  • 31. Data: 2015-10-08 12:07:56
    Temat: Re: Na czym archiwizować?
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 08.10.2015 Marcin N <m...@o...pl> napisał/a:

    > Google daje 15 GB za darmo, potem jest 100 GB i 1 TB.
    > Inne chmury nie mają lepszej oferty - o ile się orientuję.

    Swego czasu cloud.mail.ru dawał 1TB za friko "na zawsze"-
    chyba nawet jeszcze mam aktywne :-)

    A i obecnie jest spory wybór, wystarczy poszukać
    jakiejś porównywarki, np.
    http://www.cloudwards.net/comparison/

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 32. Data: 2015-10-08 14:11:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-08 o 12:07, Dominik & Co pisze:

    > Swego czasu cloud.mail.ru dawał 1TB za friko "na zawsze"-
    > chyba nawet jeszcze mam aktywne :-)
    >
    > A i obecnie jest spory wybór, wystarczy poszukać
    > jakiejś porównywarki, np.
    > http://www.cloudwards.net/comparison/

    A ktoś oferuje chmurę z prędkością transferu zbliżoną do
    osiągów przez USB3 ?
    Czy tradycyjnie wolne gówno ale chwalimy bo modne a smrodu
    nie czuć ?

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2015-10-08 14:18:23
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 8 Oct 2015 14:11:18 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > A ktoś oferuje chmurę z prędkością transferu zbliżoną do
    > osiągów przez USB3 ?

    Parametry łącza w jedną i drugą stronę to rozumiem masz zbliżone do tego, co
    USB3 oferuje?

    (ciach...)

    [ Everything is subjective. Choices, answers, good and evil. ]
    [ (Max Payne) ]

  • 34. Data: 2015-10-08 14:24:33
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 08.10.2015 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał/a:

    > A ktoś oferuje chmurę z prędkością transferu zbliżoną do
    > osiągów przez USB3 ?

    Do archiwizacji cudów wydajności nie potrzeba, przez noc
    kopia przyrostowa sama się robi z serwerka/NASa
    (a z komputerów w sieci lokalnej w dzień na tegoż serwerka).
    No, chyba że ktoś produkuje gigabajty dziennie
    - ale wtedy i pojemności mu szybko braknie.

    Można sobie szyfrować, jak dane poufne.

    > Czy tradycyjnie wolne gówno ale chwalimy bo modne a smrodu
    > nie czuć ?

    Ale po co takie grube słowa?

    Chmura ma swoje wady, ma swoje zalety- jak wszystko.

  • 35. Data: 2015-10-08 14:25:11
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 08.10.2015 Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał/a:

    > Parametry łącza w jedną i drugą stronę to rozumiem masz zbliżone do tego, co
    > USB3 oferuje?

    Pewnie tak, skoro pyta :-)

  • 36. Data: 2015-10-08 14:37:53
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    8 października 2015 10:05 Użytkownik "Iguan_007 Iguan_007" napisał w
    ps.com ...

    On Thursday, October 8, 2015 at 4:51:30 PM UTC+10, Poldek wrote:
    :
    : > Dysk 3,5 cala 1 TB kosztuje ok. 2000 zł i nie trzeba
    : > po roku płacić za niego od nowa.
    : >

    A nie ma tańszych, i to dość zauważalnie?? Nie zerkam do renomowanych sklepów,
    tylko na Allegro, no i można kupić już za ćwierć, góra 1/3-cią tego. No cóż, nie
    zaufał bym zanadto komuś, kto pozbywa się jednej sztuki, no bo jest spora szansa
    iż ją "znielubił" jako że miała jakiś feler. No ale mogła też stroić fochy z
    jego jak raz pł. główną, bo i tak bywa, a zaś "u mnie" będzie chodzić
    jak-ta-lala ;)

    Jednak bywa, że w takiej cenie wystawia jakaś firma sztuk kilka, i wtedy
    powyższe zastrzeżenia nie mają zastosowania. No i dają jeszcze jakąś-tam
    gwarancję, najczęściej circa 9 miesięcy. No cóż, *jakieś* ryzyko, że dysk padnie
    w miesiącu 10-tym - zawsze istnieje, no ale jeśli ktoś i tak zamierza tworzyć
    archiwum zdublowane, to ryzyko maleje zauważalnie, i taka różnica ceny *powinna*
    być sporym uzasadnieniem, aby jednak nie przepłacać...

