  • 381. Data: 2020-04-04 12:59:44
    Temat: Re: NTG Wirus Niemcy z najwiekszą ilością zmarłych
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Gdyby faktycznie tak było, to po co ta cała afera o mycie rąk? Spisek?
    >
    > Kilka dni temu w lokalnym radio jakiś profesor podawał czas,
    > przez który wirus może "przeżyć", szło to jakoś tak:
    > - na ludziu (np. ręce): pół dnia
    > - na papierze 8h
    > - na plastiku 3 dni
    > - unosząc się w powietrzu 3h

    andal ironizował...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 382. Data: 2020-04-04 12:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

> [...]
    > np z niemieckim kurzarbeitem.
    > Ja mam pracowników, więc zawiesić i tak bym nie mógł.
    > Przychodu mam więcej niż te 15 tys ale podatkowo mam stratę,
    > więc całe to gadanie o pomocy jest dla mnie o kant d...
    > bo zawsze się znajdzie jakiś procent, który się nie załapie
    > na jakieś ulgi czy zwolnienia z innych powodów
    > (ulgi w czynszach od powierzchni czy zus od przychodu).
    >
    > Pozawieszali Ci, którzy mają generalnie przychód generowany
    > liczbą klientów: fryzjer, kosmetyczka, rehabilitant itp
    > Jak nie ma klientów, to nie ma przychodu i dla nich
    > ulga w ZUS to by było na 3 miechy a co potem?

    No tak ale zawieszajac teraz byc moze ograniczaja sobie mozliwosc
    skorzystania mimo wszystko z jakiejs pomocy.
    A zawiesic zawsze mogliby za 3 miesiace.

    BTW biorac pod uwage firme z pracownikami w liczbie ponizej 9 - to
    zwolnienie z ZUS której czesci płatnosci ZUSu dotyczy? TEgo co płaci
    przedsiebiorca za siebie? Tego co płaci za pracowników? Tego co
    pracownicy płaca za siebie? Wszystkich składowych?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 383. Data: 2020-04-04 13:37:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-03 o 12:59, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    wAR0n6JdL0DEn2AE2gLLl1f3qbcu-gwUGiefrVmDimdSM3hswKsM
    9jN12Clo

    > Trudno powiedziec. Moze raczej ukrywali/nie badali powiklan pogrypowych
    > w poprzednich latach.
    >
    > No i - wspomniany tam dr Wodarg, udzielil tego wywiadu przed 10.03, a
    > zdaje sie stanowisko podobne ma od lat.
    >
    > https://www.wodarg.com/
    > Trzeba sledzic, czy nie zmienil zdania - wczesniej to chyba nie mieli
    > masowych zgonow w domach seniora ..
    >
    > Ciekawe info podeslal Cavalino o tej szczepionce na gruzlice - jesli NRD
    > bylo szczepione, a RFN nie ... choc akurat ci staruszkowie moze akurat
    > byli ...
    Myśmy byli, zachód generalnie nie, podobno różnica w śmiertelności to
    nawet 20 razy.

    --
    Janusz

  • 384. Data: 2020-04-04 13:38:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-03 o 16:27, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
    >
    > janusze wirusologii są wyjątkowo aktywne
    O głupek gost (co sie wstydzi imienia) się znalazł, co u ciebie było tak
    cicho, z dziury wylazłeś czy cie odkopali.

    --
    Janusz

  • 385. Data: 2020-04-04 13:48:36
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-04-03 o 21:47, andal pisze:

    > chcesz zaoszczedzic to mozesz zapisac sie na eutanazje ;)

    Ja faktycznie chce zaoszczędzić więc się nie zapisze.
    Nie ma sensu płacenia za coś co i tak przyjdzie samo. :-)

    pozdrawiam

  • 386. Data: 2020-04-04 14:01:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-04-04 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > No tak ale zawieszajac teraz byc moze ograniczaja sobie mozliwosc
    > skorzystania mimo wszystko z jakiejs pomocy.
    > A zawiesic zawsze mogliby za 3 miesiace.

