć w inny
    sposób - siedząc na kasie, widziałem, jak koleżance kasjerce, taka szklanka
    do coli, dodawana za friko, jak się ileś kupiło, spadła z kasy na podłogę,
    takiego pingponga dawno nie widziałem, a podłoga kamienna, z terakoty, czy
    co tam było. Szklanka ocalała, choć hałasu co niemiara. Identyczna szklanka
    przewróciła mi się na dywanie. Rozbiła się na kawałki. Fakt, dywan nie
    puchaty...

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 54. Data: 2016-02-18 19:33:00
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Zaledwie. A spróbuj teraz kogoś wystraszyć wysadzeniem bloku
    > za pomocą 2..3 czajników wrzątku, to się popukają w czoło. :-)

    Aż nieprawdopodobne:
    http://www.wykop.pl/link/1506565/najszybsze-uderzeni
    e-na-swiecie-krewetka-modliszkowa/
    (tez jestem sceptyczny)

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 55. Data: 2016-02-18 22:30:53
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2016-02-18 17:28, Piotr Wyderski pisze:

    > Zaledwie. A spróbuj teraz kogoś wystraszyć wysadzeniem bloku
    > za pomocą 2..3 czajników wrzątku, to się popukają w czoło. :-)

    250g TNT? Blok?
    Chyba psią budę...

    pzdr
    mk

  • 56. Data: 2016-02-21 02:10:56
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Dariusz,
    >
    > Wednesday, February 17, 2016, 7:01:33 PM, you wrote:
    >
    > Ale po co zdejmować izolację?

    Żeby przykleić klejem przewodzącym?

    --
    Darek

  • 57. Data: 2016-02-22 15:16:38
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-02-18 o 12:59, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > ilość energii uwalnianej przez kilogram TNT i np. zawartej
    > w szklance herbaty o temp. 80 stopni. Ja się zdziwiłem. :-)

    Skoro wychodzi że TNT o wiele więcej niż szklanka herbaty
    to nie rozumiem skąd ma być zdziwienie.

  • 58. Data: 2016-02-24 08:15:31
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-02-18 12:59, Piotr Wyderski wrote:
    [...]
    > W ramach zabawy porównaj sobie ilość energii uwalnianej przez
    > kilogram TNT i np. zawartej w szklance herbaty o temp. 80 stopni. Ja
    > się zdziwiłem. :-)
    Ja również się zdziwiłem, gdy wyczytałem, że spalenie kilograma węgla
    daje znacznie więcej energii niż eksplozja kilograma TNT:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Power_%28physics%29#Av
    erage_power.

    15-30 MJ vs. 4,7 MJ

  • 59. Data: 2016-02-24 09:56:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2016-02-18 12:59, Piotr Wyderski wrote:
    >Ja również się zdziwiłem, gdy wyczytałem, że spalenie kilograma węgla
    >daje znacznie więcej energii niż eksplozja kilograma TNT:
> [...]

    Po prostu - kilogram wegla pobiera dodatkowo ~3 kg tlenu z powietrza.
    TNT ma tlen w sobie.

    Sporo za malo tego tlenu ma, wiec sporo zawartego wegla i wodoru sie
    marnuje, a czesc masy stanowu azot, ktory stosunkowo niewiele energii
    wnosi.

    J.

  • 60. Data: 2016-02-24 10:49:31
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Sporo za malo tego tlenu ma, wiec sporo zawartego wegla i wodoru sie
    > marnuje, a czesc masy stanowu azot, ktory stosunkowo niewiele energii
    > wnosi.

    Czas..., to tak samo jak rozwiązywanie kryzysu energetycznego przez
    łapanie piorunów, w końcu MV i kA są :)

    Miłego.
    Irek.N.