  • 71. Data: 2017-07-28 00:38:17
    Temat: Re: NOM - co się z tym stało?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 27 Jul 2017 19:25:46 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A jednoczesnie narzekasz, ze na stacjonarny nikt nie dzwoni :-)

    Bo stacjonarny teraz służy do poszukiwania komórki, jak się gdzieś
    skryje.

    --
    Marek

  • 72. Data: 2017-07-28 07:57:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-07-28 o 00:38, Marek pisze:

    > Bo stacjonarny teraz służy do poszukiwania komórki, jak się gdzieś skryje.

    Od tego jest druga komórka.

    --
    Liwiusz

  • 73. Data: 2017-07-28 11:20:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Się nie spotkałem. Mam wszystkie bezpłatne, więc przejawiam nikłe
    >zainteresowanie innymi planami taryfowymi.

    IMO czeste w taryfach. Na czyms trzeba zarobic - najchetniej na
    dodatkowych 5 zl za "bez limitu na stacjonarne" :-)

    >Ta sama zasada dotyczyła telefonów prywatnych.

    Ale ile ich bylo ?

    Tak swoja droga ... zasada propagowana przez operatorow ?
    Ktorym taki gadula zajmowal cenne zasoby centrali ..

    J.

  • 74. Data: 2017-07-28 12:21:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale ile ich bylo ?

    Mieliśmy w domu warszawską książkę telefoniczną. Rok wydania ten sam,
    co oryginału książki E.T. Halla. Tom z abonentami prywatnymi był trzy
    razy grubszy od tomu "Instytucje". Ale był też tom trzeci, województwo
    warszawskie. W przybliżeniu odpowiadało ono obecnemu mazowieckiemu.
    Książka była chyba jeszcze cieńsza od tej z instytucjami.

    > Tak swoja droga ... zasada propagowana przez operatorow ?
    > Ktorym taki gadula zajmowal cenne zasoby centrali ..

    Na pewno jeden z powodów. Ale co ciekawe, gdy już te zasoby przestały
    być cenne i deficytowe, to dopiero wtedy wprowadzono rozliczenie czasu
    rozmów. W każdym razie mnie o tej zasadzie mówiono w szkole podstawowej,
    na lekcji polskiego bodajże. Wtedy uczono takich praktycznych rzeczy,
    jak na przykład pisanie listu do wuja Leona.

    Jarek

    --
    Słuchajcie, mój Szwejku: nie mam czasu na żadne ględzenie. Wojskowe rozmowy
    telefoniczne to nie pogawędka okazyjna, jak na przykład, gdy się kogoś przez

  • 75. Data: 2017-07-28 13:25:12
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Od tego jest druga komórka.

    Nie inaczej!
    A miejsca znalezienia bywają mocno osobliwe, już o znajdowaniu pod muszlą
    kiblaną, jak z kieszeni wypadnie, nie wspominam :)

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 76. Data: 2017-07-28 13:35:11
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Zajarzyłem. Ale też opisałem jak wygląda chęć dzwonienia na *numery*
    > stacjonarne. Tak, chodzi o *numery*, a nie o to, czy to bartek stojący
    > na półeczce w przedpokoju, czy komórka w czyjejś kieszeni.

    No, dziwują się ludzie, jak zapodaję, zwłaszcza, że to oto ten Szajsung, co
    go w lewej ręce trzymam... Magia, panie...

    > Mam stacjonarny numer w VoIP (a nawet kilka). Ale jedyme sensowne
    > zastosowanie jakie znam, to używanie go za granicą. Sensowne kiedyś,
    > bo dzisiaj są zerowe stawki roamingowe w Unii.

    Ja najpewniej zrobię tak, że zatrzymam sobie numer, gdzie jest, natomiast
    uruchomię równolegle dostęp przez VoIP (SIP, czy dowolny inny wygodny), co
    przyda się np, na wyjeździe.
    Na Sferię ludzie nadal będą stacjonarnie dzwonić, a ja sobie po prostu
    przełączę na numer komórkowy i włączę przekierowanie. Taka dywersyfikacja
    połączenia ze światem. I przynajmniej 2 komórki z różnych sieci, aby jak
    jedna padnie, lub się nie zroamuje, była do dyspozycji druga. I tu już
    mniejsza o to, pod jakim numerem będę osiągalny.

  • 77. Data: 2017-07-28 14:26:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Mieliśmy w domu warszawską książkę telefoniczną. Rok wydania ten sam,
    >co oryginału książki E.T. Halla. Tom z abonentami prywatnymi był trzy
    >razy grubszy od tomu "Instytucje".

