  • 11. Data: 2016-12-23 09:54:37
    Temat: Re: Nagrywarka
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-12-23 o 01:29, yabba pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

    u-ray-4k-3d-wifi-i6635907920.html

    > To większość zewnętrznych tunerów DVB-T pozwala nagrywać na HDD.
    > Również dużo telewizorów nagrywa na HDD, ale może być potem problem z
    > przenośnością takiego materiału.

    I w całym domowym sprzęcie (2 tunery DVB-T/S, i kilku TV) mam możliwość
    nagrywania na zewnętrzne nośniki, mam też kilka różnych nośników. Jednak
    jakość zarejestrowanego materiału dyskwalifikuje te możliwości. Mimo
    poprawnego nastawienia - a to opóźnienie w nagrywaniu, a to niedogranie
    całości itd, a już najgorsze ze wszystkiego - gubienie synchronizacji
    audio-video w odtwarzaniu po szybszym przesunięciu nagrania do przodu
    bądź tyłu. Nawet dzwoniłem do serwisu producenta jednego z telewizorów.
    Podobno potrzebny jest "dedykowany sprzęt", ale jaki to konkretnie
    sprzęt to już nie umieli powiedzieć.

  • 12. Data: 2016-12-23 10:51:22
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Tak, z wejściem. To HDMI to jakiś szczególny patent że nie w każdym
    > urządzeniu może być na wyposażeniu? W telefonach, tabletach czy
    > komputerach nie ma żadnych ograniczeń..

    W telefonach, tabletach i komputerach masz WYJŚCIE HDMI.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 13. Data: 2016-12-23 14:48:27
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-12-23 o 10:51, yabba pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

    > W telefonach, tabletach i komputerach masz WYJŚCIE HDMI.

    Fakt, całe życie trzeba się uczyć.. Używałem hdmi w wielu urządzeniach,
    a zupełnie nie zdawałem sobie sprawy że możliwa była/jest łączność tylko
    w jednym kierunku. I jak widzę zupełnie niepotrzebnie pomstowałem na
    moja nagrywarkę, że stary grat bo ma tylko wyjście hdmi.

  • 14. Data: 2016-12-23 16:54:46
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Tu już wszystko zależy od sprzętu do nagrywania - mogę nagrywać z anteny
    > naziemnej, tunera DVB-t/s, albo z samego telewizora.
    >
    > No dobrze, ale czego dotyczą te prawa autorskie - samego sprzętu (HDMI)
    > czy potencjalnie nagrywanego materiału w standardzie FHD?
    obawiam się że jednego i drugiego. tzn hdmi ma swoje "zabezpieczenie" a
    dodatkowo pewne materiały filmowe swoje. nie przypadkiem mecze na polsacie?

    > Prawdę pisząc, nie nagrywam wiele, ale chciałbym to maksymalnie
    > uprościć, i mieć pewność że zapisany materiał dobrze się nagra. A to
    > zdaje się na dzień dzisiejszy potrafi tylko jakiś super sprzęt, albo
    > stacjonarna nagrywarka.

    Stacjonarna nagrywarka pal, znaczy jakość dvd kosztuje 150zł. poza pewną
    dergradacją jakości - będzie spoko.

    ToMasz

    Jak jesteś ze śląska to Ci mogę pożyczyć taką nagrywarkę :)

  • 15. Data: 2016-12-25 09:39:17
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-12-23 o 16:54, ToMasz pisze:

    > obawiam się że jednego i drugiego. tzn hdmi ma swoje "zabezpieczenie"
    > a dodatkowo pewne materiały filmowe swoje. nie przypadkiem mecze na
    > polsacie?

    Poprzez USB, na pendrive czy HDD idzie nagrać filmy i inne programy, a
    więc twórcy, o ile w ogóle kodują to robią to w sposób amatorski.
    Tak, to też, ale głównie chodzi mi o mecze naszej ligi z C+, a także
    filmy czy ciekawe artykuły z TV naziemnej.. Tak jakos dziwnie się składa
    że w Polsce nadawcy, jeżeli już "puszczą" coś ciekawego to jest to
    'puszczane" późno w nocy..

    > Stacjonarna nagrywarka pal, znaczy jakość dvd kosztuje 150zł. poza
    > pewną dergradacją jakości - będzie spoko.
    >
    > ToMasz
    >

    > Jak jesteś ze śląska to Ci mogę pożyczyć taką nagrywarkę :)

    Jak już pisałem - mam nagrywarkę, i to nawet z sporą ilością bajerów,
    jednak jest to sprzęt sprzed jakichś 10lat, i jej 'bezużyteczność"
    polega właśnie na tym że na dzień dzisiejszy nie da się nagrywać w
    odpowiedniej jakości. Dodatkowo jakość nagrywania pogarszają moje tunery
    DVB-T/S (Ferguson Ariva i Cryptobox) które z wyjścia EURO dają jeszcze
    dodatkowo pogorszoną jakość.

  • 16. Data: 2016-12-30 23:42:42
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    > WEJŚCIEM? To zabronione. w sensie nie legalne.

