  • 71. Data: 2019-04-16 00:57:31
    Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    Jak zwykle jesteś debilem :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>
    SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.

  • 72. Data: 2019-04-16 01:36:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Apr 2019 00:56:47 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

    > Państwo kupuje ropę? Gdzie cie ten piorun jebnoł? W muzg raczej nie, bo
    > go niemasz :]

    Zalezy jak spojrzec - jesli szeroko - to panstwo, wraz z obywatelami
    musi te rope kupic.
    Jesli wasko - to Panstwo/rzad tylko w socjalizmie kupuje samo.

    Jesli po nas ... a Orlen to jaka firma ?
    A jak Pawlak podpisywal umowe gazowa, to w czyim imieniu ?

    A czemu umowe PGNiG i Energinet musieli dokonczyc w koncu
    Szydlo i premier Danii ?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Baltic_Pipe

    Tak czy inaczej - Austria na razie eksport ma, i na rope ja stac,
    nawet jak bedzie 1% wiecej :-)

    J.

  • 73. Data: 2019-04-16 01:40:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Apr 2019 15:42:29 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > W skali panstwa jest to zauwazalne. Panstwo musi zabezpieczyc
    > zagraniczne pieniadze zeby rope kupic. Jesli dla Ciebie nie jest
    > zauwazalane to nic nie stoi na przeszkodzie zebys zamiast stu
    > litrow kupowal 99 a piec zlotych co zostanie dal mnie.

    Moge ci dac tyle, ile zauwazam, czyli zero :-P

    Ale jak przygotujesz eksperyment w ktorym da sie zmierzyc ile te
    zarowki nas paliwa kosztuja, to dam Ci za rok z gory :-)

    J.

  • 74. Data: 2019-04-16 07:23:26
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 15.04.2019 o 05:59, Budzik pisze:

    > mowisz ze dodanie kolejnego elelemtu który nie ma sprawnosci 100% podnosi
    > sprawnosc całego układu?
    > Hmm...

    jeśli w danym zakresie obrotów zastąpimy coś o sprawności 30% na coś o
    sprawności 80% to lepiej być powinno...

    > Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale przeciez hybryda nie działa tak, ze
    > spalinowy silnik ładuje tylko aku, on takze napedza koła...

    większość (wyjątkiem jest chyba BMW i3 range extender czy jakoś tak)

    > Czyli doszlismy do wniosku ze wysilanie silników i obudowywanie ich
    > dziesiatkami dodatkowych czesci nie ma sensu? Wow... :)

    a mnie zachęca przyspieszenie, ale na dzień dzisiejszy niewiele hybryd
    ma sensowne (lepsze niż 100-konny diesel), przynajmniej na papierze, bo
    nie jeździłem

    > Na siłe to nie. Ale ja cały czas szukam merytorycznych argumentów.

    ja dla siebie znalazłem, ale to bardzo specyficzne warunki, zaczynając
    od tego, że dużą część moich tras mogę pokonać taką hybrydą tylko (lub
    prawie tylko) na prądzie..
    Lukasz

  • 75. Data: 2019-04-16 08:10:39
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-15 o 06:59, Budzik pisze:
    > mowisz ze dodanie kolejnego elelemtu który nie ma sprawnosci 100% podnosi
    > sprawnosc całego układu?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Cykl_Atkinsona

    Pozdrawiam

  • 76. Data: 2019-04-16 08:55:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...

    >mowisz ze dodanie kolejnego elelemtu który nie ma sprawnosci 100%
    >podnosi
    >sprawnosc całego układu?
    >Hmm...

    Moze dzialac, jesli sprawnosc silnika spalinowego w zlych warunkach
    jest kiepska.
    A jest.

    >Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale przeciez hybryda nie działa tak, ze
    >spalinowy silnik ładuje tylko aku, on takze napedza koła...

    A to akurat roznie moze byc, w szczegolnosci wieksze obciazenie
    silnika spalinowego moze znaczaco podniesc jego sprawnosc

    >Czyli doszlismy do wniosku ze wysilanie silników i obudowywanie ich
    >dziesiatkami dodatkowych czesci nie ma sensu? Wow... :)

    Ale troche tak - 70KM spokojnie starczy na jazde 150km/h i jeszcze
    sprawne wyprzedzanie ... jak elektryczny dorzuci kolejne 50KM.

    J.

  • 77. Data: 2019-04-16 12:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale troche tak - 70KM spokojnie starczy na jazde 150km/h i jeszcze
    > sprawne wyprzedzanie ... jak elektryczny dorzuci kolejne 50KM.

    Wow tyczylo się tego, ze to jest jasny wniosek dla kazdego kto troche zna
    sie na samochodach.
    Nie bez powodu sporo kierowców twierdzi ze trwałe, bezawaryjne samochody
    skonczyły się gdzies w latach 2006-2012.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 78. Data: 2019-04-16 13:23:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 15.04.2019 o 21:17, J.F. pisze:

    >Chyba zbyt optymistycznie.

    Tak podaja, tylko ze te dolne granice to duze okretowe diesle.

    >Tesla "pali" 20kWh na setkę więc wychodziłoby 3,8 do 8 litra jakby ją
    >zasilać generatorem wożonym w bagażniku - ze wskazaniem na poniżej
    >3,8 bo w końcu mógłby pracować w oprymalnym punkcie pracy;)

    I jakby taki byl wbudowany, to by problem zasiegu przestal byc istotny

    Ale sie kloci z filozofia
    https://spidersweb.pl/autoblog/nowe-bmw-i3-traci-ran
    ge-extender/

    https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samocho
    dow/test-bmw-i3-sprawdzamy-czy-dojedzie-nad-morze/p6
    fdpj7

    J.

  • 79. Data: 2019-04-16 16:55:40
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Z ciekawosci Cie sprawdzilem. Pan Internet uprzejmie donosi ze przecietnie samochod
    w Polsce przejezdza cirka jebalt dwa razy tyle co napisales.

    8 tys km rocznie podawali dopiero co w radio. To były jakieś oficjalne
    dane. Ufam im, ale oczywiście jestem otwarty na argumenty.

    --
    MN

  • 80. Data: 2019-04-16 16:58:05
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-04-16 o 01:40, J.F. pisze:

    > Moge ci dac tyle, ile zauwazam, czyli zero :-P
    >
    > Ale jak przygotujesz eksperyment w ktorym da sie zmierzyc ile te
    > zarowki nas paliwa kosztuja, to dam Ci za rok z gory :-)

    Policzyłem wyżej. Około 100 zł rocznie średnio na samochód.
    Jesteś winny stówę Zenkowi.

    --
    MN