  • 61. Data: 2017-07-26 23:52:02
    Temat: Re: NOM - co się z tym stało?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > Ja częściej, tak się poukładało, że powinienem być pod telefonem,
    > jak i sam muszę zadzwonić.

    Od tego mam komórkę. Kiedyś myślałem, że ten sam od lat domowy numer
    stacjonarny przedstawia jakąś wartość, bo może ktoś będzie chciał
    zadzwonić. Bo ma ten numer w notesie, bo na stacjonarny taniej, bo
    coś jeszcze. Nikt nie zadzwoni. Myślę, że to stąd, że nieakceptowalne
    jest już dzisiaj, by jeden numer należał do kilku osób. Dzwonię i
    muszę powiedzieć z kim chcę gadać?! Młodzi w ogóle nie potrafią sobie
    czegoś takiego wyobrazić, a starsi zapomnieli, że tak kiedyś było.

    --
    Jarek

  • 62. Data: 2017-07-27 13:28:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    HF5BS pisze:

> [...]
    >coś jeszcze. Nikt nie zadzwoni. Myślę, że to stąd, że nieakceptowalne
    >jest już dzisiaj, by jeden numer należał do kilku osób.

    Ja tam mysle ze ceny spadly/duzo "darmowych" minut "wcisneli".
    Chce ktos dzwonic, to dzwoni, z komorki, a w niej ma twoja komorke.

    >Dzwonię i muszę powiedzieć z kim chcę gadać?! Młodzi w ogóle nie
    >potrafią sobie
    >czegoś takiego wyobrazić, a starsi zapomnieli, że tak kiedyś było.

    Raczej co innego - czasem jest dobrze, ze stacjonarny, ze jestes przy
    telefonie.
    Szczegolnie sluzbowym - odbierasz i robisz, a jak nie odbierasz, tzn
    ze jest po godzinach i nie robisz :-)

    Ale w innych przypadkach po prostu szukasz kontaktu z czlowiekiem i
    nie zastanawiasz sie gdzie on teraz moze byc.

    Czasem z kolei wk* w firmach.
    Dzwonisz, centralka, wybieram ksiegowosc ... zajety.
    Dzwonie jeszcze raz - zajety. No ilez tak mozna pieniedzy tracic.

    A pardon, pieniedzy juz nie, wszak mam nielimitowane rozmowy :-)

    A notesy i ksiazki ... no coz, teraz wszyscy maja e-maile, facebooki,
    to moze i faktycznie nie ma co liczyc, ze jakis stary znajomy notes
    odszuka.

    J.

  • 63. Data: 2017-07-27 14:23:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ja tam mysle ze ceny spadly/duzo "darmowych" minut "wcisneli".
    > Chce ktos dzwonic, to dzwoni, z komorki, a w niej ma twoja komorke.

    Nie chodzi o to, dlaczego dzwonią na komórkę, tylko dlaczebo *nie*
    dzwonią na stacjonarny. Czasami opór jest bardzo wyraźny.

    > Szczegolnie sluzbowym - odbierasz i robisz, a jak nie odbierasz,
    > tzn ze jest po godzinach i nie robisz :-)

    Miałem na myśli wyłącznie tzw. telefony domowe. Ale niedawno słyszałem
    reklamę operatora, który przekonywał, że warto zapłacić za to, że
    telefon jest stacjonarny. Bo nikt nie pomyśli, że firma mieści się
    w kieszeni. Z tym że to już teraz jest nieprawda, jak dobrze wiemy.

    > Ale w innych przypadkach po prostu szukasz kontaktu z czlowiekiem
    > i nie zastanawiasz sie gdzie on teraz moze byc.

    Edward T. Hall, "Ukryty wymiar" -- jest taka książka. A w niej rozdział
    o telefonach. Ale takich z końca lat sześćdziesiątych, więc na druciku.
    Nawet nie tyle o telefonach, co o tym, jak ludzie róznych narodowości
    podchodzą do komunikacji telefonicznej. Otóż zastanawiają się mocno
    (wtedy tak było) nad tym, gdzie człowiek jest, co robi i w jakim jest
    nastroju. Dlatego też niektórzy uznawali wtedy, że bardziej wypada
    złożyć niezapowiedzianą wizytę (i dyskretnie wszystko wybadać), niż
    dzwonić bez zapowiedzi. Dzisiaj wszystko się odwróciło. Ludzie dzwonią,
    wiedzą, że można rozmówcę zastać wszędzie i w rozmaitych sytuacjach,
    ale nie przyjdzie im do głowy na początku zapytać, czy nie przeszkadzają
    i czy mogą dalej gadać swoje.

