  • 1. Data: 2019-05-07 20:17:31
    Temat: Tania terenówka
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Niewielki budżet a droga do posesji może być błotnista lub zaśnieżona.
    Jaki , może być niewielki, samochód, chętnie Suzuki, używany.
    Do jakiego rocznika warto, na co patrzeć przy kupowaniu?

  • 2. Data: 2019-05-07 21:58:28
    Temat: Re: Tania terenówka
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 07 May 2019 20:17:31 +0200, Borneq wrote:
    > Niewielki budżet a droga do posesji może być błotnista lub zaśnieżona.
    > Jaki , może być niewielki, samochód, chętnie Suzuki, używany.
    > Do jakiego rocznika warto, na co patrzeć przy kupowaniu?

    Oczywiście NIVA. Ale trzeba lubić trochę podłubać. Patrzeć na podwozie -
    czy rdza nie przeżarła dziur na wylot.

    Mateusz

  • 3. Data: 2019-05-07 22:08:50
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-05-07 o 20:17, Borneq pisze:
    > Niewielki budżet a droga do posesji może być błotnista lub zaśnieżona.
    > Jaki , może być niewielki, samochód, chętnie Suzuki, używany.
    > Do jakiego rocznika warto, na co patrzeć przy kupowaniu?

    Wiele niewiadomych...
    Dla błotnistej (bez przesady) lub zaśnieżonej drogi właśnie kupiłem SX4
    4x4 a dokładnie Sedici 1,9 jtd. Wbrew modzie ale kierując się zdrowym
    rozsądkiem ;-)
    Prosty, twardy, o umiarkowanej wielkości i podobno sprawdza się w
    miejskiej dżungli.

  • 4. Data: 2019-05-08 07:29:46
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 20:18:14 UTC+2 użytkownik Borneq napisał:
    > Niewielki budżet a droga do posesji może być błotnista lub zaśnieżona.
    > Jaki , może być niewielki, samochód, chętnie Suzuki, używany.
    > Do jakiego rocznika warto, na co patrzeć przy kupowaniu?

    Renault Kangoo
    Jak kiedyś pracowałem na budowie autostrady to był
    podstawowy samochód inzynierów.
    Kierownik miał Suzuki Jimmy fajne ale baaardzo niewygodne

  • 5. Data: 2019-05-08 18:55:03
    Od: adam <a...@a...pl>

    One wszystkie są tanie;) A to dlatego, że terenówek już nie produkują na
    europejski rynek, więc to co jest do kupienia ma już swoje lata. Te
    współczesne, które szumnie są reklamowane jako 4x4, AWD lub SUVy ułatwią
    jazdę tylko w niewielkim błocie, ewentualnie na śliskim.
    Niva jest dobra, ale nie wyrobisz na paliwo.
    Suzuki Jimny - też dobre własności terenowe, ale komfort jazdy
    niewielki, z racji słabych i głośnych silników.
    Jest cała masa innych - poszukaj rankingów.
    Ja bym brał Dacię Duster - z obecnie produkowanych chyba najlepszy pod
    względem parametrów, duży prześwit i dobre kąty, nieawaryjny i tani w
    serwisie. Raczej benzynę niż diesla.
    Do tego będą potrzebne opony trochę bardziej agresywne, bo na zwykłych
    można się też zagrzebać.

  • 6. Data: 2019-05-08 19:14:43
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-05-2019 o 18:55, adam pisze:
> [...]
    > Ja bym brał Dacię Duster - z obecnie produkowanych chyba najlepszy pod
    > względem parametrów, duży prześwit i dobre kąty, nieawaryjny i tani w

    Tu bym się nie zgodził - awaryjny jak diabli (tzn. jak wszystko z grupy
    Renault, plus dodatek z racji badziewnych podzespołów), a serwis ani nie
    jest tani, ani nie jest dobry.
    Jakby trzeba za niego płacić, to jest wręcz bardzo drogi, zwłaszcza jak
    za jedną naprawę musiałbyś płacić kilka razy,a i tak nie zostałaby
    skutecznie wykonana.

