  • 1. Data: 2019-12-23 17:25:25
    Temat: Nakrętka w szydzie drzwi
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jest sobie szyld z klamką skręcony dwiema śrubami.

    W środku jedna (zewnętrzna) strona szyldu ma wspawane śruby.

    Po drugiej stronie jest normalna śruba.

    Spotykają się w środku w nakrętce.

    Jak się nazywa taka nakrętka? Jest po prostu długa i nie ma zewnątrznego
    kształtu hex. Taka tulejka z gwintem.

    Zaznaczam że *NIE* chodzi mi o coś takiego:

    https://a.allegroimg.com/s360/0319e7/4867cd6b49b3bf8
    8a917efa46381

    U mnie nakrętka jest elementem w środku.

    Mogę znaleźć podobne pod hasłami "tulejka przelotowa Mx" albo "tuleja z
    gwinem wewnętrznym" ale tu chodzi o nazwę do skonsumowania przez
    człowieka w castoramie ;) Niestety dwie powyższe nie działają :D
    Spodziewam się że to ma jakąś specyficzną nazwę handlową ale nie mogę
    jej namierzyć. Istnieje jakieś slangowe określenie tej tulejki?

  • 2. Data: 2019-12-23 18:41:19
    Temat: Re: Nakrętka w szydzie drzwi
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-12-23 o 17:25, heby pisze:
    > Cześć.
    >
    > Jest sobie szyld z klamką skręcony dwiema śrubami.
    >
    > W środku jedna (zewnętrzna) strona szyldu ma wspawane śruby.

    A nie nakrętki?

    > Po drugiej stronie jest normalna śruba.
    >
    > Spotykają się w środku w nakrętce.
    >
    > Jak się nazywa taka nakrętka? Jest po prostu długa i nie ma zewnątrznego
    > kształtu hex. Taka tulejka z gwintem.

    A jak zrobili, że ta tuleja się nie obraca?

> [...]
    > Spodziewam się że to ma jakąś specyficzną nazwę handlową ale nie mogę
    > jej namierzyć. Istnieje jakieś slangowe określenie tej tulejki?

    Jeżeli tulejka to obciąc to:
    https://www.leroymerlin.pl/elementy-mebli-i-okucia/o
    kucia-i-zlacza-meblowe/zlacza-i-sruby-meblowe/sruba-
    laczaca-m4-36-40-mm-10-szt-hettich,p129419,l868.html

    Robert

  • 3. Data: 2019-12-23 18:46:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/12/2019 18:41, Robert Wańkowski wrote:
    > A nie nakrętki?

    Nie, śruby.

    > A jak zrobili, że ta tuleja się nie obraca?

    Z dwóch stron tulei są śruby, jedna wspawana w szyld zewnętrzny, druga
    "normalna" dokręcana ręcznie po drugiej stronie. Dokręcanie jednej
    dokręca z różną skutecznością też drugą. Odkręcanie podobnie, kwestia
    szczęscia który koniec odkręci się szybciej. Dzisiaj miałem wyjątkowe
    szczęscie, odkręciły się oba jednocześnie i usłyszałem stuk, stuk, puk i
    tulejka leży gdzieś głeboko ...

    Druciarstwo w drugiej kolejnosci ;)

  • 4. Data: 2019-12-23 19:20:06
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-12-23 o 18:46, heby pisze:

> [...]
    > tulejka leży gdzieś głeboko ...

    kucia-i-zlacza-meblowe/zlacza-i-sruby-meblowe/sruba-
    laczaca-m4-36-40-mm-10-szt-hettich,p129419,l868.html

    Tulejka dystansowa gwintowana.
    Z jedną śrubą można kontrować mniejszą nakrętką, lub przykleić by się
    nie odkręcała.

    WM

  • 5. Data: 2019-12-24 22:40:47
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.12.2019 o 17:25, heby pisze:
    > Spotykają się w środku w nakrętce.
    >
    > Jak się nazywa taka nakrętka?
    Nakrętka przedłużana ewentualnie nakretka złączna.
    Jest niestety 6-kątna, ale z Twojego opisu wynika, że to nie powinno
    przeszkadzać.
    Jacek

  • 6. Data: 2019-12-24 22:57:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-12-23 o 17:25, heby pisze:
    > ale tu chodzi o nazwę do skonsumowania przez człowieka w castoramie
    Ale nawet jak załapie o co prosisz, to nie urodzi nakrętki tulejowej M4. :-)

    Robert

  • 7. Data: 2019-12-25 23:34:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Dec 2019 18:46:20 +0100, heby napisał(a):

> [...]
    > szczęscia który koniec odkręci się szybciej. Dzisiaj miałem wyjątkowe
    > szczęscie, odkręciły się oba jednocześnie i usłyszałem stuk, stuk, puk i

    Jesli jeszcze nie zrobiles ... zdjac drzwi z zawiasow, obrocic i
    wytrzasnac ta tulejke.
    Ewentualnie wspomoc sie magnesem.

    J.

  • 8. Data: 2019-12-25 23:41:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/12/2019 23:34, J.F. wrote:
    > Jesli jeszcze nie zrobiles ... zdjac drzwi z zawiasow, obrocic i
    > wytrzasnac ta tulejke.

    :D. Wpadła w "papierowy plaster miodu", a potrząsadnie 40kg drzwiami to
    lekki problem logistyczny :D To drzwi wejściowe do domu, spore i solidne.

    > Ewentualnie wspomoc sie magnesem.

    Niestety drzwi są stalowe z papierem w środku. Już to robiłem. Zły pomysł :D

  • 9. Data: 2019-12-26 15:19:44
    Od: 4...@g...com

    Taka nakrętka nazywa się tulejka z gwintem albo prosciej tulejka gwintowana.

  • 10. Data: 2019-12-26 16:07:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-12-23 o 18:46, heby pisze:
    > Druciarstwo w drugiej kolejnosci
    Masz nówkę sztukę.

    https://www.klamki-drzwiowe.pl/oferta/produkt/1039/z
    estaw-montazowy-do-klamek-na-krotkich-okraglych-kwad
    ratowych-szyldach.html

    Tylko nie narzekaj, że za długie. :-)

    Robert