    > A notesy i ksiazki ... no coz, teraz wszyscy maja e-maile, facebooki,
    > to moze i faktycznie nie ma co liczyc, ze jakis stary znajomy notes
    > odszuka.

    Nie znam adresów mailowych wielu znajomych. Choć wiem, że oczywiście mają.

    --
    Jarek

  • 64. Data: 2017-07-27 15:13:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Nie chodzi o to, dlaczego dzwonią na komórkę, tylko dlaczebo *nie*
    >dzwonią na stacjonarny. Czasami opór jest bardzo wyraźny.

    Ja tam mysle, ze obecnie moze pojsc o to, ze na komorki maja "za
    darmo", a na stacjonarne trzeba placic :-)

> [...]
    >telefon jest stacjonarny. Bo nikt nie pomyśli, że firma mieści się
    >w kieszeni. Z tym że to już teraz jest nieprawda, jak dobrze wiemy.

    Ale argument moze trafic do potencjalnych klientow, i do ich
    potencjalnych klientow, co tez istotne :-)

> [...]
    >złożyć niezapowiedzianą wizytę (i dyskretnie wszystko wybadać), niż
    >dzwonić bez zapowiedzi. Dzisiaj wszystko się odwróciło.

    Jak na koniec lat 60-tych, to troche dziwne, bo w USA telefon byl juz
    powszechny.

    Przed wojna czy jeszcze wczesniej, o, to co innego, "u nas w domu to
    sie dzwoni na sluzbe" :-)

> [...]
    >wiedzą, że można rozmówcę zastać wszędzie i w rozmaitych sytuacjach,
    >ale nie przyjdzie im do głowy na początku zapytać, czy nie

    Juz sie ucza. No i ucza sie "teraz nie moge rozmawiac, oddzwonie".
    Albo od malego wysylaja SMS, bo przeciez na lekcji nie wypada
    rozmawiac :-)

    P.S. potrafie miec pol dnia spokoj, nikt nie dzwoni.
    A jak juz zadzwoni ... to zaraz dwoni drugi telefon :-)

    >Nie znam adresów mailowych wielu znajomych. Choć wiem, że oczywiście
    >mają.

    Ale jak bedziesz chcial odszukac znajomych ze szkoly, to gdzie
    siegniesz ?
    Inna sprawa, ze po co ... no, my tam czasem robimy spotkanie, ktos
    moje nr/adresy ma..

    W rodzinie podobnie - do niektorych nie wiem jak dzwonic, bo tych nr
    mieli juz tyle, a mnie sie uporzadkowac nie chcialo i nie wiem ktory
    aktualny :-)

    J.

  • 65. Data: 2017-07-27 15:39:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ja tam mysle, ze obecnie moze pojsc o to, ze na komorki maja
    > "za darmo", a na stacjonarne trzeba placic :-)

    Nie, to zjawisko jest jeszcze starsze. Zresztą sam nigdy się
    z taką taryfa nie spotkałem. Miałem tylko tak, że w swojej
    sieci *i na stacjonarne* za darmo, reszta płatne.

    > Jak na koniec lat 60-tych, to troche dziwne, bo w USA telefon byl
    > juz powszechny.

    Ksiązka jest o traktowaniu przestrzeni między ludźmi. Inne rozdzały
    są na przykład o stołach i krzesłach. Te meble były powszechne nawet
    wcześniej i nie tylko w USA. Więc nie o to chodzi. Po prostu są róznice
    kulturowe w podejściu do wielu rzeczy między nacjami. Wtedy chyba większe,
    teraz maleją, ale wciąż są.

    > Przed wojna czy jeszcze wczesniej, o, to co innego, "u nas w domu
    > to sie dzwoni na sluzbe" :-)

    W Polsce we wspomnianych latach sześćdziesiątych wyznawano zasadę,
    że człowiek kulturalny nie rozmawia przez telefon dłużej niz trzy
    minuty, bo telefon jest do spraw poważnych, a nei do gadulstwa.

    > Juz sie ucza. No i ucza sie "teraz nie moge rozmawiac, oddzwonie".

    To jest co innego. Ja oczywiście bez ogródek mówię, że teraz nie.
    I chyba ludzie zbyt dobrze się nauczyli, że ktoś tak może powiedzieć,
    więc dzwonia i sie nie przejmują. A ja jednak wciąż uważam, że samemu
    trzeba zapytać.