    No i jeśli piszesz o wersji 4x4, to jest dodatkowy problem, bo z racji
    skróconej bezsensownie skrzyni, na zwykłej drodze zamęczy Cię tak jak Jimny.
    Fakt - zwłaszcza diesel pracujący jak traktor w tym modelu.

  • 7. Data: 2019-05-08 19:31:05
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 08 May 2019 18:55:03 +0200, adam wrote:
    > Niva jest dobra, ale nie wyrobisz na paliwo.

    Dezinformacja. To była być może prawda w modelach 1600 z niedoregulowanym
    gaźnikiem, ale nie w modelach sprzed ostatnich 20 lat, tj. 1.7i i 1.7MPi.
    W mojej (pełnoletniej już) 1.7i przy "normalnej" jeździe na długiej
    skrzyni bez problemu da się utrzymać spalanie w okolicach 10l/100.

    Ale jak pisałem wcześniej - do Nivy trzeba mieć chęć podłubania od czasu
    do czasu. To jest bardzo solidny i niezawodny samochód, ale różne
    drobiazgi lubią się od czasu do czasu spsuć.

    > Ja bym brał Dacię Duster - z obecnie produkowanych chyba najlepszy pod
    > względem parametrów, duży prześwit i dobre kąty

    Duży prześwit i dobre kąty to chyba żart. Duster to fajny samochód, ale
    żadna z niego terenówka.

    Mateusz

  • 8. Data: 2019-05-08 20:05:29
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Duży prześwit i dobre kąty to chyba żart. Duster to fajny samochód, ale
    > żadna z niego terenówka.

    Oczywiście, że to nie terenówka, ale pytający chyba nieświadomie użył
    tego słowa. Do krótkiego odcinka po błocie, który będzie stanowił 1
    promil całego przebiegu nie jest mu potrzebna terenówka.
    Natomiast porównaj sobie tabele, to zobaczysz że parametry są niezłe. 22
    cm prześwitu to ma akurat fabryczny patrol.

  • 9. Data: 2019-05-08 20:24:28
    Od: adam <a...@a...pl>

> [...]
    > Jimny.
    > Fakt - zwłaszcza diesel pracujący jak traktor w tym modelu.

    Nie demonizowałbym, awaryjność na tle innych wcale nie wygląda źle.
    Zrobiłem tylko ok. 3 tys, więc nie mam własnych doświadczeń, ale
    przymierzałem się kiedyś do kupna i przewaliłem cały internet.
    Co komfortu też nie podzielam negatywnych opinii, miałem akurat diesla,
    nie jest nadmiernie głośny, nie ma aż tak krótkich siedzeń, itd.
    Oczywiście trzeba mieć świadomość, że jest to bardzo prosty i podstawowy
    model, więc wyposażenie i wystrój są sromne. Ale koncepcja i część
    elementów pochodzi z X-Traila, który był dość dzielnym autem. trochę
    irytujące są krótkie przełożenia, ale to po to, aby zastąpić brak reduktora.

  • 10. Data: 2019-05-08 20:36:35
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 08 May 2019 20:24:28 +0200, adam wrote:
    > Co komfortu też nie podzielam negatywnych opinii, miałem akurat diesla,
    > nie jest nadmiernie głośny, nie ma aż tak krótkich siedzeń, itd.

    Wszystko potwierdzam. Diesel w Dusterze nie jest wcale głośny, a do tego
    bardzo miło brzmi. A komfort jazdy oceniałbym na bardzo dobry (ale ja mam
    pewnie dość niskie wymagania, na co dzień jeżdżę Nivą i nie narzekam).

    > trochę irytujące są krótkie przełożenia, ale to po to, aby zastąpić
    > brak reduktora.

    Na pocieszenie powiem, że w wersji 2x4 przełożenia też są daremne.
    Nawalili 6 biegów nie wiadomo po co - 1-ka jest anemiczna, a potem
    wszystko leci bardzo szybko i komputer krzyczy o wrzucenia 6-tki już od
    70 km/h (na płaskim)... Rozkład biegów to jedyna rzecz którą zmieniłbym w
    tym samochodzie.

    Mateusz