  • 41. Data: 2015-10-08 20:33:03
    Temat: Re: Na czym archiwizować?
    Od: "Adam" <a...@0...pl>

    news:mv66l7$2rk$1@node2.news.atman.pl...
    > Zaleta jest jedna. Mam do niej dostęp gdziekolwiek bym nie
    > przebywał pod warunkiem że mam internet.
    > Tyle że przy archiwizacji to zaleta nieprzydatna.
    > Cała reszta to wady.
    Zgadzam się. Dlatego prosiłbym o jeszcze jakieś pomysły
    odnośnie archiwizacji poza chmurą.

    Dziękuję za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Adam

  • 42. Data: 2015-10-08 20:37:14
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-10-04 o 13:36, Adam pisze:
> [...]
    > przez dłuższy okres czasu musiałbym mieć możliwość
    > używania czytnika DVD.
    > Podział na płyty wielkości 4.7 GB byłby merytorycznie
    > sensowny, ale nie jest to niezbędne.
    > Jeśli płyty DVD to jakie i jakiej firmy byłyby najlepsze?
    > Jeśli nie płyty, to co innego?
    > Wydaje mi się, że zapis laserowy jest bezpieczniejszy
    > niż magnetyczny, czy mam rację?
    >
    > Materiał ten był gromadzony przez dłuższy czas,
    > częściowo jest nie do odtworzenia.
    > Był on gromadzony prywatnie i ma być używany tylko
    > dla celów prywatnych, więc nie chciałbym przesadzać

    Jak Bardzo Ci zależy na trwałości, to tylko M-Disc - tylko płyta w
    granicach 20-30 zł (BlueRay - 25GB) i odpowiednia nagrywarka, do odczytu
    wystarczy zwykły czytnik BlueRay.

    są jeszcze inne możliwości ale niedostępne w domu - kwasem wytrawiane w
    szkle dyski DVD ale to już bardzo drogie.

    Jak chmura, to może mega.nz ?
    50GB za free, a dziwię się, tamtej stronce, co podaje, że mega nie ma
    synchronizacji - ma i sam używam.

  • 43. Data: 2015-10-08 20:45:49
    Od: "Adam" <a...@0...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
    > Jak Bardzo Ci zależy na trwałości
    Zależy na trwałości przez ok. 5 lat.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 44. Data: 2015-10-08 23:26:20
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj (c)RaSz, 08 paź 2015 w
    news:561663b9$0$8382$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w
    >:
    >: >
    >: > (...)
    >: > Chmura 100 GB kosztuje 2$ za miesiąc.
    >:
    >:
    >: a czy są mniejsze darmowe chmury? chomik odpada, pomimo że jest
    >: darmowy i ma nieograniczoną powierzchnie, to prędzej czy później go
    >: zamkną. ToMasz
    >

    > No ale "do zamknięcia" możesz z niego korzystać, wszak nie skasują
    > Twoich plików bez *ostrzeżenia*! To chyba jasne, że uprzedzą -- co
> [...]
    W przypadku takiego serwisu nie zdziwiłbym sie nagły shutdown. Przy
    okazji warto sprawdzić ich regulamin. A poza tym:
    http://di.com.pl/chomikujpl-trafi-na-celownik-ameryk
    anskich-wladz-riaa-
    tego-chce-53377
    Sam od dawna trzymam tam różne prywatne rzeczy :) i tak od lat myślę
    sobie, że prędzej czy później go zamkną...he he

  • 45. Data: 2015-10-09 01:48:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-08 o 11:23, Marcin N pisze:

    > Brzmi już nieźle.
    >
    > Znalazłem jeszcze onetdysk - który ma za 19 zł rocznie kopię
    > bezpieczeństwa, ale NIGDZIE nie znalazłem wyjaśnienia, co to jest
    > takiego. Po prostu ZERO informacji. Może wiecie?
    > https://dysk.onet.pl/

    Ja bym Onetowi nie ufał.

    Miałem u nich wykupione mailowe konta komercyjne tak gdzieś ok. 1996,
    może 1997 roku - zamknęli bez ostrzeżenia.
    Miałem konta bezpłatnie - też polikwidowali.
    Usługi hostingowe znikały, strony www też.

    Ale to było trochę już czasu temu, może się poprawili.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 46. Data: 2015-10-09 08:21:23
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 08.10.2015 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał/a:

    > Usługa Chmury to nie jest lokalny NAS czy serwerek.

    To jest "I". Dodatkowo, redunancja lokalnego serwerka.

    > Zaleta jest jedna. Mam do niej dostęp gdziekolwiek bym nie
    > przebywał pod warunkiem że mam internet.
    > Tyle że przy archiwizacji to zaleta nieprzydatna.

    Nieprawda. Zaletą wykorzystywania chmury do archiwizacji
    jest to, że jest fizycznie poza obszarem archiwizowanym
    (np. mieszkaniem). I jak ci się np. spali mieszkanie
    razem z komputerem, NASem i DVD-RAM w szufladzie,
    to dane z chmury sobie zgrasz.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 47. Data: 2015-10-09 08:28:55
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 09.10.2015 o 08:21, Dominik & Co pisze:

> [...]
    > (np. mieszkaniem). I jak ci się np. spali mieszkanie
    > razem z komputerem, NASem i DVD-RAM w szufladzie,

    Podpowiedzcie więc jakąś tanią chmurę (czy też tani VPS) który pozwoli
    na przyrostowy backup ok. 500G, za niewielkie pieniądze (powiedzmy do
    20zł/mc).

    Koniecznie musi być szyfrowane, więc najlepiej jakbym miał dostęp do
    shella i mógł sobie zainstalować attic bądź zbackup.

    p. m.

  • 48. Data: 2015-10-09 08:54:28
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.10.2015 m <m...@g...com> napisał/a:

    > Podpowiedzcie więc jakąś tanią chmurę (czy też tani VPS) który pozwoli
    > na przyrostowy backup ok. 500G, za niewielkie pieniądze (powiedzmy do
    > 20zł/mc).

    Crashplan kiedyś miał właśnie coś koło 4$. Teraz mają chyba
    nawet nolimit za friko dla domowych użytkowników (nie sprawdzałem).

    https://www.code42.com/store/

  • 49. Data: 2015-10-09 09:04:34
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.10.2015 Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > Crashplan kiedyś miał właśnie coś koło 4$. Teraz mają chyba
    > nawet nolimit za friko dla domowych użytkowników (nie sprawdzałem).

    Aha, to "za friko" to pewnie zwyczajowy trial.

    Znalazłem dość swieży fajny opis:
    http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2375988,00.asp

  • 50. Data: 2015-10-09 09:48:27
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    9 października 2015 01:48 Użytkownik
    "Adam" <a...@p...onet.xxx> napisał w
    news:mv6vcj$o58$1@usenet.news.interia.pl ...
    : : > :
    : >> (...):
    :
    : Ja bym Onetowi nie ufał.
    :
[...]
    : --
    : Pozdrawiam.
    :
    : Adam
    :

    A to ci ciekawostka: wszak Twoja wiadomość jest sygnowana e-adresem (w zwrotce)
    onetowym właśnie. No, ale to może taka Twoja anty-spamowa ściema... Natomiast ja
    mam u nich zarówno email, jak też i stronkę, i nie narzekam. Nie pamiętam tylko
    "od kiedy", ale zdaje się, że od momentu jak padł polbox, jeśli ktoś zna tą
    datę, to może podpowie.

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.