    > Ale jak bedziesz chcial odszukac znajomych ze szkoly, to gdzie
    > siegniesz ?

    Do gugla.

    > W rodzinie podobnie - do niektorych nie wiem jak dzwonic, bo tych nr
    > mieli juz tyle, a mnie sie uporzadkowac nie chcialo i nie wiem ktory
    > aktualny :-)

    Staram sie nie zmieniać swoich numerów i adresów. Wychodzi mi to.

    --
    Jarek

  • 66. Data: 2017-07-27 17:48:33
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Staram sie nie zmieniać swoich numerów i adresów. Wychodzi mi to.

    Ja mam numer komórki ten sam od 1997, a email od 1991.

    :)

    MJ

  • 67. Data: 2017-07-27 18:49:36
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > muszę powiedzieć z kim chcę gadać?! Młodzi w ogóle nie potrafią sobie
    > czegoś takiego wyobrazić, a starsi zapomnieli, że tak kiedyś było.

    Jarku, ale zajarzyłeś, że ten mój dziwny stacjonarny to Sferia i mam go cały
    czas przy sobie?
    A domowy, to przeniosę pod coś, ale na razie nie wiem, operator oferuje
    udostępnienie go przez aplikację na śmiardfon, równolegle z aparatem w domu.
    A może to konto SIP, a ja w fonie mam wbudowaną aplikację. Jednak, jak
    powiedziałem, możliwie maksymalnie chcę się uniezależnić od obecności netu,
    choć oczywiście, jak jest, zamierzam go wykorzystać.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 68. Data: 2017-07-27 19:04:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > Jarku, ale zajarzyłeś, że ten mój dziwny stacjonarny to Sferia i mam
    > go cały czas przy sobie?

    Zajarzyłem. Ale też opisałem jak wygląda chęć dzwonienia na *numery*
    stacjonarne. Tak, chodzi o *numery*, a nie o to, czy to bartek stojący
    na półeczce w przedpokoju, czy komórka w czyjejś kieszeni.

> [...]
    > Jednak, jak powiedziałem, możliwie maksymalnie chcę się uniezależnić
    > od obecności netu, choć oczywiście, jak jest, zamierzam go wykorzystać.

    Mam stacjonarny numer w VoIP (a nawet kilka). Ale jedyme sensowne
    zastosowanie jakie znam, to używanie go za granicą. Sensowne kiedyś,
    bo dzisiaj są zerowe stawki roamingowe w Unii.

    --
    Jarek

  • 69. Data: 2017-07-27 19:25:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Nie, to zjawisko jest jeszcze starsze. Zresztą sam nigdy się
    >z taką taryfa nie spotkałem. Miałem tylko tak, że w swojej
    >sieci *i na stacjonarne* za darmo, reszta płatne.

    A teraz jest czesto odwrotnie, za stacjonarne trzeba doplacic :-)

> [...]
    >róznice
    >kulturowe w podejściu do wielu rzeczy między nacjami. Wtedy chyba

    https://www.youtube.com/watch?v=vM93LvSDru8
    https://www.youtube.com/watch?v=fxYMnuBlkqM

    My sie nie usmiechamy :-(

    >W Polsce we wspomnianych latach sześćdziesiątych wyznawano zasadę,
    >że człowiek kulturalny nie rozmawia przez telefon dłużej niz trzy
    >minuty, bo telefon jest do spraw poważnych, a nei do gadulstwa.

    No bo telefon byl do spraw sluzbowych :-P

    >Staram sie nie zmieniać swoich numerów i adresów. Wychodzi mi to.

    A jednoczesnie narzekasz, ze na stacjonarny nikt nie dzwoni :-)

    J.

  • 70. Data: 2017-07-27 19:50:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A teraz jest czesto odwrotnie, za stacjonarne trzeba doplacic :-)

    Się nie spotkałem. Mam wszystkie bezpłatne, więc przejawiam nikłe
    zainteresowanie innymi planami taryfowymi.

    > No bo telefon byl do spraw sluzbowych :-P

    Ta sama zasada dotyczyła telefonów prywatnych.

    > A jednoczesnie narzekasz, ze na stacjonarny nikt nie dzwoni :-)

    Czy chodzi o to, że gdybym wciąż zmieniał numer komórki, to bym tak tym
    wszystkich zdezorientował, że by w końcu podjęli próbę zadzwonienia do
    domu? Nikłe szanse. Podejrzewam, że większość nie kolekcjonuje takich
    numerów.

    --
    Jarek