    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: NURD
    Date: Thu, 9 May 2019 07:11:51 -0500

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message
    news:5cd32fbd$0$526$65785112@news.neostrada.pl...

    > Po pierwsze dyskusyjne, bo trzeby popatrzeć jak się zmieniła struktura
    > ruchu na rzecz esek i autostrad, gdzie z definicji nie ma pieszych.
    >
    > Po drugie, to sam sposób liczenia zaproponowany przez ciebie też nie
    > koniecznie jest właściwy. Dlaczego liczba samochodów? Dlaczego nie
    > pasażerokilometrów. A jak już km to dlaczego pasażero a nie kierowco. A
    > mięz trzeba liczyć na ilość pieszych - ta maleje, bo państwo nam się
    > kurczy, więc nawet jak spada, to może być pogorszenie.
    >
    > Żeby pokazać, że niekoniecznie masz rację, to zaproponujmy przez analogię
> [...]

    Ja się nie będę kłócił o to jak znormalizujesz te dane, ważne abyś
    je jakoś znormalizował. Bo chyba każdy się zgodzi że zdanie
    "śmierć na drogach poniosło 2 831 osób" będzie miało inny
    wydźwięk w 40-milionowej Polsce a inny w 5 milionowej Słowacji
    czy też 80 milionowych Niemczech. Dane bezwzględne, bez
    normalizacji, nie mówią nam dobrze o trendach bo nie uwzględniają
    innych ważnych czynników mogących się zmieniać w obserwowanym
    okresie. I tylko to chciałem "podświetlić" w mojej wypowiedzi.