  • 61. Data: 2019-04-15 23:21:37
    Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-04-15 o 21:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Wytworzenie 1kWh kosztuje tyle co 180-400 g paliwa, bo takie sa dane dla
    > silnikow.
    >
    > Tylko ze swiatla maja 100W, a silnik spala w granicach 0.8-40 l/h, wiec
    > te swiatla sa praktycznie niemierzalne.

    Ależ jest bardzo prosto mierzalne:

    średnio rocznie Polak przejeżdża 8 tys km;
    prąd pobierany przez zwykłe światła: około 140W (2x55W + 2x5W +
    oświetlenie wewnątrz);
    średnia prędkość: 30 km/h

    Po wymnożeniu wychodzi ponad 37 kWh rocznie, czyli niecałe 200 zł rocznie.

    W tym są też jazdy po zmroku, ale myślę, że można założyć 50% jazdy za
    dnia więc stówka rocznie - tyle kosztuje świecenie. Do tego częściej
    przepalające się żarówki i dużo szybciej matowiejące klosze.

    --
    MN

  • 62. Data: 2019-04-15 23:35:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chodzi o kilowatogodzine pradu jaka wytwarza alternator a nie jednostkowe zuzycie
    paliwa na kilowatogodzine mocy mechanicznej. Sa takie dane jakie podajesz. Silniki
    okretowe maja najmniej gramow na kilowata na godzine a male samochodowe dwa razy
    wiecej. Do tego dochodzi niska sprawnosc alternatora na poziomie 50%. Spokojnie
    mozna przyjac ze wytworzenie w samochodzie kilowatogodziny pradu kosztuje litr
    paliwa. To nie jest bardzo duzo. Ale chyba w Austrtii zrezygnowano z jazdy na
    swiatlach w dzien bo u uzytkownika 1% to niewiele ale w skali panstwa sa to wymierne
    i nie niezauwazalne pieniadze.

  • 63. Data: 2019-04-16 00:21:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Apr 2019 14:35:01 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
> [...]
    >Sa takie dane jakie podajesz. Silniki okretowe maja najmniej gramow
    >na kilowata na godzine a male samochodowe dwa razy wiecej.

    W dobrym punkcie pracy nie jest tak zle, ale nie zawsze jest dobry
    punkt pracy.

    >Do tego dochodzi niska sprawnosc alternatora na poziomie 50%.
    >Spokojnie mozna przyjac ze wytworzenie w samochodzie
    >kilowatogodziny pradu kosztuje litr paliwa. To nie jest bardzo duzo.

    Mam komputer, ktory na postoju pokazuje 0.8 do 1.2 l/h (troche
    skacze), a po zapaleniu swiatel ... jakos nie rosnie o 0.1 l.
    I dlatego nazywam niemierzalne.

    > Ale chyba w Austrtii zrezygnowano z jazdy na swiatlach w dzien bo u
    > uzytkownika 1% to niewiele ale w skali panstwa sa to wymierne i nie
    > niezauwazalne pieniadze.

    W skali panstwa to raczej tez sa niezauwazalne pieniadze, bo jesli
    auto pali powiedzmy 7 litrow, to myslisz, ze ktos zauwazy ze nagle
    skoczylo do 7.05 ?
    Z tysiecy powodow moglo wzrosnac zuzycie paliw w skali kraju o 1%.

    Ale najwazniejsze - to nie jest strata, tylko zysk dla budzetu.
    Bo gdzie wplywaja podatki ?
    Zaden minister finansow by z tego nie zrezygnowal, gdyby zauwazyl :-)

    Tam sprawa byla inna - przez ~20 lat im ilosc wypadkow spadala.
    Wprowadzili swiatla ... i spadla znacznie mniej niz poprzednio.

    I uzasadnij to teraz :-)

    Cos tam mowili, ze mniej wypadkow wsrod samochodow, ale wiecej u
    rowerzystow i pieszych ...

    J.

  • 64. Data: 2019-04-16 00:24:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Apr 2019 23:21:37 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Ależ jest bardzo prosto mierzalne:
    > średnio rocznie Polak przejeżdża 8 tys km;
    > prąd pobierany przez zwykłe światła: około 140W (2x55W + 2x5W +
    > oświetlenie wewnątrz);

    Ja mam ksenony :-)

    > średnia prędkość: 30 km/h

    Milem na mysli - przejedz sobie trase ze swialami i bez, i zmierz ile
    wiecej ze swiatlami pali :-)

    J.

  • 65. Data: 2019-04-16 00:28:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z ciekawosci Cie sprawdzilem. Pan Internet uprzejmie donosi ze przecietnie samochod w
    Polsce przejezdza cirka jebalt dwa razy tyle co napisales.

  • 66. Data: 2019-04-16 00:40:27
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    swiatlach w dzien bo u uzytkownika 1% to niewiele ale w skali panstwa sa to wymierne

    Dlatego mam LEDy, pomimo że jeżdżę dieslem. To prąd minimalny celem
    zaspokojenia potrzeb prawa. Zenuś, może jednak skorzystasz kiedyś ze
    ZBIORKOMU czy roweru, zamiast produkować bezsensowne posty. Jak kogoś
    stać na zakup samochodu i produkowanie prądu na oświetlenie, to jego
    prywatna sprawa, prawda? Jak będzie mądry to sobie hulajnogą podjedzie,
    nie, nie na prąd, zwykłą. Bijesz pianę bezsęsu. Zupełnie jak jakiś
    PiSior, który nie rozumie demokracji :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 67. Data: 2019-04-16 00:42:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W skali panstwa jest to zauwazalne. Panstwo musi zabezpieczyc zagraniczne pieniadze
    zeby rope kupic. Jesli dla Ciebie nie jest zauwazalane to nic nie stoi na
    przeszkodzie zebys zamiast stu litrow kupowal 99 a piec zlotych co zostanie dal mnie.
    Jak niezauwazalne to nie zauwazysz. Zebys sie nie bujal z niezauwazalna kasa od razu
    skumuluj i daj mi za caly rok.

  • 68. Data: 2019-04-16 00:51:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    pizdziak z polityki to ty czy twoj madrzejszy brat?

  • 69. Data: 2019-04-16 00:53:47
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-15 23:06, s...@g...com wrote:

    > Tak. Przejrzyj z laski swojej i przyjdz z czyms co nie jest oparte:
    > -na niczym
    > -na dadrl.pl
    > -na statystyce polskiej policji.
    >
    > Bo w oparciu o powyzsze juz tu bylo dyskutowane i nie ma sensu odgrzewac flejma.

    O co Ci chodzi?

  • 70. Data: 2019-04-16 00:56:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > W skali panstwa jest to zauwazalne. Panstwo musi zabezpieczyc zagraniczne pieniadze
    zeby rope kupic.

    Państwo kupuje ropę? Gdzie cie ten piorun jebnoł? W muzg raczej nie, bo
    go niemasz :]

> [...]
    zauwazysz. Zebys sie nie bujal z niezauwazalna kasa od razu skumuluj i daj mi za caly

    Ty kurwo PiSowska/nienażarta/egocentryku zjebany prawicowo. Zamiast
    zaproponować jakieś WOŚP czy datek na (uwaga) URATOWANE embriony DEBILI
    dla PiS, to chcesz zakurwiać na swoje pedofilskie/katolickie zboczenia,
    datki kasę od darczyńcy? Ochuj? :>