    Jeśli ktoś się łapie na ulgę i jeszcze nie zawiesił, to poczeka, bo
    dostanie 3 miesiace zwolnienia a potem jak się sytuacja wyklaruje,
    to albo bedą jakieś inne ulgi albo zawsze może poxniej zawiesić.
    Jak ktoś nie wierzył w ulgi i zawiesił od razu, to za wielkiej różnicy
    finansowo też nie będzie. O ile dobrze pamiętam, to
    koszty niezbędne do utrzymania źródła dochodu można ponosić
    a pewnie i coś odliczyć za ten okres, ale nie zgłębiałem tego.

> [...]
    > przedsiebiorca za siebie? Tego co płaci za pracowników? Tego co
    > pracownicy płaca za siebie? Wszystkich składowych?

    Wyklikaj sobie i przeczytaj - przecież nie będziesz nic decydował na
    podstawie postu z grupy. A nawet jeśli chodzi Ci o wiedzę ogólną, to i
    tak wiesz, że ludzie różne głupoty tu piszą. Ja Cię w dowodzie wpisanego
    nie mam, ale odpowiem :-) :
    W ustawie jest mowa o nieopłaconych należnościach z tytułu składek za
    odpowiednie miesiące wykazane już w deklaracjach - w samym wniosku jest
    mowa ogólnie o składkach
    na ubezpieczenie różnych, ale jeśli ktoś wypłaca wynagrodzenie,
    to składki pracownika zawarte w brutto musiałby automatycnie ktoś
    zapłacić, bo to by była
    zwykła kradzieź z ścigana z KK.
    Ale jak się czyta ustawę głębiej, to wynika z tego, że chodzi o
    zwolnienie składek wykazanych w deklaracjach i w którymś artykule
    zapisali, że to się odbywa w trybie umorzenia składek - więc tak jakby
    zachowane są wszystkie prawa a tylko kwoty należne umarza się. Pytałem
    przed chwilą na grupie prawo jak to jest z uglą od strony pracownika,
    ale już chyba odkryłem, że jest umarzane i to jest odpowiedź.

    Teraz tylko czekać jak skarbówka uzna to za przychód :-)

  • 387. Data: 2020-04-04 14:59:03
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Myśmy byli, zachód generalnie nie, podobno różnica w śmiertelności to nawet 20
    razy.

    Nie w Niemczech. Dotknięte są landy graniczące z Austria i przyległe. Jeden Kreis na
    granicy z Francją i tradycyjnie duże miasta Hamburg czy Berlin. Domy starców też
    losowo patrz np mały Wolfsburg czy Lipsk.

    Ogólnie ludzie zaczynają się irytować że izoluje się wszystkich zamiast grupy
    wysokiego ryzyka czyli 70+ i chorych.

  • 388. Data: 2020-04-04 17:42:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

> [...]
    > zapisali, że to się odbywa w trybie umorzenia składek - więc tak
    > jakby zachowane są wszystkie prawa a tylko kwoty należne umarza się.

    No tak to niby ma byc ze składka płatna jest przez budzet czyli wszystkie
    składowe typu czesc rentowa czy emerytalna laduja tam gdzie zawsze tylko
    ktos inny płaci.

> [...]
    > odpowiedź.
    >
    > Teraz tylko czekać jak skarbówka uzna to za przychód :-)

    Ale czyj przychód? Pracownika?

    Bo skoro on tych składek nie płaci tylko płaci je budzet to w sumie
    powinien dostac wyzsza pensje w tych miesiacach?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 389. Data: 2020-04-04 17:54:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-04 o 14:59, Przemek Jedrzejczak pisze:
> [...]
    losowo patrz np mały Wolfsburg czy Lipsk.

    > Ogólnie ludzie zaczynają się irytować że izoluje się wszystkich zamiast grupy

    Też mnie to irytuje, ale co możemy zrobić? jedynie wybory mogą coś zmienić,
    właśnie jest możliwość zrobienia 1 kroku i wykopania adriana, trzeba to
    wykorzystać.

    --
    Janusz

  • 390. Data: 2020-04-04 18:41:23
    Od: andal <a...@a...org>

    On Sat, 04 Apr 2020 04:59:45 +0000, Budzik wrote:

    > Użytkownik andal a...@a...org ...

    > Byc moze. Ktoredy jeszcze?

    dyfuzja