    Są takie nagrywarki z wejściem HDMI, ale nazywają się "Game
    recorder", "nagrywarka HDMI" albo podobnie. Nagrywają na dysku
    albo przekazują strumień video do komputera przez USB
    (już sprzętowo zakodowany do wybranego formatu, np. H.264,
    dzięki czemu nie wymagają szybkiego komputera). Służą do nagrywania
    obrazu z konsol do gier produkujących obraz HD. Ale nagrywać można
    z różnych źródeł. Niektóre nagrywarki radzą sobie z różnymi
    rozdzielczościami i skalują obraz "w locie", inne obsługują tylko
    standardowy format HD 1920*1080. Ceny nagrywarek zależą
    od możliwości, zaczynają się od ok. 400 złotych (bez nośnika
    i oczywiście bez żadnego tunera).

    Od nagrywarki zależy też, czy poradzi sobie z HDCP - szyfrowaniem
    strumienia video. Niektóre konsole i tunery zabezpieczają
    w ten sposób sygnał na wyjściu HDMI, co może uniemożliwić
    rejestrację - jeśli nagrywarka nie obsługuje HDCP.
    Niektóre obsługują i mimo wszystko rejestrują.

    Na zapis programów z DVB-T na dysku pozwalają wszystkie
    tunery "no name", które mam. Podłącza się przez USB dysk albo
    pendrive i nagrywa w formacie całkiem "odszyfrowanym"
    - zwykle taki strumień, jaki odbiera się "z powietrza" (ts
    - transport stream). Jedna z nagrywarek potrafi też
    nagrywać cały multipleks, czyli np. 8 kanałów naraz.

    Tak ogólnie - wygląda to na cofanie się w rozwoju. Kilkanaście
    lat temu magnetowidy nie były już niczym niezwykłym i nagrywanie
    programów telewizyjnych było oczywistą ich funkcją. Teraz
    magnetowidy się skończyły, nagrywarki DVD nagrywają w niskiej
    jakości, a chcąc nagrać normalny program HD trzeba kombinować.
    Nagrywanie na tunerze / dekoderze z wbudowanym dyskiem jest też
    wątpliwe, bo nagrań nie da się wydobyć z pudełka i skopiować
    na inny nośnik. Telewizory z możliwością nagrywania lubią
    szyfrować zapis i można go obejrzeć tylko na konkretnym
    egzemplarzu telewizora (po jego uszkodzeniu wszystkie nagrania
    można wyrzucić).

    P.

  • 17. Data: 2017-01-02 14:09:18
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2016-12-30 o 23:42, Piotrne pisze:

> [...]
    > szyfrować zapis i można go obejrzeć tylko na konkretnym
    > egzemplarzu telewizora (po jego uszkodzeniu wszystkie nagrania

    Nie ma w tym żadnych kombinacji.
    Tak na prawdę niewiele się zmieniło. Kiedyś nagrywaliśmy na kasetach VHS
    i odstawialiśmy na półkę. Niestety nośniki magnetyczne nie są trwałe,
    narażone na uszkodzenia choćby przez sam magnetowid.
    Wówczas pojawiły się nagrywarki DVD. Teoretycznie dobre rozwiązanie,
    dobra jakość jak na tamte czasy, ale tu pojawiła się pokusa - zgrać
    materiał i przesłać dalej.
    Obecnie nagrywanie jest jeszcze prostsze. Niemal każde urządzenie to
    potrafi, na dysku HDD, flash.
    Problem jest tylko z archiwizacją lub przekazywaniem dalej.
    Odbiorniki tv satelitarnej czy kablowej nagrywają zazwyczaj na wbudowany
    dysk, ale wszystko zaszyfrowane, podobnie jak oglądane programy co w
    pewnym stopniu jest zrozumiałe.
    Tak na prawdę nie wiem co można nagrywać, skoro w obecnej tv nie ma nic
    godnego uwagi? Jak coś ciekawego się pokazało to najczęściej po 24:00
    i do tego można to wykorzystać.
    Myślę, że gdyby nie przesyłanie i publikacja nagranych materiałów
    w sieci nikt by tej możliwości nie blokował.

  • 18. Data: 2017-01-02 17:14:34
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 02.01.2017 o 14:09 pawell32 <p...@n...pl> pisze:

    > Odbiorniki tv satelitarnej czy kablowej nagrywają zazwyczaj na wbudowany
    > dysk, ale wszystko zaszyfrowane, podobnie jak oglądane programy co w
    > pewnym stopniu jest zrozumiałe.

    Prosty odbiornik FTA programy FTA nagrywa niezaszyfrowane.

    --
    SW3
    ----

  • 19. Data: 2017-01-02 17:14:34
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

  • 20. Data: 2017-01-03 09:04:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Jan 2017 14:09:18 +0100, pawell32 <p...@n...pl> wrote:
    > Tak na prawdę niewiele się zmieniło. Kiedyś nagrywaliśmy na
    kasetach VHS
    > i odstawialiśmy na półkę. Niestety nośniki magnetyczne nie są
    trwałe,

    ?? Taśma magnetyczna to akurat najtrwalszy i najpewniejszy nośnik.

    --
    Marek