    No no ... choc w sumie ... jak Tato pracowal w zakladzie co mial 2000
    pracownikow, to ile zaklad mogl miec nr - gora 10.

    Ale czy pracownicy mieli 10 telefonow ... ? :-)

    Pewnie mieli, bo to dyrektor, zastepca, I sekretarz ... ludzie tez
    troche mieli, ale Tato sie doczekal gdzies w latach 80-tych :-)

    Skreslili z programu ?

    J.

  • 78. Data: 2017-07-28 14:54:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >
    > Pewnie mieli, bo to dyrektor, zastepca, I sekretarz ... ludzie tez
    > troche mieli, ale Tato sie doczekal gdzies w latach 80-tych :-)

    Zakładanie telefonu to jedno z moich najwcześniejszych wspomnień
    z dzieciństwa. Zaraz po przeprowadzce, którą pamiętam słabiej.

    Jak to właściwie było we Wrocławiu? Poniemieckie pozostałości
    infrastruktury nie powodowały, że telefonów jakoś więcej niż
    w innych miastach?

    > Skreslili z programu ?

    Na pewno nie wprowadzili w porę tego, co trzeba. W klasach moich
    dzieci nie mówiono o tym, jak pisać email. Choć adresy to one już
    miały. Domyślam się, że dzisiaj również nie uczą pisania komentarzy
    na portalach.

    --
    Jarek

  • 79. Data: 2017-07-28 16:18:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

> [...]

    >Jak to właściwie było we Wrocławiu? Poniemieckie pozostałości
    >infrastruktury nie powodowały, że telefonów jakoś więcej niż

    Nie wiem, bo ja juz w nowym budownictwie mieszkalem.
    I tak jakos bylo, ze im nowsze, tym sie krocej na telefon czekalo.
    W dodatku nie potrafie sie odnalezc na starych mapach
    czy te zakreskowane obszary to budynki ?
    https://dolny-slask.org.pl/mapy/wroclaw/1939/8.jpg

    Jesli budynki, to po wielu nic nie zostalo, towarzysze Rosjanie
    odwalili dobra robote.

    Z kolei czesc nowych blokowisk powstala na terenach, gdzie na mapie
    pusto, a liczba mieszkancow sie nie zmienila, musieli sie ci Niemcy
    jakos tloczyc.

    W latach 80-tych koledzy i kolezanki z liceum prawie wszyscy mieli
    telefony w domach, a byli z calego miasta.
    Ale znajomy mieszkal w starej kamienicy, to jeszcze w latach 90-tych
    czekal na telefon.
    Mam wrazenie, ze w ok 1995 TP sie wyrobila ze starymi wnioskami i
    mowilo sie, ze teraz na telefon czeka sie krotko ... ale przyszla
    powodz i przez dwa lata mieli zajecie.

    Ksiazki poszly na makulature, to nie oszacuje ile tych nr bylo.

    I jeszcze kwestia numeracji - mielismy ogolnie numery 6-cyfrowe, ale
    byla jedna centrala 5 cyfrowa, "3" na poczatku.
    Mozna cos z tego wnioskowac ?

> [...]
    >dzieci nie mówiono o tym, jak pisać email. Choć adresy to one już
    >miały. Domyślam się, że dzisiaj również nie uczą pisania komentarzy

    Ale jak pisac list do babci to pewnie nadal jest w programie :-)

    J.

  • 80. Data: 2017-07-28 17:52:34
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > miały. Domyślam się, że dzisiaj również nie uczą pisania komentarzy
    > na portalach.

    A gość od informy, nie spowoduje, mimo próśb, prawidłowego poustawiania
    czytników newsów, przez co przy cytowaniu jest katastrofa. Już nie pamiętam,
    czy zapodałem do szkoły, żeby panu przetłumaczyli, co młódź powinna umieć
    (aby nie było, pan razem z klasą uczestniczył w głupiej zabawie). Kto
    pamięta news.ztm.waw.pl, grupa ztm.test, to może i pamiętać akcję. Ja bym to
    porównał do sytuacji, gdy dzieciarnię nauczy się pięknie języka francuskiego
    i jeszcze jakiegoś, fleksja, koniugacja, deklinacja, na szóstkę. A zapomni
    przekazać, że sie przy stole nie beka i nie pierdzi, a jak już, to się
    przeprasza zgromadzoznych. Jeszcze coś takiego jak kindersztuba... ale weź
    tu się z koniem kop... Nie pamiętam, wybaczcie, chyba kazałem wypierdalać.