    :
    : Niby tak, ale zeby to bylo bezpieczne to musisz ten dysk nosic.
    : Bo dysk stojacy na biurku kolo komputera przed pozarem
    : czy kradzieza nie chroni.
    :
    : Iguan
    :

    Nosić? Bez sensu! Trzeba swój dysk trzymać u kolegi, a jego newralgiczne dane -
    on odda do Twojej szafy. Natomiast ciekawym byłoby się dowiedzieć, jakie są
    stosowane metody zabezpieczania danych przez dostawców usługi p.t. chmura.
    Protekcja anty-włamaniowa to jeden problem (no, raczej dwa co najmniej), ale
    tu-i-teraz interesuje mnie możliwość padnięcia jakiegoś dysku. Wszak każdy taki
    pracuje baaardzo ciężko: 24*365,25... (dla uściślenia: rok ma niecałkowitą ilość
    dni, no i ową dodatkową ćwiartkę tam uwzględniłem) ;)

    No i ilość przesyłów też pewnie go nieco obciąża, no ale już nie-dramatycznie.
    Tak, czy siak - taki dysk też ma prawo się posypać, no to pewnie używają
    mirror'ingu, ale... Ale dla zabezpieczenia jeszcze skuteczniejszego (jak to
    sobie wyobrażam) RAID-owanie powinno się opierać na dyskach, które znajdują
    się... w oddzielnych budynkach! Zresztą odpowiednie rozwiązania są chyba *wciąż*
    rozwijanie, i (w przeciwieństwie do zastosowań w domu, czy małej firmie)
    wdrażane "na bieżąco", czyli z pośpiechem. I tak mnie ciekawi, czy "dostawcy
    chmury" - bywa, że chwalą się: na ile (i jakich) sposobów jest ona
    zabezpieczana?

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 37. Data: 2015-10-08 14:38:15
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w
    :
    : >
    : > (...)
    : > Chmura 100 GB kosztuje 2$ za miesiąc.
    :
    :
    : a czy są mniejsze darmowe chmury? chomik odpada, pomimo że jest
    : darmowy i ma nieograniczoną powierzchnie, to prędzej czy później go
    : zamkną.
    : ToMasz

    No ale "do zamknięcia" możesz z niego korzystać, wszak nie skasują Twoich plików
    bez *ostrzeżenia*! To chyba jasne, że uprzedzą -- co najmniej miesiąc przed
    zamknięciem...

    --

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

  • 38. Data: 2015-10-08 14:58:24
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 8 Oct 2015 12:25:11 +0000 (UTC), Dominik & Co napisał(a):

    > Pewnie tak, skoro pyta :-)

    Mhm. To mówisz, że już można sobie do domu podciągnąć symetryczne łącze
    5Gbit/s? Od kogo? I po ile miesięcznie? :D

    [ Jeśli nie potrafisz czegoś wyjaśnić w prosty sposób, oznacza to, że tak ]
    [ naprawdę nie rozumiesz tego dostatecznie dobrze. (Albert Einstein) ]

  • 39. Data: 2015-10-08 15:53:11
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    news:56161277$0$603$65785112@news.neostrada.pl ...
    :W dniu 2015-10-08 o 08:50, Poldek pisze:
    : >
    : >> (...)
    : >> Nikt nie wspomniał jeszcze o chmurze.
    : >
    : > Jak nie wspomniał, jak wspomniał już w
    : > news:56110f25$0$27519$65785112@news.neostrada.pl
    :
    : Ten link to niby do czego?
    : Bo u mnie do niczego.
    :

    Żadne *strona* WWW pod tym się nie kryje, sznureczki tego typu otwierają
    wyłącznie czytniki grup usenetowych, a i to -- nie wszystkie. Otwiera
    Thunderbird, no i Ou. Exrs też, ale... Ale np. mój ver. 6.00.2900.5512 onegdaj
    robił to szparko, po czym... przestał! Dlaczego? Podejrzewam "poprawkę"
    MałegoMiękkiego, taką, coby mi nie było "za dobrze"... Ale może ktoś zna jakiś
    powód bardziej prozaiczny, i pomoże mi usunąć ten mankament, dosyć dla mnie
    wq***jący...

    --
    Jestem racjonalistą, i to na więcej, niż sto procent. Dlatego, gdy widzę ślady
    kopyt, którym towarzyszy natrętny zapach siarki - wzywam fachowca: egzorcystę!

  • 40. Data: 2015-10-08 18:46:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-08 o 14:24, Dominik & Co pisze:

> [...]
    > No, chyba że ktoś produkuje gigabajty dziennie
    > - ale wtedy i pojemności mu szybko braknie.

    Usługa Chmury to nie jest lokalny NAS czy serwerek.

    > Można sobie szyfrować, jak dane poufne.

    Można też nie wysyłać ważnych danych poza siedzibę firmy
    co daje większe gwarancje że nikt niepowołany tego nie dostanie.
    Ale większość o tym zapomina.

    > Ale po co takie grube słowa?
    >
    > Chmura ma swoje wady, ma swoje zalety- jak wszystko.

    Zaleta jest jedna. Mam do niej dostęp gdziekolwiek bym nie
    przebywał pod warunkiem że mam internet.
    Tyle że przy archiwizacji to zaleta nieprzydatna.
    Cała reszta to wady.